Jeg liker i hvertfall min BMW R120RT :-)Bringisen skrev: Men glemmer helt å snakke om hva de faktisk liker.
Kan det være at man ikke helt vet......
Ny sykkel i 2014 ?
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Er ikke så flink, men veldig ivrig!
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Vel, nå var det vel en som påsto at salget av ADV-sykler øker proposjonalt med hvor mange livsnytere det finnes til enhver tid. Til det er å si, jeg vil ikke nyte tilværelsen hvis jeg var gift med ei kjerring som var så stygg at jeg ville skjemmes hver gang hun måtte bli med på julebordet.. Samme sak med sykler, jeg kjøper ikke en sykkel jeg vil skjemmes av å kjøre
Så ja, smaken er som baken, delt. Heldigvis, jeg er ikke tilhenger av konformitet :)

Så ja, smaken er som baken, delt. Heldigvis, jeg er ikke tilhenger av konformitet :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Dr.Greve er en klok gammel mann, så om han sier det er sånn er det vel det
Hadde bare motorn på TigerMama gått

Hadde bare motorn på TigerMama gått

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Jeg tror vel at vi alle har forskjelllig motivasjon eller kall det utgangspunkt for en felles interesse. Jeg vet jeg leste et sted her, en annen bruker si at han av prinsipp aldri ville bruke sin 1200GS til nyttekjøring. Mens nyttekjøring er nettopp hovedårsaken til at jeg i det hele tatt kjører mc. Dersom jeg skulle leke og ha det gøy på mc hadde sikkert valg av mc blitt helt annerledes. Man kunne fulgt hjertet og latt f.eks utseende bestemme. Jeg kjørte bortimot 25000 km denne sesongen, for det meste på motorvei, og da blir det kjøreopplevelsen på motorveien som betyr noe for meg. Jeg hadde en gang en våt drøm om en Ducati Multistrada, og den var veldig morsom å kjøre, men 10 mil på motorveien, 20 mil hver dag, er den ikke laget for (ikke for denne kroppen ihvertfall), så da blir det Multistrada en annen gang, når jeg blir pensjonist eller no sånt, og har tid til å ha det mer gøy enn i dag (du verden så morsomt jeg skal ha det da..)Bringisen skrev:Tyder jeg et spor av at denne tråden kan bli morsom![]()
Igjen er det tydelig at smaken er som baken![]()
![]()
Vakkert, ikke vakkert, styggfint, fint, stygt, tresmak , komfort.......hvem kan egentlig sette standarden.
Jeg opplever jo stadig at noen påstår at en sykkel er vakker eller er en skjønnhet, men for meg ser det forferdelig og uproposjonalt ut.
Snur man på flisa , så kan jeg jo godt ikke si så mye.
For de samme folka synes jo at det jeg mener er tøft eller vakkert, er mindre vakkert eller til og med stygt![]()
Nå ser det jo ut som om dette jaggu gjelder oppfattelsen av komfort også![]()
Driver vi å spøker med hverandre eller![]()
Det virker ellers som om noen gjengangere er spesielt opptatt av å si mest mulig om sykler de mener de absolutt ikke liker. Men glemmer helt å snakke om hva de faktisk liker.
Kan det være at man ikke helt vet......

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Akkurat i sakens kjerne er vi jo helt enigDrGreve skrev:Vel, nå var det vel en som påsto at salget av ADV-sykler øker proposjonalt med hvor mange livsnytere det finnes til enhver tid. Til det er å si, jeg vil ikke nyte tilværelsen hvis jeg var gift med ei kjerring som var så stygg at jeg ville skjemmes hver gang hun måtte bli med på julebordet.. Samme sak med sykler, jeg kjøper ikke en sykkel jeg vil skjemmes av å kjøre![]()
Så ja, smaken er som baken, delt. Heldigvis, jeg er ikke tilhenger av konformitet :)

Det er etter min mening tragisk hvis noen virkelig med hånden på hjerte kan si at de gjør det.
Men når det er sagt så ser jeg jo at diverse av dere likevel velger å gjøre det , ja kjerringene ser vi jo ikke så mye til her inne, men syklene vises jo gjerne både i avataren og i gallerier

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Tilbake til det som trigget meg til å gå inn i debatten.. Mener du seriøst at for å kalle seg livsnyter må man kjøpe en ADV-sykkel?
Da mener jeg du har misforstått noe fundamentalt når det kommer til det å nyte :)
Og jeg vil minne Bringisen om at det kan være greit å være konsekvent når man skal mene noe, slik at ikke noe kommer tilbake og biter en i ræva. Jeg husker en som meget standhaftig påsto i fjor at 800cc var det optimale (i hannes øyne) for en ADV-sykkel. 1 år etter ble det investert i en ADV 1200cc. Jeg håper jo at dette er det optimale for ham og at han, gud forby, ikke kommer med en stor sportstourer i 2015
Forøvrig, så er min inngang til sykkelmarkedet at den sykkelen jeg kjøper, ikke skal være lånefinansiert og at det ikke skal være en ADV-sykkel :)
Da mener jeg du har misforstått noe fundamentalt når det kommer til det å nyte :)
Og jeg vil minne Bringisen om at det kan være greit å være konsekvent når man skal mene noe, slik at ikke noe kommer tilbake og biter en i ræva. Jeg husker en som meget standhaftig påsto i fjor at 800cc var det optimale (i hannes øyne) for en ADV-sykkel. 1 år etter ble det investert i en ADV 1200cc. Jeg håper jo at dette er det optimale for ham og at han, gud forby, ikke kommer med en stor sportstourer i 2015

