Den blir nok en slager , flott at de bruker lyktedesignet til K1600 (angel eyes ) og et de gjør en god jobb med instrumenteringen. Men jeg er usikker på prisen.....
Ja, her har vi en skikkelig turer, skulle jeg tro. Sansynligvis en av de letteste også.
Pris på BMW R 1200 RT i startpakke havner nok rundt 275.000,- Hvis man ser på den tyske prisen, så er den opp med Ca 200€ og økt effekt, så skal staten ha sitt. Nærmer seg for 300' med ekstra utstyr.
Jompa skrev:IEndelig !
En BMW-bokser som tåler og sees fra alle vinkler
Virkelig pen sykkel.
Og jeg som alltid har trudd at BMWs designere bare jobbet deltid
Noen er bare tregere i oppfattelsen enn andre , og da snakker jeg ikke om BMW altså
Noen skjønner faktisk aldri noe
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Jompa skrev:IEndelig !
En BMW-bokser som tåler og sees fra alle vinkler
Virkelig pen sykkel.
Og jeg som alltid har trudd at BMWs designere bare jobbet deltid
Noen er bare tregere i oppfattelsen enn andre , og da snakker jeg ikke om BMW altså
Noen skjønner faktisk aldri noe
Så når jeg oppfatter nye R 1200 RT som en penere og ferdigdesignet sykkel enn den forrige, kommer det av at jeg er treg i oppfattelsen ?
Se på bildene og bedøm sjøl.
Kan ikke tro at noen synes at den underbitte forgjengeren er finest.
R1200RT2.jpg
RT12004.jpg
RT12002013.jpg
Det eneste som er stygt på den nye, er fjeset dens når man møter den i mørket.
R1200RT.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
RTn ser veldig fremtung ut når den ikke har på toppkofferten bak. Det blir mer balanse i bildet når kofferten er på..
Og en enkelt liten forskjell jeg legger merke til, er linjen (undersiden av kåpen/tanken) som går fra underkant av lykta og ned mot motoren. De har snudd krumminga på den. Den svinger oppover på den nye, og nedover på den gamle..
Jompa skrev:IEndelig !
En BMW-bokser som tåler og sees fra alle vinkler
Virkelig pen sykkel.
Og jeg som alltid har trudd at BMWs designere bare jobbet deltid
Noen er bare tregere i oppfattelsen enn andre , og da snakker jeg ikke om BMW altså
Noen skjønner faktisk aldri noe
Så når jeg oppfatter nye R 1200 RT som en penere og ferdigdesignet sykkel enn den forrige, kommer det av at jeg er treg i oppfattelsen ?
Jeg synes også den nye RTen er finere enn den gamle
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
ZZR-Erling skrev:...men K1600GT e ikke go å kjør! Kraftige lastvekselreaksjoner, og alt for "omfattende", og ikke minst, turbulensen e betydelig!
E det derfor det e ganske mange av dem på finn.no ? Og ofte med lav km-stand ?
Æ skal ikke starte nån stor diskusjon om k1600 i den her tråden, her e det nyheter som gjeld.
Og k1600 e jo ikke lenger noen nyhet.....
Raskere i starten----høyest mulig dreiemoment---mest mulig hester---bra,da kommer en forhåpentligvis først frem til fartskontrollene... : ... -----------
AJ skrev:Tosylindret rekkemotor (linjetoer... ) fra Suzuki med dobbel-turbo!?
Hvem ville trodd det?
Nå er den her - snart:
Spennende!
Mer info her: http://www.topspeed.com/motorcycles/mot ... 61010.html" onclick="window.open(this.href);return false; og all over the Internet ellers hvor de elektroniske publikasjonene jager etter å komme med nyhetene først
"and is a concept motorcycle"
Tror neppe produksjonsmodellen blir levert med turbo. Det blir vel for dyrt og for sårbart som turbo på motorsykkel alltid har hvert.
AJ skrev:Spennende med den nye MT-07 som nå introduseres på EICMA messa (for øvrig også nevnt tidligere i dag i en annen tråd her inne):
En direkte konkurrent til KTM Duke 690 ,tør jeg påstå.
Skal bli interessant å se hvordan disse to er i forhold til hverandre. Regner med at det blir kjørt en sammenligningstest ved første og beste anledning i flere MC magasiner på papir og nett.
AJ skrev:Spennende med den nye MT-07 som nå introduseres på EICMA messa (for øvrig også nevnt tidligere i dag i en annen tråd her inne):
En direkte konkurrent til KTM Duke 690 ,tør jeg påstå.
Skal bli interessant å se hvordan disse to er i forhold til hverandre. Regner med at det blir kjørt en sammenligningstest ved første og beste anledning i flere MC magasiner på papir og nett.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Jeg må si at BMW S1000R ser meget interessant ut. Dog har dem jo nesten kopiert Aprilia Tuono på design, men det gjør meg ikke noe, for jeg synes den ser dritbra ut! Jeg har rett og slett begynt å lure på om jeg skal gå for en Tuono/S1000R(må prøves og høres) isteden for en GSX-R. Må nok få noen flere km på alle tre før jeg tar noen avgjørelse, og et par år med sparing.