Tryggest med motorsyklister bak bilrattet?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Re: Tryggest med motorsyklister bak bilrattet?

Legg inn av Carpa »

Jeg synes selv at jeg har blitt mer oppmerksom i trafikken etter at jeg selv fikk MC lappen, mer oppmerksom når jeg kjører bil altså. Tror det henger sammen med at når man kjører motorsykkel så må man være 110% fokusert på kjøringen, og at man overfører dette når man setter seg i bilen. Blir liksom en vanesak det å følge godt med... :-k
Om jeg har blitt 23% bedre vet jeg ikke, jeg var jo ganske god fra før av :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Legg inn av PCP »

Jompa skrev:PCP:

Ja, jeg er jeger, går av og til på rypejakt.
Det er godt å se at det gjør meg til en bedre bilfører, selv om jeg ikke fatter hvorfor.
Vis oss dine byttedyr så vi kan se hvor god sjåfør du er! :P :p

Men nei, jeg vet ikke hvorfor jeg heller. Det var forsåvidt en spøk, men med litt alvor til ettertanke, fordi det ble hintet til at NMCU allerede har gjort jobben med å sørge for at vi får den premie-reduksjonen vi fortjener siden vi er så flinke. Når dette jegerforbundet altså har klart å forhandle seg til enda bedre rabatter på bilforsikring tenker jeg at det enten er fordi de har klart å overbevise IF om at jegere er særdeles gode trafikanter, eller så har kanskje ikke disse rabattene noen som helst relevans til hvor flinke sjåfører vi er, og NMCU fortsatt en del jobb igjen med å overbevise forsikringsbransjen om motorsyklisters fortreffelighet bak rattet?

Carpa skrev: Om jeg har blitt 23% bedre vet jeg ikke, jeg var jo ganske god fra før av :knegg
Ja, du (som kvinne) var vel noe sånt som 50% flinkere enn alle oss gutta i utgangspunktet også, i følge tilsvarende statistikker som utgangspunktet for denne tråden. (Dvs bilulykker med personskade eller død).

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

PCP skrev:
Jompa skrev:PCP:

Ja, jeg er jeger, går av og til på rypejakt.
Det er godt å se at det gjør meg til en bedre bilfører, selv om jeg ikke fatter hvorfor.
Vis oss dine byttedyr så vi kan se hvor god sjåfør du er! :P :p

Men nei, jeg vet ikke hvorfor jeg heller. Det var forsåvidt en spøk, men med litt alvor til ettertanke, fordi det ble hintet til at NMCU allerede har gjort jobben med å sørge for at vi får den premie-reduksjonen vi fortjener siden vi er så flinke. Når dette jegerforbundet altså har klart å forhandle seg til enda bedre rabatter på bilforsikring tenker jeg at det enten er fordi de har klart å overbevise IF om at jegere er særdeles gode trafikanter, eller så har kanskje ikke disse rabattene noen som helst relevans til hvor flinke sjåfører vi er, og NMCU fortsatt en del jobb igjen med å overbevise forsikringsbransjen om motorsyklisters fortreffelighet bak rattet?

Carpa skrev: Om jeg har blitt 23% bedre vet jeg ikke, jeg var jo ganske god fra før av :knegg
Ja, du (som kvinne) var vel noe sånt som 50% flinkere enn alle oss gutta i utgangspunktet også, i følge tilsvarende statistikker som utgangspunktet for denne tråden. (Dvs bilulykker med personskade eller død).
If har hatt en samarbeidsavtale med NJFF sine medlemmer i maaange år. De hadde også ved et tilfelle en stand på Jakt og Fiskedagene på Elverum, hvor de viste frem en bil som hadde kræsjet med en elg....... Vet ikke helt grunnlaget for rabatten jeg :knegg

Og jada, IF er glad i oss damer over 40 år. Vi er så rolige og beherskede og finner ikke på så mange sprell ;-)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar