Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av Carpa »

AJ skrev:
Carpa skrev:
Storm skrev:ALDRIG BRUK HØYTRYKK PÅ MCèn =;
Vel, det har jeg allerede gjort :sorry skaden har skjedd og nå venter jeg bare på at Guzziman sier "Hva var det jeg sa" :sk?

Skaden har som sagt skjedd, hva gjør jeg????
Kan være et forsøk verd å kjøpe en boks elektronikkspray og bruke dette middelet på utsatte el.kontakter (sidestøtte-bryter osv.). CRC har en slik spray.

Problemet er helt sikkert en bagatell som løses enkelt og greit med en form for kondensfjerner - som ovennevnte spray ;-)
Ok, da skal jeg prøve på det. Biltema?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av AJ »

Carpa skrev:
AJ skrev: Problemet er helt sikkert en bagatell som løses enkelt og greit med en form for kondensfjerner - som ovennevnte spray ;-)
Ok, da skal jeg prøve på det. Biltema?
Mulig...
Men har mer trua på BileXtra, Mekonomen, Torshov eller lignende...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av DrGreve »

Høres ut som en jordingsfeil på grunn av vanninntrenging. At den starter med nøytrallyset på kan tyde på clutchendelbryteren. Spray noe vanndrivende ala WD40 på bryteren.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av Carpa »

Ok, takk. Da skal jeg få tak i det til uken. Rekker nok ikke å gjøre noe denne helgen, men det går vel bra at den blir stående noen dager eller?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av AJ »

Carpa skrev:Ok, takk. Da skal jeg få tak i det til uken. Rekker nok ikke å gjøre noe denne helgen, men det går vel bra at den blir stående noen dager eller?
WD-40 er vel og bra, men har bedre erfaring med CRC elektronikkspray med samme (og etter min mening bedre) egenskaper... ;-).
En annen løsning kan for øvrig være lufttrykk, gjerne slik man får på sprayboks...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av DrGreve »

Carpa skrev:Ok, takk. Da skal jeg få tak i det til uken. Rekker nok ikke å gjøre noe denne helgen, men det går vel bra at den blir stående noen dager eller?
Tja, hvis du tar sjansen på at det tørker opp av seg selv og at det funker til uken så :lol
Eller sagt på en annen måte, står den tørt så tror jeg problemet forsvinner av seg selv :)
Sist redigert av DrGreve den 18 okt 2013, 22:18, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av Carpa »

DrGreve skrev:
Carpa skrev:Ok, takk. Da skal jeg få tak i det til uken. Rekker nok ikke å gjøre noe denne helgen, men det går vel bra at den blir stående noen dager eller?
Tja, hvis du tar sjansen på at det tørker opp av seg selv og at det funker til uken så :lol
:eh Bør jeg gjøre det så fort så mulig ?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

guzziman
Innlegg: 278
Registrert: 26 feb 2012, 04:59
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
Sted: sarpsborg

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av guzziman »

Er det mulig.kv......... Altså.går det ikke an å bare høre litt etter. Hehe
Triumph Daytona 955i 2003

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Carpas Blogg - Full shinings av perla i dag.

Legg inn av Relax »

Carpa skrev:Ja sant det Relax, man får et nært forhold til mc'n :love

Men jeg har fått et litt større problem i dag, nemlig noe med elektronikken :sk?

Jeg vasket sykkelen på bensinstasjonen, med høytrykk og det har jeg gjort mange ganger og uten problemer.
Men i dag har det visst skjedd noe med det elektroniske.

Da jeg kjørte fra vaskeautomaten var det ingen problemer, men da jeg skulle starte den noen timer senere for å kjøre den til vinterlagring så ville den ikke starte. Den var helt dø, ikke no klikk engang. Støtta var oppe og stoppknappen sto i riktig posisjon og sykkelen sto i 1. gir. Helt dødt
Så satt jeg sykkelen i fri og da startet den helt problemfritt, på første forsøk. Da tenkte jeg at her har det skjedd noe med elektronikken til sidestøtte for man får ikke startet sykkelen når den står i gir om støtta er nede, kun i fri.
Tenkte at den kom til å stoppe når jeg da satt den i gir, men det gjorde den ikke :scratch

Jeg fikk kjørt den ned på vinterlagringen, men nå sitter jeg her og lurer på hva i all verden det er som har skjedd??
Noen som har noen gode ideer til feilsøking?

