Sent from my GT-I9300
Er enig med deg at Kawa Z800 er en herlig sykkel som jeg nok hadde vurdert selv hvis jeg villle hatt en plastikkraketttommen30 skrev:Hadde kun kjøpt en sykkel: kawa kawa kawa
jeg har en selv z800 abs sort svart og den går som en R6. Skal du kjøre i oslo osv så kjøp en z800 den går så sykt bra, z1000 er jo helt sykehus. z10r er sunnaas neste men kawa kawa kawa. Feteste av alt, sort og ikke grønn.
Kawa ligger milevis forann alt om dagen. knuser alt på bane, design osv. Eneste jeg hadde gjort er å kjøpt sort kawa og ikke grønn
Hehe, hvilke medikamenter går du på som sitter oppe midt på natten og skriver slikttommen30 skrev:Hadde kun kjøpt en sykkel: kawa kawa kawa
jeg har en selv z800 abs sort svart og den går som en R6. Skal du kjøre i oslo osv så kjøp en z800 den går så sykt bra, z1000 er jo helt sykehus. z10r er sunnaas neste men kawa kawa kawa. Feteste av alt, sort og ikke grønn.
Kawa ligger milevis forann alt om dagen. knuser alt på bane, design osv. Eneste jeg hadde gjort er å kjøpt sort kawa og ikke grønn
Hey, kayb!kayb skrev:Er en av dem som bare "måtte" ha den nye R1200gs da jeg så den. Vanvittig morsom sykkel. Rakk kun 7000km på den (det begynner å bli kaldt i nord nå), men angrer ikke på kjøpet.
Gratulerer med en fantastisk sykkel. Ikke bare vi som synes det heller, jeg har inntrykk av at en samlet MC presse mener det samme :-)kayb skrev:Er en av dem som bare "måtte" ha den nye R1200gs da jeg så den. Vanvittig morsom sykkel. Rakk kun 7000km på den (det begynner å bli kaldt i nord nå), men angrer ikke på kjøpet. Har i hvert fall ikke hatt en eneste av de barnesykdommene man leste om på forhånd. Jeg har tenkt på GSA versjonen, men nå har jeg gjort såpass mye med den jeg har at jeg vet ikke om det er verdt det kun for de ekstra literne med bensin.
Bakdekket holder nok ikke lenger enn til ca 10-11000, har nok kjørt litt hardere enn jeg burde (det er jo morro da).
Sykkeln er sprek og lettkjørt for å være en relativt stor og tung sykkel. 0-100 på ca 4 sec og bra driv opp til rundt 160, da begynner det å dabbe av. Toppfart ligger vel rundt 220 et sted tenker jeg, har ikke helt rødlinja den i 6 gir. Man glemmer ofte hvor tung den faktisk er når man begynner å kjøre. Har hatt meg et par overraskelser når jeg har stoppa, eller vært litt offroad.
Girkassen er ikke perfekt. Man må gire ganske hardt, og den vil helst ha bra med turtall, ellers kan det bli litt "klunking". Måtte endre litt kjøremønster pga hvordan den er gira. Man kan liksom ligge i 30-40 på første giret i bymiljø. Den er helt klart noe "ukomfortabel" i lave hastigheter, som f.eks i bymiljø, i forholdt til tidligere modell. Den vil avgårde og helst rive løs bakhjulet liksom =)
Ellers har jeg testa litt på bane. Bremsene er jo superbra etter hva jeg kan bedømme i hvert fall (skjønt jeg har sett mixed feelings blant de som kan dette bedre). Jeg er ganske stor og tung og fikk virkelig klemme så det holdt for å få ABS systemet til å reagere. De forskjellige kjøremodusene fungerer godt. Jeg har hatt den i dynamic stort sett hele tiden, men enduro mode er morsomt på grusvei, og det er overraskende lett å leke seg litt, selv for en uten all verden av offroaderfaring.
Ergonomien er bra. Jeg har løfta styret 40mm, og satt på lavere fothvilere. Speilene har jeg bredda ut med 30mm på hver side, så man slipper å se rett i skuldrene. Jeg trengte en høyere vindskjerm, og bestiller antageligvis et nytt sete til neste sesong eller får en møbelsnekker å se på det. Standard sete er litt for smalt for meg
Får se på mulighetene til å fikse større tank etterhvert. Antar det er noen kloke hoder som får det til etterhvert. Tror også det blir en Remus eksos til neste år. Den låter jo helt bøs. Lykke til =)
Den så snasen ut, men det manglet liksom noe? Foran? Over framhjulet?kjellv skrev:Da dukka det jammen opp en ny Super Tenere også gitt. XT1200ZE kommer med en lang liste oppgraderinger. Noen få her: elektronisk justering av dempere, nytt instrumentpanel med gir-indikator, cruise-control, justerbar vindskjerm og en masse annet, bla endringer gjort i motor og motorstyring.
mer info herhttp://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... quality=75
og her https://www.facebook.com/yamaha.motor.eu