Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Årets siste tur er unnagjort
Takk Relax
Elgburger spiste vi på Tyristrand. Men for å være helt ærlig så var ikke selve burgere noe høydare (for mye utblandet), men alt i alt et godt varmt måltid. Det er ingenting som slår elgburgerne de serverer på Jakt- og fiskedagene på Elverum :-)
Elgburger spiste vi på Tyristrand. Men for å være helt ærlig så var ikke selve burgere noe høydare (for mye utblandet), men alt i alt et godt varmt måltid. Det er ingenting som slår elgburgerne de serverer på Jakt- og fiskedagene på Elverum :-)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Årets siste tur er unnagjort
Sitter og ser på værmeldinga nå og det er jo meldt knallvær i morgen, sol sol sol
Og til uka opp til 10 varmegrader, riktig nok med regn, men tror jeg må utsette den vinterlagringen litt til jeg
Og til uka opp til 10 varmegrader, riktig nok med regn, men tror jeg må utsette den vinterlagringen litt til jeg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Carpas Blogg - Årets siste tur er unnagjort
Med forbehold minner jeg om at vi har hatt førjulsperioder med kjempevær nesten til jul mange ganger tidligere også,så kanskje det blir en lang ettersesong på deg...
Hei!
Hei!
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Årets siste tur er unnagjort
Ja kanskje det.... Jeg skal jo bare parkere "rett nedi veiene".... Kjenner det er fryktelig vanskelig å gi opp sesongen riktig enda, selv om turen i går ble temmelig kaldt de siste milene i skumringen.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Carpas Blogg - Årets siste tur er unnagjort
Jeg hadde parkert trodde jeg, dvs parkerte sånn delvis på fredagen. Skal vaske og skifte olje sånn etter hvert. Fordelen med sånn delvis-parkering var at jeg kunne ta meg en liten tur i nærområdet i dag. Ikke var det kaldt heller.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Årets siste tur er unnagjort
Hadde planer om å ta vintervasken før helgen, men det blir nok heller en tur i solskinn i morgen og vask til uken
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Årets siste tur er unnagjort, tror jeg...
I dag var det kaldt på morningen, og temmelig hard is på frontruta, og glatt nedover bakkene her.
Så derfor bestemte jeg meg for å ta vintervaskingen i dag allikevel, og en liten tur etterpå for å blåse av litt vann.
Sukk
Så derfor bestemte jeg meg for å ta vintervaskingen i dag allikevel, og en liten tur etterpå for å blåse av litt vann.
Sukk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Årets siste tur er unnagjort, tror jeg...
Og da har tankbeskyttelsen fått litt pleie også, smurt inn med bivoks.
Merket forresten ganske godt at jeg kjørte uten tankbeskyttelsen i dag, det var ganske mye kaldere å sitte med låra inntil ståltanken
Merket forresten ganske godt at jeg kjørte uten tankbeskyttelsen i dag, det var ganske mye kaldere å sitte med låra inntil ståltanken
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Årets siste tur er unnagjort, tror jeg...
Det er noe av det fascinerende, morsomme, interessante med motorsykling ,,,man legger merke til de små tingene som gjør en forskjell ,, Det er forskjell på 8 og 10 C , det er forskjell på våt og tørr asfalt, det er forskjell på løv og ikke løv i veibanene, ,,,det er forskjell på tank skinn og ikke tank skinn ....man blir rett og slett mer oppmerksom på små detaljer ... her og nå!! ...Carpa skrev:Og da har tankbeskyttelsen fått litt pleie også, smurt inn med bivoks.
Merket forresten ganske godt at jeg kjørte uten tankbeskyttelsen i dag, det var ganske mye kaldere å sitte med låra inntil ståltanken
Kult!!
"Do the right thing"
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Full shinings av perla i dag.
Ja sant det Relax, man får et nært forhold til mc'n
Men jeg har fått et litt større problem i dag, nemlig noe med elektronikken
Jeg vasket sykkelen på bensinstasjonen, med høytrykk og det har jeg gjort mange ganger og uten problemer.
Men i dag har det visst skjedd noe med det elektroniske.
Da jeg kjørte fra vaskeautomaten var det ingen problemer, men da jeg skulle starte den noen timer senere for å kjøre den til vinterlagring så ville den ikke starte. Den var helt dø, ikke no klikk engang. Støtta var oppe og stoppknappen sto i riktig posisjon og sykkelen sto i 1. gir. Helt dødt
Så satt jeg sykkelen i fri og da startet den helt problemfritt, på første forsøk. Da tenkte jeg at her har det skjedd noe med elektronikken til sidestøtte for man får ikke startet sykkelen når den står i gir om støtta er nede, kun i fri.
Tenkte at den kom til å stoppe når jeg da satt den i gir, men det gjorde den ikke
Jeg fikk kjørt den ned på vinterlagringen, men nå sitter jeg her og lurer på hva i all verden det er som har skjedd??
Noen som har noen gode ideer til feilsøking?
Men jeg har fått et litt større problem i dag, nemlig noe med elektronikken
Jeg vasket sykkelen på bensinstasjonen, med høytrykk og det har jeg gjort mange ganger og uten problemer.
Men i dag har det visst skjedd noe med det elektroniske.
Da jeg kjørte fra vaskeautomaten var det ingen problemer, men da jeg skulle starte den noen timer senere for å kjøre den til vinterlagring så ville den ikke starte. Den var helt dø, ikke no klikk engang. Støtta var oppe og stoppknappen sto i riktig posisjon og sykkelen sto i 1. gir. Helt dødt
Så satt jeg sykkelen i fri og da startet den helt problemfritt, på første forsøk. Da tenkte jeg at her har det skjedd noe med elektronikken til sidestøtte for man får ikke startet sykkelen når den står i gir om støtta er nede, kun i fri.
Tenkte at den kom til å stoppe når jeg da satt den i gir, men det gjorde den ikke
Jeg fikk kjørt den ned på vinterlagringen, men nå sitter jeg her og lurer på hva i all verden det er som har skjedd??
Noen som har noen gode ideer til feilsøking?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
Høytrykksvaskinga er synderen.
Det er nok kommet vann inn i brytern på støtta, eller en annen plass det ikke skal være vann.
Det er nok kommet vann inn i brytern på støtta, eller en annen plass det ikke skal være vann.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
Men er det ikke da rart at den ikke kutter når jeg setter den i gir? Og vannet har sannsynligvis tørket opp nå, kjørte et par mil før jeg parkerte og den stonoen timer parkert før jeg startet opp igjen og oppdaget problemet.Jompa skrev:Høytrykksvaskinga er synderen.
Det er nok kommet vann inn i brytern på støtta, eller en annen plass det ikke skal være vann.
Kanskje vannet ligger godt gjemt, hva vet jeg. Men vil da problemet løse seg når vannet forsvinner tror du. Prøvde å starte den rett nå for 30 minutter siden også, men den var like sær
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
ALDRIG BRUK HØYTRYKK PÅ MCèn
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
Vel, det har jeg allerede gjort skaden har skjedd og nå venter jeg bare på at Guzziman sier "Hva var det jeg sa"Storm skrev:ALDRIG BRUK HØYTRYKK PÅ MCèn
Skaden har som sagt skjedd, hva gjør jeg????
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38207
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
Kan være et forsøk verd å kjøpe en boks elektronikkspray og bruke dette middelet på utsatte el.kontakter (sidestøtte-bryter osv.). CRC har en slik spray.Carpa skrev:Vel, det har jeg allerede gjort skaden har skjedd og nå venter jeg bare på at Guzziman sier "Hva var det jeg sa"Storm skrev:ALDRIG BRUK HØYTRYKK PÅ MCèn
Skaden har som sagt skjedd, hva gjør jeg????
Problemet er helt sikkert en bagatell som løses enkelt og greit med en form for kondensfjerner - som ovennevnte spray
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering