Da har den hvite italieneren gått i hi etter å ha ytt sitt beste og bidratt til at årets sesong har vært den beste jeg har hatt etter at jeg tok opp igjen MC-interessen i september 2006

.
Noen få irriterende småting har dukket opp når man minst ønsker og forventer det, men verkstedgutta på Hadeland MC og Fritid har stilt opp og fikset ting kjapt og effektivt på kort varsel. Veldig bra!
Mange nye steder ble besøkt denne sommeren og Europa-turen frister til gjentakelse. Hyggelig å ha kjørefellesskap, men å kjøre sammen med flere som man ikke kjenner altfor godt fra tidligere over så lang tid som 14 dager, kommer vi nok ikke til å gjøre igjen.
Uansett var det en god erfaring å ta med seg videre i planlegging og gjennomføring av neste tur.
Har også truffet mange nye ansikter her fra forumet og opplevd dette som utelukkende positivt og hyggelig.
Det spurt i en annen tråd her om hvorfor vi egentlig har disse forumene siden alt man lurer på er blitt besvart.
For meg har det hele tiden handlet om å ha et aktivt forum der MC-aktiviteten hører hjemme, nemlig ute på veien, på plasser hvor folk møtes - ansikt-til-ansikt og ikke bak en computerskjerm.
Det er hovedhensikten med et forum som dette, etter
min mening.
Og sånn sett sett mener jeg det er god grunn til å fastslå at MCsiden.no har vært et aktivt forum for aktive MC-folk. Noe jeg håper det fortsatt vil være.
Medlemmer her inne har tatt initiativ til treff og turer fra tidlig om våren til seint på høsten. Folk møtes, blir kjent og treffes stadig vekk.
Gjelder selvfølgelig ikke alle, men såpass mange at MCsiden.no i så måte skiller seg ut fra andre forum hvor dette ikke skjer i samme grad.
I all hovedsak er det trivelig å holde på med MCsiden.no, men etter hvert som tiden har gått har jeg fått oppleve på kroppen at alt er ikke like positivt i MC-miljøet. Kommer ikke til å nevne noe spesielt, men må si jeg er blitt rimelig forundra over en del uttalelser som har kommet dette året og en inngrodd motvilje mot å
forsøke å forstå når enkelte ting er oppe til diskusjon.
At man også har fått såpass mange karakteristikker som i sum nærmest kan ses på som et karakterdrap fra folk man kun har møtt ytterst få ganger og av folk man aldri har møtt, gjør at det er enkelte elementer i MC-miljøet man svært gjerne styrer utenom.
Det er også en erfaring å ta med seg fra nettopp denne sesongen, hvor det har vært turbulent her inne på forumet.
Ellers tenker jeg tilbake med stor glede på at vi fikk stablet på beina en brukbar stand på MC-messa

.
Stor takk igjen til dere som stilte opp som frivillige og ga MCsiden.no et ansikt, som jeg er sikker på at mange besøkende på messa satte stor pris på!
Og med det setter jeg sluttstrek for min korte oppsummering av MC-sesongen og tanker omkring MCsiden.no året 2013.
Her de de aller siste bildene fra årets siste kjøretur - fra Norde Oppdalen i Lunner til vinterhiet på Andsfossen på Jaren:

Vasket, polert og klar for vinterlagring.

Våt grusvei og vask spolert...

(men
det fikser gutta på Hadeland MC

)