Ok, da skal jeg prøve på det. Biltema?AJ skrev:Kan være et forsøk verd å kjøpe en boks elektronikkspray og bruke dette middelet på utsatte el.kontakter (sidestøtte-bryter osv.). CRC har en slik spray.Carpa skrev:Vel, det har jeg allerede gjortStorm skrev:ALDRIG BRUK HØYTRYKK PÅ MCènskaden har skjedd og nå venter jeg bare på at Guzziman sier "Hva var det jeg sa"
![]()
Skaden har som sagt skjedd, hva gjør jeg????
Problemet er helt sikkert en bagatell som løses enkelt og greit med en form for kondensfjerner - som ovennevnte spray
Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
Mulig...Carpa skrev:Ok, da skal jeg prøve på det. Biltema?AJ skrev: Problemet er helt sikkert en bagatell som løses enkelt og greit med en form for kondensfjerner - som ovennevnte spray
Men har mer trua på BileXtra, Mekonomen, Torshov eller lignende...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
Høres ut som en jordingsfeil på grunn av vanninntrenging. At den starter med nøytrallyset på kan tyde på clutchendelbryteren. Spray noe vanndrivende ala WD40 på bryteren.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
Ok, takk. Da skal jeg få tak i det til uken. Rekker nok ikke å gjøre noe denne helgen, men det går vel bra at den blir stående noen dager eller?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
WD-40 er vel og bra, men har bedre erfaring med CRC elektronikkspray med samme (og etter min mening bedre) egenskaper...Carpa skrev:Ok, takk. Da skal jeg få tak i det til uken. Rekker nok ikke å gjøre noe denne helgen, men det går vel bra at den blir stående noen dager eller?

En annen løsning kan for øvrig være lufttrykk, gjerne slik man får på sprayboks...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
Tja, hvis du tar sjansen på at det tørker opp av seg selv og at det funker til uken såCarpa skrev:Ok, takk. Da skal jeg få tak i det til uken. Rekker nok ikke å gjøre noe denne helgen, men det går vel bra at den blir stående noen dager eller?

Eller sagt på en annen måte, står den tørt så tror jeg problemet forsvinner av seg selv :)
Sist redigert av DrGreve den 18 okt 2013, 22:18, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
DrGreve skrev:Tja, hvis du tar sjansen på at det tørker opp av seg selv og at det funker til uken såCarpa skrev:Ok, takk. Da skal jeg få tak i det til uken. Rekker nok ikke å gjøre noe denne helgen, men det går vel bra at den blir stående noen dager eller?

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 278
- Registrert: 26 feb 2012, 04:59
- Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
- Bosted: sarpsborg
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
Er det mulig.kv......... Altså.går det ikke an å bare høre litt etter. Hehe
Triumph Daytona 955i 2003
Re: Carpas Blogg - Full shinings av perla i dag.
Carpa skrev:Ja sant det Relax, man får et nært forhold til mc'n![]()
Men jeg har fått et litt større problem i dag, nemlig noe med elektronikken![]()
Jeg vasket sykkelen på bensinstasjonen, med høytrykk og det har jeg gjort mange ganger og uten problemer.
Men i dag har det visst skjedd noe med det elektroniske.
Da jeg kjørte fra vaskeautomaten var det ingen problemer, men da jeg skulle starte den noen timer senere for å kjøre den til vinterlagring så ville den ikke starte. Den var helt dø, ikke no klikk engang. Støtta var oppe og stoppknappen sto i riktig posisjon og sykkelen sto i 1. gir. Helt dødt
Så satt jeg sykkelen i fri og da startet den helt problemfritt, på første forsøk. Da tenkte jeg at her har det skjedd noe med elektronikken til sidestøtte for man får ikke startet sykkelen når den står i gir om støtta er nede, kun i fri.
Tenkte at den kom til å stoppe når jeg da satt den i gir, men det gjorde den ikke![]()
Jeg fikk kjørt den ned på vinterlagringen, men nå sitter jeg her og lurer på hva i all verden det er som har skjedd??
Noen som har noen gode ideer til feilsøking?
Nr 1 Du ska'kke bruke høytrykkspyler rett på el komponenter og brytere, lager, som de andre sa ,,
Nr 2 : 5-56 , VD 40 og diverse spayer funker på disse komponentene for å forhindre fuktighet, bruk før og etter vask ,, ,,,som de andre sa,,,
nr 3; HVIS man har vasket i kalde omgivelser( hvilket er risikofylt) og får startet , så er et cluet og kjøre / la den gå , så lenge at alt er tørt før man stopper den igjen ...og gjerne bruke disse sprayene i tillegg,
Kortversjon er,,,motorsykling ( kjøring, vask, vedlikehold, lagring ) under 5 grader har andre utfordringer en motorsyklinger over 10 C ...

