Nå står den på vinterlagring og årlig vedlikehold (storservice)

Gleder meg til våren!
Det var med VF1000R ja.Jompa skrev:Ok, Honda vant klassen for standard 750 -1000 ccm i 85, men det var vel med VF 1000 R og ikke
VF 1000 F2 ?
VF1000F-2 hadde 9,1kg på den som ble solgt på såkalt european direct sale og det var på kjøreegenskapene som den slo K100 på, og den totale kjøreopplevelsen :)Jompa skrev:Her er et lite utvalg av sykler med "kø-motorer", antar det er rekkemotorer det er snakk om.
Desverre har jeg ikke sett momentkurvene, bare maks moment.
Og ja, VFen var nok langt fremme, men langt fra fremst på effekt og moment.
Kawasaki GPz 1100, 83 : 10,2 kg/m ved 7000 rpm.
Suzuki GS 1000 S, 80 : 8,5 kg/m ved 6500 rpm.
Honda VF 1000 F, 85: 8,8 kg/m ved 8000 rpm.
Kawasaki Z1000 78: 8,1 kg/ m ved 6500 rpm.
Tviler ikke på at VFen er en bra sykkel, men ekstraordinær ? Nei, alle japanske sykler gikk fortere enn K 100 på den tida, men BMWen slo nok noen av dem på kjøreegenskaper.
Ok, motorcyclespecs oppgir 8,8 kg, og da er vel det på US-utgaven ?DrGreve skrev:VF1000F-2 hadde 9,1kg på den som ble solgt på såkalt european direct sale og det var på kjøreegenskapene som den slo K100 på, og den totale kjøreopplevelsen :)Jompa skrev:Her er et lite utvalg av sykler med "kø-motorer", antar det er rekkemotorer det er snakk om.
Desverre har jeg ikke sett momentkurvene, bare maks moment.
Og ja, VFen var nok langt fremme, men langt fra fremst på effekt og moment.
Kawasaki GPz 1100, 83 : 10,2 kg/m ved 7000 rpm.
Suzuki GS 1000 S, 80 : 8,5 kg/m ved 6500 rpm.
Honda VF 1000 F, 85: 8,8 kg/m ved 8000 rpm.
Kawasaki Z1000 78: 8,1 kg/ m ved 6500 rpm.
Tviler ikke på at VFen er en bra sykkel, men ekstraordinær ? Nei, alle japanske sykler gikk fortere enn K 100 på den tida, men BMWen slo nok noen av dem på kjøreegenskaper.
Den ble levert strupet til blant annet Sverige, Sveits og Tyskland men i Norge ble den levert originalt med 116hk. Min har fått spissere kammer og lettere tilgang på luft og yter vel litt over 120.Jompa skrev:Ok, motorcyclespecs oppgir 8,8 kg, og da er vel det på US-utgaven ?DrGreve skrev:VF1000F-2 hadde 9,1kg på den som ble solgt på såkalt european direct sale og det var på kjøreegenskapene som den slo K100 på, og den totale kjøreopplevelsen :)Jompa skrev:Her er et lite utvalg av sykler med "kø-motorer", antar det er rekkemotorer det er snakk om.
Desverre har jeg ikke sett momentkurvene, bare maks moment.
Og ja, VFen var nok langt fremme, men langt fra fremst på effekt og moment.
Kawasaki GPz 1100, 83 : 10,2 kg/m ved 7000 rpm.
Suzuki GS 1000 S, 80 : 8,5 kg/m ved 6500 rpm.
Honda VF 1000 F, 85: 8,8 kg/m ved 8000 rpm.
Kawasaki Z1000 78: 8,1 kg/ m ved 6500 rpm.
Tviler ikke på at VFen er en bra sykkel, men ekstraordinær ? Nei, alle japanske sykler gikk fortere enn K 100 på den tida, men BMWen slo nok noen av dem på kjøreegenskaper.
Dæsken!! Forrige sykkelen min joGeorgsen skrev:Her er et bilde fra samme dag som jeg hentet min 1999 Kawasaki ZX9R med 76400km på telleren. Det er forsovidt mere enn sykkelen har gått, da den er drevet ned, og speedo viser høyere hastighet enn hva som er riktig.
Valget falt på denne da det er en R sykkel fra den tiden de fortsatt hadde litt størrelse og ikke så ut som bola mopeder som mange nye R-sykler desverre gjør nå, og jeg er 192 høy.
Har blitt nedel små modifikasjoner på den siden bildet ble tatt, så skal få ordnet et nytt bilde etterhvert. Men har kommet endel flere lilla detaljer, kåpe"sliders" nye ender på styret, nye forhvilere, glassfibertop til å montere istedefor baksete, blinklys, kåpeglass, skruer blandt annet.