For all del...tagesk skrev:Ugh.AJ skrev: Er her i Norge da, skjønner jeg...
Eftersom dette er en foto-tråd får jeg heller snakke om dét:
[TaSK]

For all del...tagesk skrev:Ugh.AJ skrev: Er her i Norge da, skjønner jeg...
Eftersom dette er en foto-tråd får jeg heller snakke om dét:
[TaSK]
Da jeg valgte å kjøpe mitt Fujifilm X20, hadde jeg lest endel om de vanntette kompaktene. Ingen av de har noen særlig størrelse på bildebrikken, så da var valget enklere for meg..TheBandit skrev:Må slenge inn ett kameraspørsmål her.
Jeg ga mitt gamle kompaktkamera til min søster da jeg tenkte å bytte til ett vanntett kompaktkamera. Så nå sitter jeg å ser litt da og har kommet frem til at disse to er gode kandidater:
- Olympus TG-2
- Panasonic DMC-FT5
Begge 2 får mye bra kritikk i tester. Har noen erfaring med disse kameraene? Jeg har speilrefleks til primært bruk, så jeg trenger ett kompaktkamera til å ha i lomma på mc-tur, padleturer og reiser der jeg ikke gidder å drasse med meg speilrefleksen.
Andre forslag til lignende kamera (som ikke koster skjorta) ønskes også.
EDIT: Det er viktig at kameraet har god vidvinkel, tar gode bilder og er enkelt i bruk.
Joda, jeg har 500D med 15-85IS, Tokina 11-16 og EF35 samt EF 75-300.Bringisen skrev:Ja finish og dedikert hjulet til exponeringskompensasjon liker jeg godt slik jeg ser X20.ZZR-Erling skrev:Jeg har X20 og liker det godt. Det tegner skarpt og har en fin finish på knspper og slikt, men rawfilene ser ikke bra ut.
Noen mener dog at bildekvaliteten lider litt av en relativt liten brikke.
Hadde ikke du speilrefleks også, eller tidligere. Hvordan merker du forskjellen fra dette til X20.
Er dynamikken og oppløsning bra i forhold ?
Jeg lurer også litt på Canon G15, EOS M og OLympus PEN PM2.
Hvis det er mine du mener så er alle tatt i Dolomittene i sept i år, bortsett fra det siste, det er tatt ved Fagerheim Fjellstue på Hardangervidda.sankyo skrev:Kjempe flotte bilder. Hvor ble de tatt?
Flotte bilder, kontrastrike og fargerike. Ser ut til at X20 leverer under slike forhold.ZZR-Erling skrev:Hvis det er mine du mener så er alle tatt i Dolomittene i sept i år, bortsett fra det siste, det er tatt ved Fagerheim Fjellstue på Hardangervidda.sankyo skrev:Kjempe flotte bilder. Hvor ble de tatt?
Jepp, mente dine. Fikk plutselig kjempe lyst til å dra dit en gang. Har hørt masse fint om dem, og bildene bekrefter det bare.ZZR-Erling skrev: Hvis det er mine du mener så er alle tatt i Dolomittene i sept i år.