OG, om sykkelen din får stått en tid varmt og tørt , så ordner dette seg selv :)
Sist redigert av Relax den 18 okt 2013, 22:24, redigert 1 gang totalt.
"Do the right thing"
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
Neida, jeg la til litt tekst på mitt forrige innlegg. Ingen hast.Carpa skrev:DrGreve skrev:Tja, hvis du tar sjansen på at det tørker opp av seg selv og at det funker til uken såCarpa skrev:Ok, takk. Da skal jeg få tak i det til uken. Rekker nok ikke å gjøre noe denne helgen, men det går vel bra at den blir stående noen dager eller?Bør jeg gjøre det så fort så mulig ?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Full shinings av perla i dag.
Det forklarer jo hvorfor det har gått bra hele sommeren.Relax skrev:Carpa skrev:Ja sant det Relax, man får et nært forhold til mc'n![]()
Men jeg har fått et litt større problem i dag, nemlig noe med elektronikken![]()
Jeg vasket sykkelen på bensinstasjonen, med høytrykk og det har jeg gjort mange ganger og uten problemer.
Men i dag har det visst skjedd noe med det elektroniske.
Da jeg kjørte fra vaskeautomaten var det ingen problemer, men da jeg skulle starte den noen timer senere for å kjøre den til vinterlagring så ville den ikke starte. Den var helt dø, ikke no klikk engang. Støtta var oppe og stoppknappen sto i riktig posisjon og sykkelen sto i 1. gir. Helt dødt
Så satt jeg sykkelen i fri og da startet den helt problemfritt, på første forsøk. Da tenkte jeg at her har det skjedd noe med elektronikken til sidestøtte for man får ikke startet sykkelen når den står i gir om støtta er nede, kun i fri.
Tenkte at den kom til å stoppe når jeg da satt den i gir, men det gjorde den ikke![]()
Jeg fikk kjørt den ned på vinterlagringen, men nå sitter jeg her og lurer på hva i all verden det er som har skjedd??
Noen som har noen gode ideer til feilsøking?
Nr 1 Du ska'kke bruke høytrykkspyler rett på el komponenter og brytere, lager, som de andre sa ,,
Nr 2 : 5-56 , VD 40 og diverse spayer funker på disse komponentene for å forhindre fuktighet, bruk før og etter vask ,, ,,,som de andre sa,,,
nr 3; HVIS man har vasket i kalde omgivelser( hvilket er risikofylt) og får startet , så er et cluet og kjøre / la den gå , så lenge at alt er tørt før man stopper den igjen ...og gjerne bruke disse sprayene i tillegg,
Kortversjon er,,,motorsykling ( kjøring, vask, vedlikehold, lagring ) under 5 grader har andre utfordringer en motorsyklinger over 10 C ...:-)
Jeg har jo ikke stått med høytrykkspyleren rett på elektronikk og bryteren, men faktisk prøvd å unngå de områdene. Burde nok kjørt meg en litt lenger tur før jeg parkerte etter vasken i dag da.
Jeg får vel rett og slett ta meg tid til å få tak i slik spray i morgen.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
guzziman skrev:Er det mulig.kv......... Altså.går det ikke an å bare høre litt etter. Hehe

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
Bruk Motul's Wash & Wax neste gang - spray på og tørk av (ikke noe vann) 

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
På dette her.... neppe noen god ideRuneMC skrev:Bruk Motul's Wash & Wax neste gang - spray på og tørk av (ikke noe vann)

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Carpas Blogg -Problemer med elektronikken, hjelp!
CRC 2-26 :=)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp