Den nye Yamaha MT-09 virker som en interessant motorsykkel, og regner med at den kommer til å selge godt her på berget.
Hva tror folket? Har den det lille ekstra som folk vil ha? Kommer DU til å kjøpe en?
Spennende og interessant motor, men designet faller ikke helt i smak hos meg. Moderne design, javisst. Og dermed gode muligheter for suksess.
Blir ikke helt fortrolig med utformingen av passasjersalen og bakenden på sykkelen... . Men skjønner samtidig at sykkelen primært ikke er laget for lengre turer med passasjer.
Liker heller ikke det heldigitale instrumentpanelet.
Men jeg håper Yamaha ser at MT-09 også kan gi rom for en mer konvensjonell touring-modell, for å si det slik, som kan erstatte TDM 900, som Yamaha bør skamme seg seriøst over at de ikke oppdaterte i takt med utviklingen
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
I utgangspunktet så liker jeg sykkelen godt og jeg er så absolutt en som kanskje kommer til å kjøpe meg en streetfighter på sikt i tillegg til den jag har, men jeg synes Kawasaki Z800 og Triumph Street Tripple R er mer spennende. Har også sett på Duke 690 R. Jeg synes MT-09 virker litt kjedelig i forhold til de andre jeg nevnte, selv om det sikkert ikke er noe dårlig sykkel.
Jeg vurderer denne sterkt. Motoren er et stort moment. Har sett noen videoer på nett der sykkelen virker ganske sinnsyk, ikke minst på akselerasjonen. Prisen er også veldig beleilig.
Liten vindskjerm kommer på toppen med NOK 800,-
Virker som Yamaha har planer om å utvide stallen med kåpeløsninger etterhvert, men jeg skulle gjerne sett en dual-sportmodell...
Synes at den er ser både stygg og kjedelig ut, men nå er jo det min mening da.
For meg som kun har mc for hobbyen sin del og kjører kun i finværet når jeg får ånden over meg. Så er ikke dette noe for meg.
Den ser egentlig ut som en billig utgave av TDM.
Elolz skrev:Nei huff, skulle jeg hatt noe streetfighter lignende hadde det blitt en Ducati Monster, det er badass sykkel det!
Riktig antall sylindre har den og, men her er jo Yamaha ihvertfall et steg i riktig retning med MT-09
Dessuten øker jo tennpluggutgiftene med 50% med en triple. Uhørt!
MT09 har nå fått en lillebror! Nykomlingen heter MT07, og ble lansert i dag. Utseendemessig ganske lik MT09, men med en 2-syl motor på 689ccm/75hk med 270 graders veivaksel, ganske likt motorene til TDM og XTZ. Foreløpig ikke presentert på Yamahas norske hjemmesider, men er lagt ut på den europeiske hjemmesiden. http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... =techspecs Om denne vil bli tilgjengelig i Norge til våren er foreløpig uklart, i hvert fall har vi som forhandlere ikke fått opplysninger om dette ennå.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Jeg er som kjent ingen fan av trippelmotorer, men......
Den som sitter i MT09 ligner veldig på de trecylindrede Genesis-motorene som Yamaha har brukt i snescootere i 6 år, minst.
Hvis mc- motoren er basert på scootermotorene er de veldig driftsikre, scootermotorn har f.eks første ventilsjekk etter 40 000 km !
Og starter uten problem i - 30, men det siste er vel ganske uinterresant i mc-sammenheng.
Og MT07 har en tilsvarende 2 cylindret Gensis motor som "bror"