Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Dere med triumph, har dere noen tips til innkjøring? Bare kjøre vanlig?
Kjøre den hardt og brutalt fra første tur straks motoren har fått artbeidstemperatur!
Med "hardt og brutalt" mener jeg å bruke turtallsrtegisteret bevisst; gi gass og la maskinen få bra med turtall og slipp gassen og la motoren få bfremse, dog ikke helt til rødstreken. Gjør dette ofte (hele tiden...) for å variere turtallet de første hundre kilometrne. Dvs. ikke kjør lenge på samme turtall.
Gjør dette i alle girene, men med måte i de tre laveste.

Og dermed vil du få en sprek motor som verken på kort eller lang sikt vil oppleve oljeforbruk.
Innkjøring handler nemlig mye om nettopp dette, å unngå at stempelringene ikke får den bevegeligheten de trenger for å yte best mulig og for at de skal kunne ivareta funksjonen med å tette for olja. For å si det enkelt.

Men når dette er nevnt så er det ikke til å unnslå at meninger om innkjøring er omstridt. Og min måte å kjøre inn MC-motorer på er kanskje den mest omstridte og harmonerer slett ikke helt hva som står i brukermanualen til motorsykkelen din...


:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Busa Trond »

lasse_hansen skrev:Så nå får vi satse på at Triumph lager bra motorer :prf Etter hva jeg har hørt og forstått så skal disse motorene være solide.. Dere med triumph, har dere noen tips til innkjøring? Bare kjøre vanlig?
:bb_p: :bb_p:
Gratulerer så mye :thumleft
Etter forrige året så er du den på mc-siden med mest erfaring på innkjøring veit du :vs

Kjørt en del Kawa jeg også, men genserne deres er bra :prf nå kjører jeg Triumph men holder en knapp på kleskolleksjonen deres :lol
Konge sykkel Lasse, gleder oss til flere bilder. Storm hadde tøff lyd i sin med Arrow :yeyeye

Skål for ny sykkel :thumleft

[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... 03ff43.jpg[/img]

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av RuneMC »

Men Lasse... den er jo ikke grønn !!! :lol

Bare fleiper... Gratulerer og kan tenke meg det går unna ja, men det gjorde vel ZX'en også (?)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Tusen takk folkens.. ;)
Flere bilder kommer når jeg får sykkelen. Og i løpet av neste år så er det stor sjangs for at der blir slip-on potter :)

God lørdagskveld folkens, og skål for den ;)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Hei folkens.

Noen som vet hvor man får kjøpt den garmin zumo 660 braketten til mc? Mener å ha sett braketten før, men finner den nå ikke noe sted. Tenker da på den braketten med lading.

Fant et på ebay til ca 500 norske, men hva kommer i tillegg egentlig?

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Elolz skrev:
lasse_hansen skrev:Hei folkens.

Noen som vet hvor man får kjøpt den garmin zumo 660 braketten til mc? Mener å ha sett braketten før, men finner den nå ikke noe sted. Tenker da på den braketten med lading.

Fant et på ebay til ca 500 norske, men hva kommer i tillegg egentlig?
Om det er inkludert frakt:
Pris del: 500 kr
Moms: 125 kr (25%)
Fortollingsgebyr: 133 kr (om det er posten det sendes med, DHL etc har egne priser)
Totalt: 758 kr

Om det ikke er inkludert frakt i den prisen, så må du betale moms av frakten og.
Okay, takk for info. Blir aldri klok på det med frakt, osv se. :-k

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av MH434 »

Grattis med morsom sykkel! Skulle jeg hatt noe annet enn RR så hadde den stått som en kandidat med bl.a Tuono og den nye ktm superduke'n :thumleft

Følg AJ råd om innkjøring av motor!
Gjorde det med 10R'n min, kjørte også min i benk.
Det ga helt klart resultater.. Min bruker null olje og yter 192rwhp, noe som er veldig bra mtp at min er orginal utenom slip on
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

:thumleft
Fikk nå beskjed om at sykkelen mest sannsynlig kan hentes til torsdag ;) da er det bare å sette seg i godstolen å vente :P :p

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Storm »

Gratulere så mye med en knall god sykkel. Har selv hatt en Speed Triple R 2012 model. Jeg var kjempefornøyd med den. Men valgte å bytte den i en HD, da jeg fikk horn i panna bare jeg så på den :twisted .
Den står på Harley Davidson Vestfold til salgs, og er bedre enn ny :redface
Motoren er vist noe av det bedre som er laget for mc. :roll
PS. Kjør pent. Fort gjort å få horn i panna.

