Spennende med den nye MT-07 som nå introduseres på EICMA messa (for øvrig også nevnt tidligere i dag i en annen tråd her inne):
En direkte konkurrent til KTM Duke 690 ,tør jeg påstå.
Skal bli interessant å se hvordan disse to er i forhold til hverandre. Regner med at det blir kjørt en sammenligningstest ved første og beste anledning i flere MC magasiner på papir og nett.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Olav K skrev:Men HER.... Er MV Agusta Turismo Velose 800...
ImageUploadedByTapatalk1383583174.072482.jpg
Jeg liker den... Sikkert ikke min neste sykkel, men hadde vært gøy å prøve :-)
Er det bare bildet eller ser det ut som om den har vært mellom to biler. Synes den ser ut som om den er trykket sammen litt i begge ender. Men ha meg unnskyldt, jeg liker jo sykler med nebb
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Den blir nok en slager , flott at de bruker lyktedesignet til K1600 (angel eyes ) og et de gjør en god jobb med instrumenteringen. Men jeg er usikker på prisen.....
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Den blir nok en slager , flott at de bruker lyktedesignet til K1600 (angel eyes ) og et de gjør en god jobb med instrumenteringen. Men jeg er usikker på prisen.....
Ja, her har vi en skikkelig turer, skulle jeg tro. Sansynligvis en av de letteste også.
Den blir nok en slager , flott at de bruker lyktedesignet til K1600 (angel eyes ) og et de gjør en god jobb med instrumenteringen. Men jeg er usikker på prisen.....
Ja, her har vi en skikkelig turer, skulle jeg tro. Sansynligvis en av de letteste også.
Pris på BMW R 1200 RT i startpakke havner nok rundt 275.000,- Hvis man ser på den tyske prisen, så er den opp med Ca 200€ og økt effekt, så skal staten ha sitt. Nærmer seg for 300' med ekstra utstyr.
Jompa skrev:IEndelig !
En BMW-bokser som tåler og sees fra alle vinkler
Virkelig pen sykkel.
Og jeg som alltid har trudd at BMWs designere bare jobbet deltid
Noen er bare tregere i oppfattelsen enn andre , og da snakker jeg ikke om BMW altså
Noen skjønner faktisk aldri noe
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Jompa skrev:IEndelig !
En BMW-bokser som tåler og sees fra alle vinkler
Virkelig pen sykkel.
Og jeg som alltid har trudd at BMWs designere bare jobbet deltid
Noen er bare tregere i oppfattelsen enn andre , og da snakker jeg ikke om BMW altså
Noen skjønner faktisk aldri noe
Så når jeg oppfatter nye R 1200 RT som en penere og ferdigdesignet sykkel enn den forrige, kommer det av at jeg er treg i oppfattelsen ?
Se på bildene og bedøm sjøl.
Kan ikke tro at noen synes at den underbitte forgjengeren er finest.
R1200RT2.jpg
RT12004.jpg
RT12002013.jpg
Det eneste som er stygt på den nye, er fjeset dens når man møter den i mørket.
R1200RT.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
RTn ser veldig fremtung ut når den ikke har på toppkofferten bak. Det blir mer balanse i bildet når kofferten er på..
Og en enkelt liten forskjell jeg legger merke til, er linjen (undersiden av kåpen/tanken) som går fra underkant av lykta og ned mot motoren. De har snudd krumminga på den. Den svinger oppover på den nye, og nedover på den gamle..
Jompa skrev:IEndelig !
En BMW-bokser som tåler og sees fra alle vinkler
Virkelig pen sykkel.
Og jeg som alltid har trudd at BMWs designere bare jobbet deltid
Noen er bare tregere i oppfattelsen enn andre , og da snakker jeg ikke om BMW altså
Noen skjønner faktisk aldri noe
Så når jeg oppfatter nye R 1200 RT som en penere og ferdigdesignet sykkel enn den forrige, kommer det av at jeg er treg i oppfattelsen ?
Jeg synes også den nye RTen er finere enn den gamle
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.