Street triple har deksel på siden av radiator, bukspoiler og div deksler på eksosen. Ikke nødvendigvis nevneverdig, men gjør noe med utseendet naturligvis.Bjerknez skrev:Vet ikke om jeg er enig i at det er nevneverdig mindre plast på Yamaha'en... ?

Street triple har deksel på siden av radiator, bukspoiler og div deksler på eksosen. Ikke nødvendigvis nevneverdig, men gjør noe med utseendet naturligvis.Bjerknez skrev:Vet ikke om jeg er enig i at det er nevneverdig mindre plast på Yamaha'en... ?
Den er vel forholdsvis gunstig i Norge også ,i forhold til de nærmeste konkurrentene?hakhap skrev:Det jeg lest er at MT-09 er veldig billig for, i land utenom Norge i forhold til de andre i segmentet.
Det kan gjøre den til en suksess likevell
Prøvesitte og prøvekjøre!Bjerknez skrev:Kommer nettopp fra MC sjappa og der fikk jeg prøvesatt Speed Triple R, Kawasaki Z800R og Yamaha FZ8n.
Av disse tre så føltes så absolutt Speed Triple R best å sitte på for min kropp. Sittestillingen var mye bedre enn på de to andre og sykkelen virket også "lettere". Skal jeg ha en streetfighter etc. så blir det garantert en Street Triple av disse tre.
Skal fortsatt prøvesitte en Duke 690 og en Yamaha MT-09 før jeg evt. bestemmer meg,men jeg må si jeg har blitt svar for Street Triple'en altså :-)å
Prøvesatt (for morroskyld) en Triumph Daytona også, men det var litt for mye "R" for meg. Sittestillingen var direkte ubehagelig. Sikkert ikke noe galt med sykkelen. Det er bare det at en slik type sykkel ikke passer meg i det hele tatt. Følte at jeg lente meg på håndleddene og etter bare 3min. så kjente jeg et ubehag.
Z 800 veier over 40 kg mer en street triple (over 30 kg mer enn MT-09) og er tykkere over "magen" med sin rekkefirer. Er også dyrere enn Street triple som igjen er dyrere enn MT-09.Bjerknez skrev:Prøvekjøre må gjøres ja, men enn så lenge så blir det prøvesitting :)
Kawasaki Z800 skuffet meg faktisk litt av en eller annen merkelig grunn med tanke på sittestilling. Den virket også litt "tung" og klumpete i forhold til de to andre.
Jeg skjønner godt hvorofor Street Triple Rhar kommet så godt ut på mange tester nå. Den føles rett og slett ut som en skikkelig gjennomført sykkel. :)
Jeg mener nok akkurat det samme som deg, men fant bare ikke ord for hva jeg skulle kalle det... :)Olav K skrev:Jeg prøvde Z800 en liten tur, før jeg fikk meg en litt lengre prøvetur på Street Triple. Det blei ett enkelt valg for min del...
Sittestillingen på Street Triple er litt mer "tight" enn på Z800, uten at den er for liten for mine 180 cm, jeg har uten problem kjørt 60 mil på en dag med den.
Men hadde MT-09 vært tilgjengelig i sommer ser jeg ikke bort fra at det hadde blitt en slik. Den har nok litt mer punch i motoren enn Street Triple.
Men pr idag er jeg superfornøyd.... Trenger bare en adventuresykkel i tillegg :-)
Synes kjedelig er å ta i... men den skiller seg liksom ikke nevneverdig ut og blir i så tillfelle litt lite spennende med tanke på utseendet.sankyo skrev:Spør du meg ser den noe kjedelig ut, mer som en uferdig basis for flere modeller.
Limte inn bildet av SR på side 2biker7 skrev:En ny versjon av MT-09 ute alt: http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=45184265" onclick="window.open(this.href);return false; Var ikke denne enn del tøffere en standard-versjonen da, eller er det bare meg..?
Det fins håp!AJ skrev:Spennende og interessant motor, men designet faller ikke helt i smak hos meg. Moderne design, javisst. Og dermed gode muligheter for suksess.
Blir ikke helt fortrolig med utformingen av passasjersalen og bakenden på sykkelen.... Men skjønner samtidig at sykkelen primært ikke er laget for lengre turer med passasjer.
Liker heller ikke det heldigitale instrumentpanelet.
Men jeg håper Yamaha ser at MT-09 også kan gi rom for en mer konvensjonell touring-modell, for å si det slik, som kan erstatte TDM 900, som Yamaha bør skamme seg seriøst over at de ikke oppdaterte i takt med utviklingen![]()
Kanskje du har rettsankyo skrev:Spør du meg ser den noe kjedelig ut, mer som en uferdig basis for flere modeller.
jtand skrev:Den nye Yamaha MT-09 virker som en interessant motorsykkel, og regner med at den kommer til å selge godt her på berget.
Hva tror folket? Har den det lille ekstra som folk vil ha? Kommer DU til å kjøpe en?
Såpass!Fidel skrev:
*Gjesp...*
Busa Trond skrev:Du er inhabil i støvsugertester Olav K, etter Avatar bildet å dømme![]()