AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena... EU-tur 28. sept. 2013

Legg inn av AJ »

Tid for billig bensin på YX Jevnaker ble til en bra tur på Stelvio'en i dag også - langs østsida på Randsfjorden.
Litt kjølig, men gode kjøreforhold.
Møtte kun to andre sykler på turen, men ingen langs Randsfjorden... :-k

Bilde

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Billig bensin i Norge? finnes det?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev:Billig bensin i Norge? finnes det?
Var 14,26 i dag på YX'en.
Billig? Veel...

Uansett bedre enn godt og vel 15,- kr. som prisene har vært i det siste...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gjorde merg selv et (unødvendig... :roll ) ærend I Nittedal i dag etter først å ha hentet den nye TomTom GPS'en på Post-i-butikken.
Flott tur i det sola var i ferd med å bryte gjennom. Spesielt da jeg kjørte langs Harestua-vannet. Utrolig fine høstfarger av bjørkegull som speilet seg i vannflaten uten en krusning på overflaten.
Høsten er en strålende tid når den viser seg fra den siden den gjorde i dag.
Synd jeg ikke tok med kamera og fikk tatt noen stemningsbilder. Men det skjer senere siden alt tyder på at sesongen slett ikke er over!

Fra Nittedal kjørte jeg Gamelveien på returen. En riktig så bra tur gjennom velholdt kulturlandskap på nyasfaltert vei. Ikke dårlig at sideveier som dette er blitt prioritert. Skulle ønske det samme kunne skjerogså på enkelte veistrekninger her på Hadeland....

Men traff jeg andre motorsyklister på turen? Nope... Ikke en eneste en, faktisk :eh
Uansett deilig med en tur og kjenne Stelvio'ens buldrepuls der man cruiser avgårde... :jada:

Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Re: AJ Arena... Sesongslutt? Slett ikke!

Legg inn av PCP »

Vakre ord fra AJ der! Det er vel lite som slår et oppdiktet ærend i klar høstluft, når solen titter frem og gir snev av varme, samt lyssetter alle fargene! :thumleft

Ellers må jeg bare si meg enig vedrørende veiene. Fint landskap er det, og jeg er kanskje litt kresen i så måte, men syns Hadeland har vært mange skuffelser når det gjelder veidekke, så unner dere all asfalt dere kan få! ;-)

Satt faktisk og tenkte litt på dette sist jeg kjørte ned vestsiden av Randsfjorden hvor jeg ble liggende bak en Audi. Når jeg så hvordan den hoppet og spratt med sitt fancy, men relativt sarte mangearmede multi-link/"multi-knirk" hjuloppheng, tenkte jeg at man om man kjøper en bruktbil av en som bor der, så må man minst 3-doble km-stand med tanke på hvilken elendighet den i praksis har blitt utsatt for... =;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Re: AJ Arena... Sesongslutt? Slett ikke!

Legg inn av AJ »

Mye reising og annen jobb de siste dagene.
Men i dag var det helg på årntli og siden Stelvio'en hadde stått parkert i flere dager, ja, bortimot en uke! kunne jeg ikke legner la være:
Måtte ut en tur :prop:
Italieneren startet på første slag og tross 0 og minusgrader ble det en trivelig tur på sånn circus 3 mil.

Meeen... det er bare å innse at sesongen er over... :sorry
Vinterparkerer nok senest neste helg, tenker jeg.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Re: AJ Arena... KTM på fire!

Legg inn av AJ »

Gjorde en jobb for avisa her om dagen og kom over denne firhjulingen fra KTM, som iflg. butikken skal på plass på standen til Hadelandsmessa i november.
Blir nok et trekkplaster den farkosten her :D .
Snakket om å lage en sak med en rallykjører bak rattet på denne til vinteren.
Å jada! Skyssen leveres med piggdekk :knegg

Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Er den vei registrerbar altså? :P
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

!

Legg inn av AJ »

Snikendeugle skrev:Er den vei registrerbar altså? :P
Forsto det slik, ja!

Prisen er dog noe stiv... Sånn ca. 600.000 'ish... :eh
For øvrig masse flotte og forseggjorte karbondetaljer på denne :yeyeye

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kjentes godt ut med en frisk 3 mils morratur med Stelvio'n i dag :D !

Satser på at været holder seg stabilt og at eftas- og kveldsturen blir minst like bra :prop:

Men til lørdan er nok sesongen over for meg også. Da trilles italieneren på plass i vintergarasjen... :sorry

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Da har den hvite italieneren gått i hi etter å ha ytt sitt beste og bidratt til at årets sesong har vært den beste jeg har hatt etter at jeg tok opp igjen MC-interessen i september 2006 :prf .

Noen få irriterende småting har dukket opp når man minst ønsker og forventer det, men verkstedgutta på Hadeland MC og Fritid har stilt opp og fikset ting kjapt og effektivt på kort varsel. Veldig bra!

Mange nye steder ble besøkt denne sommeren og Europa-turen frister til gjentakelse. Hyggelig å ha kjørefellesskap, men å kjøre sammen med flere som man ikke kjenner altfor godt fra tidligere over så lang tid som 14 dager, kommer vi nok ikke til å gjøre igjen.
Uansett var det en god erfaring å ta med seg videre i planlegging og gjennomføring av neste tur.

Har også truffet mange nye ansikter her fra forumet og opplevd dette som utelukkende positivt og hyggelig.
Det spurt i en annen tråd her om hvorfor vi egentlig har disse forumene siden alt man lurer på er blitt besvart.
For meg har det hele tiden handlet om å ha et aktivt forum der MC-aktiviteten hører hjemme, nemlig ute på veien, på plasser hvor folk møtes - ansikt-til-ansikt og ikke bak en computerskjerm.
Det er hovedhensikten med et forum som dette, etter min mening.
Og sånn sett sett mener jeg det er god grunn til å fastslå at MCsiden.no har vært et aktivt forum for aktive MC-folk. Noe jeg håper det fortsatt vil være.
Medlemmer her inne har tatt initiativ til treff og turer fra tidlig om våren til seint på høsten. Folk møtes, blir kjent og treffes stadig vekk.
Gjelder selvfølgelig ikke alle, men såpass mange at MCsiden.no i så måte skiller seg ut fra andre forum hvor dette ikke skjer i samme grad.

I all hovedsak er det trivelig å holde på med MCsiden.no, men etter hvert som tiden har gått har jeg fått oppleve på kroppen at alt er ikke like positivt i MC-miljøet. Kommer ikke til å nevne noe spesielt, men må si jeg er blitt rimelig forundra over en del uttalelser som har kommet dette året og en inngrodd motvilje mot å forsøke å forstå når enkelte ting er oppe til diskusjon.
At man også har fått såpass mange karakteristikker som i sum nærmest kan ses på som et karakterdrap fra folk man kun har møtt ytterst få ganger og av folk man aldri har møtt, gjør at det er enkelte elementer i MC-miljøet man svært gjerne styrer utenom.
Det er også en erfaring å ta med seg fra nettopp denne sesongen, hvor det har vært turbulent her inne på forumet.

Ellers tenker jeg tilbake med stor glede på at vi fikk stablet på beina en brukbar stand på MC-messa :D .
Stor takk igjen til dere som stilte opp som frivillige og ga MCsiden.no et ansikt, som jeg er sikker på at mange besøkende på messa satte stor pris på!

Og med det setter jeg sluttstrek for min korte oppsummering av MC-sesongen og tanker omkring MCsiden.no året 2013.
Her de de aller siste bildene fra årets siste kjøretur - fra Norde Oppdalen i Lunner til vinterhiet på Andsfossen på Jaren:

Bilde
Vasket, polert og klar for vinterlagring.

Bilde
Våt grusvei og vask spolert... :P :p (men det fikser gutta på Hadeland MC :thumleft )

Bilde

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Re: AJ Arena... 26. okt. 2013 - slutt på en flott MC-sesong!

Legg inn av AJ »

2013-sesongen ble avsluttet i går.
Så nå begynner "kjøpefinger-sesongen" for fullt :knegg
Starter litt forsiktig med en tankpad, som jeg har vært ute lenge å få tak i. Men ingen har sett ut til å passe særlig bra på Stelvio'en. Men i dag kom jeg over denne på Ebay:

Bilde

Bilde

Og den tror jeg blir sende bra ut :thumleft
Med carbondetaljer, Moto Guzzi ørnen og greier og greier... ;e 8) :jada:

Ja, ja... litt moro må man jo ha det... :redface

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Flyttet til:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 12#p191812" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev:Flyttet til:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 12#p191812" onclick="window.open(this.href);return false;
:thumleft

Veldig bra, for øvrig :prf

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ny Europa-tur med Italia som mål i 2014?
Ikke utenkelig... ;-)

Nizza Monferrato og feriering noen dager på denne vingården, hvor vi var i sommer, er en mulighet vi vurderer...

Svar