Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
- katana_king
- Innlegg: 160
- Registrert: 06 okt 2013, 20:09
- Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Her er herligheten min :) Et kjøretøy man blir glad i (og det må man være i barna sine)
Nå står den på vinterlagring og årlig vedlikehold (storservice)
Gleder meg til våren!
Nå står den på vinterlagring og årlig vedlikehold (storservice)
Gleder meg til våren!
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Herlig sykkel,kanskje et eget MCsiden- treff for oss med good old gammelbike ??
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Til neste år blir Velte-petter 10 år også. Tida går når en har det morro......
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- katana_king
- Innlegg: 160
- Registrert: 06 okt 2013, 20:09
- Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Det hadde ikke vært så dumt med noen treff for oss med veteran - 5 år kanskje Eller noe sånt :) 80 talls eller eldre
De får jo litt sjel. Og det er jo fort gjort å tenke at "nei og nei, disse gamle syklene går jo faen ikke fremover" men det skal jeg si, det gjør de jo :) Er vel 74 hk på denne saken og hvis minst 60 av de er i live så går det jo rimelig greit.
De får jo litt sjel. Og det er jo fort gjort å tenke at "nei og nei, disse gamle syklene går jo faen ikke fremover" men det skal jeg si, det gjør de jo :) Er vel 74 hk på denne saken og hvis minst 60 av de er i live så går det jo rimelig greit.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Sted: Sandefjord
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Er lykkelig eier av en VF1000F2 med sjel, kom i 85, solgt i Norge 86.
Jeg registrerte at det var en som beskrev VF1000 som en vobbelmaskin på forumet, men denne vil aldri svikte deg, hverken i sving eller på rettstrekke i høy fart.
[img]http://i1201.photobucket.com/albums/bb3 ... G_2468.jpg[/img]
Jeg registrerte at det var en som beskrev VF1000 som en vobbelmaskin på forumet, men denne vil aldri svikte deg, hverken i sving eller på rettstrekke i høy fart.
[img]http://i1201.photobucket.com/albums/bb3 ... G_2468.jpg[/img]
Sist redigert av Geiroe den 20 jun 2015, 10:25, redigert 1 gang totalt.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Ok, Honda vant klassen for standard 750 -1000 ccm i 85, men det var vel med VF 1000 R og ikke
VF 1000 F2 ?
VF 1000 F2 ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Jeg må bare si meg enig med Geiroe, VF100F-2 som jeg har eid i over 13 år har aldri sviktet meg, selv om den like før motor-renovering hørtes mer ut som et steinknuserverk. Har alltid startet og fraktet meg dit jeg ønsket.
Jeg har hatt ett hjul-lagerhavari på disse årene hvor sykkelen måtte på henger og fraktes til nærmeste tettsted for lagerbytte. Ellers har den vært bunnsolid.
En kuriositet, når den kom ble den testet mot BMW K100 og kjørte fletta av tyskeren :)
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... acaee0.jpg[/img]
Jeg har hatt ett hjul-lagerhavari på disse årene hvor sykkelen måtte på henger og fraktes til nærmeste tettsted for lagerbytte. Ellers har den vært bunnsolid.
En kuriositet, når den kom ble den testet mot BMW K100 og kjørte fletta av tyskeren :)
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... acaee0.jpg[/img]
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Her er et lite utvalg av sykler med "kø-motorer", antar det er rekkemotorer det er snakk om.
Desverre har jeg ikke sett momentkurvene, bare maks moment.
Og ja, VFen var nok langt fremme, men langt fra fremst på effekt og moment.
Kawasaki GPz 1100, 83 : 10,2 kg/m ved 7000 rpm.
Suzuki GS 1000 S, 80 : 8,5 kg/m ved 6500 rpm.
Honda VF 1000 F, 85: 8,8 kg/m ved 8000 rpm.
Kawasaki Z1000 78: 8,1 kg/ m ved 6500 rpm.