guzziman
Innlegg: 278
Registrert: 26 feb 2012, 04:59
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
Sted: sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av guzziman »

lasse_hansen skrev:Takk for det Elolz.. Gleder meg til å hente den til uka.. Så rekker jeg nok litt innkjøring føre snøen faller håper jeg! :prf

Følte at denne sykkelen, VAR og ER meg!! :P :p Alt bare klaffet når jeg så den, kjærlighet ved første blikk det heter mon tro? :lol
Triumph speed triple R 1050.jpg
Nå snakker vi sykkel Lasse. :D
Triumph Daytona 955i 2003

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 201

Legg inn av lasse_hansen »

Kos lesing, ja håper motor og resten er kvalitet, og ikke bare søppel ;) har ikke vært borti Triumph før så. I morra får jeg kanskje sykkelen om de får fiksa reg osv :) tilbake meld kommer ihvertfall, etterfulgt av bilder :D

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Carpa »

Hmm, jeg ønsker meg en Z1000sx, hva var galt med den?

Men uansett, gratuler med ny sykkel :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

God kveld folkens!!

Ingenting var galt med z1000sxèn, det bare det at jeg ønsket meg en sportslig sykkel, og fruen ville være med, og sykkelen skulle brukes til turer/ferie. Derfor falt valget på sxèn, en toppers og knall sykkel... Etter å ha vært på 1 mc tur iår med sxèn, pluss at jeg har vært ute alene og fartet med den i sommer.. Så sa fruen at ho ikke var så ille hypp på å feriere med mc, pga ho likte ikke sitte på en sykkel over lengre strekker, osv.. Og da kom vi frem til sammen at jeg kanskje skulle kjøpe en sykkel som jeg følte var sportslig for meg, og som jeg trivdes med, og som ho kunne sitte på med i ny og ne på småturer.. Og da endte jeg opp med Triumph Speed Triple R, hentet sykkelen idag etter jobb, og fikk kjørt litt, men måtte i bursdag idag og, så fikk ikke kjørt så mye som jeg ønsket.. Men får satse på å få tatt det igjen i morra..

Denne sykkelen ble jeg forelsket i fra første stund, utrolig tøft og røft utseende, og en DRØM å kjøre! Ser frem til noen koselige turer nå føre snøen kommer.. Og MANGE turer neste år!! Og den lyden!!! Brooom Brooom, hehe.. Måtte bare la sykkelen stå på tomgang i garasjen istad når jeg skulle parkere.. Bare for å sette meg ned siden av sykkelen og høre den deilige lyden :P

Spørs vel om jeg rekker å få kjørt de første 1000km nå føre kulda og snøen kommer, men en del skal jeg få kjørt.. Så får jeg heller ta resten neste år. Men uansett så har jeg bestilt vinterlagring med olje og filter bytte, og det er jo kanskje greit å få byttet både olje og filter midt under innkjøringa likevel???
Tittet litt rundt sykkelen istad for å "bli kjent" med den, og la merke til litt olje rundt tappepluggen, så de har nok byttet olje og slikt føre jeg hentet den. Mest sannsynlig..

Alt i alt, selv om jeg fikk kjørt rundt 20min bare idag, så er jeg storfornøyd. Og merker at dette er en sykkel som passer for meg, og det kona skal sitte på den..

Tok noen bilder nedi garasjen istad, men får ikke de inn på pcèn av en eller annen grunn. Så derfor kommer bildene nå snart, må laste de opp via Tapatalk..

Og en annen ting, har kun prøveskilt på nå, for de fikk ikke registrert sykkelen føre dem hadde vist den på biltilsynet, var vist sånn innimellom med triumph sykler her i Østfold, noen gikk det greit å bare dra bort å registre, mens andre måtte dem bestille time og vise sykkelen for å få skilt.. Og så klart måtte denne vises, men graarud fikset prøveskilt, så jeg må opp på mandagen og vise sykkelen på biltilsynet for å få skilt... ;) Merkelig opplegg, men sånn var det vist.. Andre steder i norge kunne man bare dra opp å få skilt uten å vise den..Var vist pga triumph ikke hadde noen norske importører slik som honda, kawasaki og dem har...

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 201

Legg inn av lasse_hansen »

Her kommer bildene

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Re: Lasse`s logg: Ny sykkel, Triumph Speed Triple R 201

Legg inn av lasse_hansen »

Prøver igjen

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

EDIT:
Får prøve igjen i morra, den laster vist opp bare ett og ett bilde :P
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar