Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Jompa »

Det kan hende at det blir stille fra meg etter Tv-aksjonen.
Det er som kjent dements- forskninga som er utvalgt i år og kjerringa truer meg hele tida med at når
bøssebærerne kommer og ringer på, skal ho si at
" Desverre har æ ikke kontanter hjemme, men dere kan ta gubben "

Ho har ikke tenkt på at det kan være Æ som åpne døra........ ;-)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Intruder »

Du er med andre ord "litt redd for kjærringa"...som Vidar Sandbeck skrev...

han lovte henne en tur på Rivieraen
men i fjor da ok a på Rørosba`n

en jernbanetur for deg blir vel omtrent som å dra tell Rivieran ?? :lol :lol :-)å :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev:Du er med andre ord "litt redd for kjærringa"...som Vidar Sandbeck skrev...

han lovte henne en tur på Rivieraen
men i fjor da ok a på Rørosba`n

en jernbanetur for deg blir vel omtrent som å dra tell Rivieran ?? :lol :lol :-)å :prop:
Trur ikke kjerringa har tatt Rørosbanen noen gang, men Gardermobanen.
Sjøl tok jeg toget fra Haslemoen til Oslo flere ganger på rekruttskolen for snart 30 år siden, det minte lite om rivieraren.
Østlandet i februar kan være svinkallt.

Her er ett bilde fra Freccia Rosso i ca 300 km/t mellom Roma og Napoli i vår.
DSCF2308.JPG
Og min yngste datter i Napoli, Vesuv i bakgrunnen
DSCF2266.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Jompa »

Puhhhhh, det e vel bare å innse at det e høst og sesongslutt hvilken dag som helst for min del.
Nå klokka 19 30 er det allerede frost og mørkt har det vært fra litt sent på ettermiddagen ganske lenge allerede.

Æ kjørte en times tur sist lørdag.
Det e litt rart med de siste turene på høsten, ingen forventninger. ingen andre som er ute å kjører,( bare noen frosne mopedister)
Statoilbenken er øde og forlatt, blekkbøtta som gjør nytta som askebeger er full av sneiper.
Det tyder i hvert fall på at benken har vært mye brukt i sommer.

Æ bidro ikke med noen nye sneipa, istedet tok æ å kjørte favorittveien.
Nokka av det fine med å kjøre i høstmørket er at man ikke ser små grusflekker på asfalten. Man bare får ett lite hjulslipp, og dett var dett...
Ikke som på lys dag med oppbremsing og unnamanøver.
Nå kan det jo hende at æ e blitt litt rutinert og mindre skvetten i løpet av sommern også.

Sykkeln brumma fornøyd som den stort sett bestandig gjør når motorn e varmkjørt, det tar gjerne 2- 3 kilometer.
Det ble ikke noen "testing" på turen, bare litt smågassing opp mot 5000 rpm.
Motorn svarte kontant på gassen, som om den lovte at "her er det mye mer å hente"
Æ vet godt at den lure meg, men skitt, æ har ikke nokka reelt behov for å tyne like oppunder rødstreken.

Her er et bilde fra lørdag:
DSCF2591.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Jompa »

Fridag i dag, eller "kompensert fravær" som det heter i våres firma.
Servicebilen står på verksted, intervallet er overskredet med ca 7000 km, utslitte bremseklosser m.m. så det tar nok en hel dag. Minst.
Sitter og koser meg med Finn, altså Finn.no og fant denne GPz,en :yeyeye

Så om noen har gått rundt og misunt meg sykkelen, er det bare å slå til med en gang.
Denne ser ut til å være superstrøken !
Har lagt inn etpar bilder fra annonsen, det er 54 bilder totalt.
15_445751408_xl.jpg
15_1005760079_xl.jpg
Sykkelen er importert.
Trodde først at den kom fra USA, men det ser ikke sånn ut for den mangler reflekser på sidene av gaffelen og bak setet.
Og stussene på eksospottene er ikke noe jeg har sett før.
Noen som vet ??
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av DrGreve »

Jeg skal hjelpe en kompis i vinter med å freshe opp hans GPZ1100 85-mod. Det meste har jeg allerede gjort, bremseklosser rundt om, tettinger rundt drivakselen og ny toppdekselpakning. I vinter skal skjerm og tank få ny lakk pluss nye dekaler.
Jeg regner med at du får treffe sykkelen i Bodø i juli :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Kjellrf »

Har ikke sett GPZ1100 med sånne eksospotter, men har sett Honda'er fra Sveits (tror jeg det var) i laveffektversjon med noe lignende. Diameteren i utblåset på pottene var også mindre, pga støykrav.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Jompa »

DrGreve skrev:Jeg skal hjelpe en kompis i vinter med å freshe opp hans GPZ1100 85-mod. Det meste har jeg allerede gjort, bremseklosser rundt om, tettinger rundt drivakselen og ny toppdekselpakning. I vinter skal skjerm og tank få ny lakk pluss nye dekaler.
Jeg regner med at du får treffe sykkelen i Bodø i juli :)
Hvilken farge blir den ?
Decaler fåes bl.a fra http://www.afegraphics.com" onclick="window.open(this.href);return false; hvis han ikke skal ha originale.
Æ må snart begynne med innledende forhandlinger med fruen ang Norgestreffet.
Det blir midt i ferietida, og ferien hennes er ikke mye flyttbar.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av DrGreve »

