Mange svar her, og mye bra.
Løse ventilstyringer er utelukket, hadde ført til havari for lengst.
Luftfilteret ble bytta i sommer, samme med plugger og plugghetter.
bensinpumpa leverer det den skal, både av mengde og trykk. Trykkregulatoren er bytta og sjekka, virker som den skal.
Bensinfilteret er nytt, krana har ingeen sil som kan gå tett, manuell kran.
Og dysene kan være dårlige, de er jo 30 år gamle.. har gitt dem etpar "overdoser" med dyserens i sommer uten at det gjorde noen forskjell.
Litt interresant dette med eksosanlegg.
Før leste jeg ganske mye teori om motortrimming (bil) og innsug/eksos.
De fleste "guruer" sier at lyddemperen (eller demperne) har minimal betydning for effekten så lenge de ikke struper eksosen.
Det er grenrørene og overlappinga på ventilene som bestemmer om cylindrene blir tømt raskt nok uten å ta med seg fersk blanding ut gjennom røret.
Lengden og diameteren på grenrørene er helt avgjørende her.
Jeg har 4-1 anlegg med samme diameter og omtrent samme lengde på rørene som originalt.
Mangler dokumentasjon på anlegget, det er ikke engang CE-merka.
Tanken skal av i vinter, og da skal ventilene sjekkes/justeres. Skal ohme coilene og pluggledningene samtidig og bytte gasswire.
Gasswiren for at den er gammel, og ny wire ligger klar i garasjen.
Det kunne vært artig å prøvd å legge inn en motstand på tempføleren, har lest litt om det på KZrider.com.