Tviler ikke på at VFen er en bra sykkel, men ekstraordinær ? Nei, alle japanske sykler gikk fortere enn K 100 på den tida, men BMWen slo nok noen av dem på kjøreegenskaper.
Desverre har jeg ikke sett momentkurvene, bare maks moment.
Og ja, VFen var nok langt fremme, men langt fra fremst på effekt og moment.
Kawasaki GPz 1100, 83 : 10,2 kg/m ved 7000 rpm.
Suzuki GS 1000 S, 80 : 8,5 kg/m ved 6500 rpm.
Honda VF 1000 F, 85: 8,8 kg/m ved 8000 rpm.
Kawasaki Z1000 78: 8,1 kg/ m ved 6500 rpm.
Tviler ikke på at VFen er en bra sykkel, men ekstraordinær ? Nei, alle japanske sykler gikk fortere enn K 100 på den tida, men BMWen slo nok noen av dem på kjøreegenskaper.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Sted: Sandefjord
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Det var med VF1000R ja.Jompa skrev:Ok, Honda vant klassen for standard 750 -1000 ccm i 85, men det var vel med VF 1000 R og ikke
VF 1000 F2 ?
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
VF1000F-2 hadde 9,1kg på den som ble solgt på såkalt european direct sale og det var på kjøreegenskapene som den slo K100 på, og den totale kjøreopplevelsen :)Jompa skrev:Her er et lite utvalg av sykler med "kø-motorer", antar det er rekkemotorer det er snakk om.
Desverre har jeg ikke sett momentkurvene, bare maks moment.
Og ja, VFen var nok langt fremme, men langt fra fremst på effekt og moment.
Kawasaki GPz 1100, 83 : 10,2 kg/m ved 7000 rpm.
Suzuki GS 1000 S, 80 : 8,5 kg/m ved 6500 rpm.
Honda VF 1000 F, 85: 8,8 kg/m ved 8000 rpm.
Kawasaki Z1000 78: 8,1 kg/ m ved 6500 rpm.
Tviler ikke på at VFen er en bra sykkel, men ekstraordinær ? Nei, alle japanske sykler gikk fortere enn K 100 på den tida, men BMWen slo nok noen av dem på kjøreegenskaper.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Ok, motorcyclespecs oppgir 8,8 kg, og da er vel det på US-utgaven ?DrGreve skrev:VF1000F-2 hadde 9,1kg på den som ble solgt på såkalt european direct sale og det var på kjøreegenskapene som den slo K100 på, og den totale kjøreopplevelsen :)Jompa skrev:Her er et lite utvalg av sykler med "kø-motorer", antar det er rekkemotorer det er snakk om.
Desverre har jeg ikke sett momentkurvene, bare maks moment.
Og ja, VFen var nok langt fremme, men langt fra fremst på effekt og moment.
Kawasaki GPz 1100, 83 : 10,2 kg/m ved 7000 rpm.
Suzuki GS 1000 S, 80 : 8,5 kg/m ved 6500 rpm.
Honda VF 1000 F, 85: 8,8 kg/m ved 8000 rpm.
Kawasaki Z1000 78: 8,1 kg/ m ved 6500 rpm.
Tviler ikke på at VFen er en bra sykkel, men ekstraordinær ? Nei, alle japanske sykler gikk fortere enn K 100 på den tida, men BMWen slo nok noen av dem på kjøreegenskaper.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Den ble levert strupet til blant annet Sverige, Sveits og Tyskland men i Norge ble den levert originalt med 116hk. Min har fått spissere kammer og lettere tilgang på luft og yter vel litt over 120.Jompa skrev:Ok, motorcyclespecs oppgir 8,8 kg, og da er vel det på US-utgaven ?DrGreve skrev:VF1000F-2 hadde 9,1kg på den som ble solgt på såkalt european direct sale og det var på kjøreegenskapene som den slo K100 på, og den totale kjøreopplevelsen :)Jompa skrev:Her er et lite utvalg av sykler med "kø-motorer", antar det er rekkemotorer det er snakk om.
Desverre har jeg ikke sett momentkurvene, bare maks moment.
Og ja, VFen var nok langt fremme, men langt fra fremst på effekt og moment.
Kawasaki GPz 1100, 83 : 10,2 kg/m ved 7000 rpm.
Suzuki GS 1000 S, 80 : 8,5 kg/m ved 6500 rpm.
Honda VF 1000 F, 85: 8,8 kg/m ved 8000 rpm.
Kawasaki Z1000 78: 8,1 kg/ m ved 6500 rpm.
Tviler ikke på at VFen er en bra sykkel, men ekstraordinær ? Nei, alle japanske sykler gikk fortere enn K 100 på den tida, men BMWen slo nok noen av dem på kjøreegenskaper.
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 077e92.jpg[/img]
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Her er et bilde fra samme dag som jeg hentet min 1999 Kawasaki ZX9R med 76400km på telleren. Det er forsovidt mere enn sykkelen har gått, da den er drevet ned, og speedo viser høyere hastighet enn hva som er riktig.
Valget falt på denne da det er en R sykkel fra den tiden de fortsatt hadde litt størrelse og ikke så ut som bola mopeder som mange nye R-sykler desverre gjør nå, og jeg er 192 høy.
Har blitt nedel små modifikasjoner på den siden bildet ble tatt, så skal få ordnet et nytt bilde etterhvert. Men har kommet endel flere lilla detaljer, kåpe"sliders" nye ender på styret, nye forhvilere, glassfibertop til å montere istedefor baksete, blinklys, kåpeglass, skruer blandt annet.
Valget falt på denne da det er en R sykkel fra den tiden de fortsatt hadde litt størrelse og ikke så ut som bola mopeder som mange nye R-sykler desverre gjør nå, og jeg er 192 høy.
Har blitt nedel små modifikasjoner på den siden bildet ble tatt, så skal få ordnet et nytt bilde etterhvert. Men har kommet endel flere lilla detaljer, kåpe"sliders" nye ender på styret, nye forhvilere, glassfibertop til å montere istedefor baksete, blinklys, kåpeglass, skruer blandt annet.
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Dæsken!! Forrige sykkelen min jo Artig! Solgte den i september i fjor på 75200km, så forrige eier fikk ikke mye glede av den da (120mil..). Jeg kjøpte den høsten 2010 på 51000km. Drevet den ned en tann forann først på 67600km, så har vel derfor bare gått ca 100mil ekstra i forhold til orginaldreving. Har forøvrig et dokument med alt som er gjort med den i mitt eie, som du kan få mailet ,hvis du ikke fikk det med fra siste eier.Georgsen skrev:Her er et bilde fra samme dag som jeg hentet min 1999 Kawasaki ZX9R med 76400km på telleren. Det er forsovidt mere enn sykkelen har gått, da den er drevet ned, og speedo viser høyere hastighet enn hva som er riktig.
Valget falt på denne da det er en R sykkel fra den tiden de fortsatt hadde litt størrelse og ikke så ut som bola mopeder som mange nye R-sykler desverre gjør nå, og jeg er 192 høy.
Har blitt nedel små modifikasjoner på den siden bildet ble tatt, så skal få ordnet et nytt bilde etterhvert. Men har kommet endel flere lilla detaljer, kåpe"sliders" nye ender på styret, nye forhvilere, glassfibertop til å montere istedefor baksete, blinklys, kåpeglass, skruer blandt annet.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!
Listen har jeg fått. Var det du som monterte eksos og luftfilter, eller var det også før din tid? Dysesettet blir montert i vinter, og maskinisten skal få full tuning i rullende landevei. Så blir det ny clutch da den begynner å gi antydning til å ha sittet på lenge, og muligens nye drev og kjede (bare for å ha gjort det).