Nr 1 Du ska'kke bruke høytrykkspyler rett på el komponenter og brytere, lager, som de andre sa ,,
Nr 2 : 5-56 , VD 40 og diverse spayer funker på disse komponentene for å forhindre fuktighet, bruk før og etter vask ,, ,,,som de andre sa,,,
nr 3; HVIS man har vasket i kalde omgivelser( hvilket er risikofylt) og får startet , så er et cluet og kjøre / la den gå , så lenge at alt er tørt før man stopper den igjen ...og gjerne bruke disse sprayene i tillegg,

Kortversjon er,,,motorsykling ( kjøring, vask, vedlikehold, lagring ) under 5 grader har andre utfordringer en motorsyklinger over 10 C ... ;-) :-)
OG, om sykkelen din får stått en tid varmt og tørt , så ordner dette seg selv :)
Sist redigert av Relax den 18 okt 2013, 22:24, redigert 1 gang totalt.
"Do the right thing"

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av DrGreve »

Carpa skrev:
DrGreve skrev:
Carpa skrev:Ok, takk. Da skal jeg få tak i det til uken. Rekker nok ikke å gjøre noe denne helgen, men det går vel bra at den blir stående noen dager eller?
Tja, hvis du tar sjansen på at det tørker opp av seg selv og at det funker til uken så :lol
:eh Bør jeg gjøre det så fort så mulig ?
Neida, jeg la til litt tekst på mitt forrige innlegg. Ingen hast.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Full shinings av perla i dag.

Legg inn av Carpa »

Relax skrev:
Carpa skrev:Ja sant det Relax, man får et nært forhold til mc'n :love

Men jeg har fått et litt større problem i dag, nemlig noe med elektronikken :sk?

Jeg vasket sykkelen på bensinstasjonen, med høytrykk og det har jeg gjort mange ganger og uten problemer.
Men i dag har det visst skjedd noe med det elektroniske.

Da jeg kjørte fra vaskeautomaten var det ingen problemer, men da jeg skulle starte den noen timer senere for å kjøre den til vinterlagring så ville den ikke starte. Den var helt dø, ikke no klikk engang. Støtta var oppe og stoppknappen sto i riktig posisjon og sykkelen sto i 1. gir. Helt dødt
Så satt jeg sykkelen i fri og da startet den helt problemfritt, på første forsøk. Da tenkte jeg at her har det skjedd noe med elektronikken til sidestøtte for man får ikke startet sykkelen når den står i gir om støtta er nede, kun i fri.
Tenkte at den kom til å stoppe når jeg da satt den i gir, men det gjorde den ikke :scratch

Jeg fikk kjørt den ned på vinterlagringen, men nå sitter jeg her og lurer på hva i all verden det er som har skjedd??
Noen som har noen gode ideer til feilsøking?

Nr 1 Du ska'kke bruke høytrykkspyler rett på el komponenter og brytere, lager, som de andre sa ,,
Nr 2 : 5-56 , VD 40 og diverse spayer funker på disse komponentene for å forhindre fuktighet, bruk før og etter vask ,, ,,,som de andre sa,,,
nr 3; HVIS man har vasket i kalde omgivelser( hvilket er risikofylt) og får startet , så er et cluet og kjøre / la den gå , så lenge at alt er tørt før man stopper den igjen ...og gjerne bruke disse sprayene i tillegg,

Kortversjon er,,,motorsykling ( kjøring, vask, vedlikehold, lagring ) under 5 grader har andre utfordringer en motorsyklinger over 10 C ... ;-) :-)
Det forklarer jo hvorfor det har gått bra hele sommeren.
Jeg har jo ikke stått med høytrykkspyleren rett på elektronikk og bryteren, men faktisk prøvd å unngå de områdene. Burde nok kjørt meg en litt lenger tur før jeg parkerte etter vasken i dag da.

Jeg får vel rett og slett ta meg tid til å få tak i slik spray i morgen.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av Carpa »

guzziman skrev:Er det mulig.kv......... Altså.går det ikke an å bare høre litt etter. Hehe
:notlistening
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av RuneMC »

Bruk Motul's Wash & Wax neste gang - spray på og tørk av (ikke noe vann) :lol
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av Carpa »

RuneMC skrev:Bruk Motul's Wash & Wax neste gang - spray på og tørk av (ikke noe vann) :lol
På dette her.... neppe noen god ide
Bilde
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!

Legg inn av Epylypzon »

CRC 2-26 :=)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Svar