Takker for linken :thumleft
Det er en bulk i tanken og klarlakken på forskjermen er flasset av, så satser på at det er kun tanken som trenger nye dekaler etter at tank og skjerm har fått ny sølv-lakk.
Alt avhenger jo om det er stor forskjell på de nye og gamle dekaler, så får ta en vurdering når lakken er kommet på :)
Ellers ser den hel og fin ut, men trenger litt polering. Den har stått i 3 år :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Tysnes »

Nydelig Gpz, pottene har eg ikkje sett før. ser ikkje ut som di er delt heller. Eg hadde Sito potter som var ganske lik orignalen. kan det være ettermarkets potter med Kawasaki emblem. lignet på Sito potter. Original pottene er som regel rustet bort. Uansett, virkeleg flott sykkel :-)

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Jompa »

Joda Tysnes, det er deling mellom grenrør og potter, du ser det på det nederste bildet.
Det er et deksel over skjøten. Jeg har både deksel og to Sito potter liggende i garagen.
Sito pottene er veldig lik original, men svinger litt mer opp, så det blir akkurat nok klaring til å trekke hjulbolten ut.
Jeg kjøpte mine fra en kar fra Sandnes, og fikk med en haug injectiondeler nærmest "på kjøpet".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Jompa »

DrGreve skrev:Jeg skal hjelpe en kompis i vinter med å freshe opp hans GPZ1100 85-mod. Det meste har jeg allerede gjort, bremseklosser rundt om, tettinger rundt drivakselen og ny toppdekselpakning. I vinter skal skjerm og tank få ny lakk pluss nye dekaler.
Jeg regner med at du får treffe sykkelen i Bodø i juli :)
Hvis kompisen din trenger nye potter, har æ et par pent brukte Sito-potter.
De ser nesten ut som originale..
Prisen blir vi evt enig om.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Jompa »

Sykkelen er parkert, men ikke skikkelig vinterparkert enda.
Det gjenstår litt vedlikehold som kjedesmøring, rustløser i eksospotta, silikonspray på gummideler og wiresmøring.

For tre uker siden fikk æ endelig ut fingern og pussa opp brannmuren og pipa som vi har prata om de siste 10 årene, minst.
Ny ovn ble kjøpt i sommer og nytt hull boret i pipa en tirsdag i begynnelsen av oktober.
Æ fikk en som har godkjenning til å bore og mure igjen det gamle hullet, så er det gjort etter forskriftene.


Gammel brannmur av Leca etter at ovnen er kasta ut.
DSCF2594.JPG
Og her er muren banka ned og stua støvsugd i minst en time etterpå.
Det ble mye mere støv av å banke ned muren enn det ble da hullet ble boret. Rart :scratch
DSCF2595.JPG
Ny brannmursplate på plass.
Tegningene av sokkel og hovedetage stemte ikke helt da huset ble bygd, sånn at pipa kom 5 cm inn i veggen istedetfor å flukte.
Brannmursplata er 5 cm, så nå er det endelig i orden.
DSCF2596.JPG
Ferdig flislagt.
DSCF2598.JPG
Og første oppfyring i ny ovn :thumleft
DSCF2600.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av DrGreve »

Jompa skrev:
DrGreve skrev:Jeg skal hjelpe en kompis i vinter med å freshe opp hans GPZ1100 85-mod. Det meste har jeg allerede gjort, bremseklosser rundt om, tettinger rundt drivakselen og ny toppdekselpakning. I vinter skal skjerm og tank få ny lakk pluss nye dekaler.
Jeg regner med at du får treffe sykkelen i Bodø i juli :)
Hvis kompisen din trenger nye potter, har æ et par pent brukte Sito-potter.
De ser nesten ut som originale..
Prisen blir vi evt enig om.
Nå har jeg spurt kompisen om han trenger nye potter, men han mente de som er på nå, holder i mange år til.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev:Sykkelen er parkert, men ikke skikkelig vinterparkert enda.
Det gjenstår litt vedlikehold som kjedesmøring, rustløser i eksospotta, silikonspray på gummideler og wiresmøring.

For tre uker siden fikk æ endelig ut fingern og pussa opp brannmuren og pipa som vi har prata om de siste 10 årene, minst.
Ny ovn ble kjøpt i sommer og nytt hull boret i pipa en tirsdag i begynnelsen av oktober.
Æ fikk en som har godkjenning til å bore og mure igjen det gamle hullet, så er det gjort etter forskriftene.


Gammel brannmur av Leca etter at ovnen er kasta ut.
DSCF2594.JPG
Og her er muren banka ned og stua støvsugd i minst en time etterpå.
Det ble mye mere støv av å banke ned muren enn det ble da hullet ble boret. Rart :scratch
DSCF2595.JPG
Ny brannmursplate på plass.
Tegningene av sokkel og hovedetage stemte ikke helt da huset ble bygd, sånn at pipa kom 5 cm inn i veggen istedetfor å flukte.
Brannmursplata er 5 cm, så nå er det endelig i orden.
DSCF2596.JPG
Ferdig flislagt.
DSCF2598.JPG
Og første oppfyring i ny ovn :thumleft
DSCF2600.JPG
Dette blei jo rett lekkert.. :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar