Sistnevnte har jeg ikke fått ennå, men det er jo ikke annet enn et stort batteri, så den burde funke. Man plugger inn USB kabelen, thats it :)Elruts84 skrev:Genialt!Bjerknez skrev:Det ble brukt et minnekort på 32GB. Men det ble formatert fire ganger da plassen begynte å bli dårlig.Elruts84 skrev:Hei Hei
Ganske imponerende. Har tenkt å invitere i det nyeste GoPro kameraet selv til neste års sesong. Ble jo mer nysgjerrig nå.
Kan være noe jeg ikke har fått med meg her men hvor stort minnekort blir det brukt her? 64?
Elruts
Et 64GB.minnekort (som er det meste GoPro kameraet støtter) kan ta i mot maks 6t og 44m med video i 1080p/25fps. Så med en slik batteripakke fra Clas'ern til 4-500,- så er det nok minnekort du slipper opp for først :)
Jeg tror vel at 6t-44m holder i massevis selv på lange dagsetapper. Man slår jo av kameraet når man går på do og når man gjør helt ubetydelige ting. Men LITT utenom bare kjøring synes jeg dog man kanskje bør få med seg, slik atdet ikke blir veldig monotont. Man filmer jo ikke hver eneste meter av veien heller.
Det følger jo med en slik WiFi fjernkontroll hvosman kjøper Black Edition og denne kan man lime/teipe/stripse fast til styret på motorsykkelen etc. slik at man lett kan aktivere/deaktivere kameraet på farten uten å fikle med selve kameraet.
EDIT:
Har du tid og lyst, så bestill heller denne batteribanken (har gjort det selv):
http://www.ebay.com/itm/330970251581?ss ... 1497.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne er på 12.000mAh (doobelt så kraftig som den på Clas'ern) og koster ca. 400,- inkludert frakt etc. Da kan du lade mobiltelefonen/GPS'en/Ipad'en etc. samtidig som du holder GoPro'en aktiv :)
Hvor lenge har du testet ut sistnevnte?
Holder den like godt enda?
Ja det ville evt. blitt siste GoPro Black Edition + Om ikke det kommer et nytt til neste sesong. hehe
Hvor fester du goproen? Hjem, gaffel, styre? Evt. følger festeanordning med?
Elruts
Den fra Clas'ern fungerer også utmerket og du kan lett lade to strømkrevende ting samtidig med denne. Feks. en iPad og en iPhone.
Disse "batteribankene" er jo ikke veldig dyre, så jeg hadde ikke bekymret meg i samme grad som om man feks. gjør ved kjøp av andre ting. Dem har EN oppgave og det er å lade opp andre gjenstander.
Merk deg dog at det tar tid og lade opp dissebatteribankene. Den fra Clas'ern bruker ca. 7 timer på en opplading. Altså en hel natt. Men da har du også strøm gjennom hele dagen :)
Du får jo Hero 3 Black (ikke +) for 1990,- nå og deter grisebillig. Jeg har selv en Hero 3 Black og en Hero 3+ Black og je ger fortsatt usikker på om jeg vil selge den ene... Jeg kjøpte den for neste 4.000,- med LCD Back pack så og selge denne for godt under 1990,- frister ikke veldig. Da gjør den mer nytte som kamera :)
Jeg har prøvd å feste GoProen på tanken (se her):
[video]http://www.youtube.com/watch?v=KxZx1147Wu8[/video]
Men jeg liker best utrykket videoen får når jeg fester den med brystsele (se her):
[video]http://www.youtube.com/watch?v=eJoI3W8RXxk[/video]
Jeg har ikke veldiglyst til å klistre ting fast til hjelmen av flere grunner:
1. Hjelmen kostet 5-6.000,- og skal beskytte den viktigste delen av kroppen min. Ingen kjemikalier eller fremmedlegemer skal befinne seg der.
2. Med kamera som GoPro og Contour etc. med ekstrem vidvinkel så vil man stort sett alltid få med deler av hjelmen på videoen og det er vertfall ikke noe jeg foretrekker.
3. Mange av filmene jeg ser som er tatt med kameraet festet på hjelm virker veldig ustødige og "vimsete" for man ser jo akkurat det som føreren titter mot hele tiden. Jeg vil se turen hans, og ikke hva som befinner seg i blindsonen hans.
4. Jeg synes også det ser litt rart/dumt ut med et relativt klumpete kamera på hjelmen....
Når det gjelder montering på styret så får man vel stort sett med seg det som skjer forran sykkelen og det kan jo være greit nok det, men det blir liksom ikke det samme som å se deler av tanken/speedometer etc. Man får en litt mer følels eav å sitte på sykkelen når man ser videoer tatt med brystsele mener jeg.
Brystselen gjør videoen levende da man jo beveger overkroppen en del, men mer rolig enn hodet.
Hva DU ønsker er jo opp til deg. Jeg kikker uansett på MASSEMC videoer, samme hvordan kameraet er montert, men jeg foretrekker nok uansett brystsele :)