Forøvrig, så er min inngang til sykkelmarkedet at den sykkelen jeg kjøper, ikke skal være lånefinansiert og at det ikke skal være en ADV-sykkel :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Jo du har et poeng der, men "nyttekjøring" er jo et vidt begrep det ogsåSuperMorten skrev:Jeg tror vel at vi alle har forskjelllig motivasjon eller kall det utgangspunkt for en felles interesse. Jeg vet jeg leste et sted her, en annen bruker si at han av prinsipp aldri ville bruke sin 1200GS til nyttekjøring. Mens nyttekjøring er nettopp hovedårsaken til at jeg i det hele tatt kjører mc. Dersom jeg skulle leke og ha det gøy på mc hadde sikkert valg av mc blitt helt annerledes. Man kunne fulgt hjertet og latt f.eks utseende bestemme. Jeg kjørte bortimot 25000 km denne sesongen, for det meste på motorvei, og da blir det kjøreopplevelsen på motorveien som betyr noe for meg. Jeg hadde en gang en våt drøm om en Ducati Multistrada, og den var veldig morsom å kjøre, men 10 mil på motorveien, 20 mil hver dag, er den ikke laget for (ikke for denne kroppen ihvertfall), så da blir det Multistrada en annen gang, når jeg blir pensjonist eller no sånt, og har tid til å ha det mer gøy enn i dag (du verden så morsomt jeg skal ha det da..)Bringisen skrev:Tyder jeg et spor av at denne tråden kan bli morsom![]()
Igjen er det tydelig at smaken er som baken![]()
![]()
Vakkert, ikke vakkert, styggfint, fint, stygt, tresmak , komfort.......hvem kan egentlig sette standarden.
Jeg opplever jo stadig at noen påstår at en sykkel er vakker eller er en skjønnhet, men for meg ser det forferdelig og uproposjonalt ut.
Snur man på flisa , så kan jeg jo godt ikke si så mye.
For de samme folka synes jo at det jeg mener er tøft eller vakkert, er mindre vakkert eller til og med stygt![]()
Nå ser det jo ut som om dette jaggu gjelder oppfattelsen av komfort også![]()
Driver vi å spøker med hverandre eller![]()
Det virker ellers som om noen gjengangere er spesielt opptatt av å si mest mulig om sykler de mener de absolutt ikke liker. Men glemmer helt å snakke om hva de faktisk liker.
Kan det være at man ikke helt vet......


Jeg påstår at jeg ikke bruker sykkelen til nyttekjøring ,og med det mener jeg at sykkelen aldri blir brukt fordi den må.
Sykkelen brukes derimot kun til rekreasjon og nettop nytelse. Hvis man tenker seg om så kan jo man selvfølgelig mene at man da drar "nytte" av sykkelen, og at man da bedriver "nyttekjøring"
"Rekreasjon og nytelse" , hva er nå det vil sikkert noen si.
For meg er dette at jeg trives når jeg kjører, at jeg sitter godt selv etter 80mil, at alle knapper, hendler og justeringer gir meg rom for å nyte turen. Visere, informasjon og hjelpemidler skal være tilstede for å gjøre turen sikker og komfortabel. Jeg vil gjerne nyte landskapet og naturen rundt meg.
Sykkelen skal være i stand til og være utstyrt til å kunne ta med seg det jeg føler at jeg har behov for, slik at turen også kan nytes når dagen er over.
Sykkelen skal være konstruert for og være utstyrt for å kunne bringe meg ikke bare en vei , men nesten alle tenkelige veier jeg kan tenke meg å kjøre.
Jeg vil ikke bare ha en sykkel som er morsom å kjøre, jeg vil ikke bare ha en sykkel som kan lastes som et esel, jeg vil ikke bare ha en sykkel som kan ta meg og gjerne passajer på langtur, jeg vil ikke bare ha en sykkel som kan ta meg bort fra asfaltveien, jeg vil ikke bare ha en sykkel som får hjertet til å banke, jeg vil ikke bare ha en sykkel som det blir snakket mye om , jeg vil ikke bare ha en sykkel som er teknisk vidunderlig eller er et ikon.
Jeg vil ha en sykkel som er og gjør alt dette, og som gjør det på en måte som kan nytes. Derfor har jeg bestilt ny sykkel


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Hva du mener er faktisk svært lite relevant for meg. Og jeg har ikke sagt at man MÅ kjøpe ADV sykkel for å kalle seg livsnyter. Man kan jo faktisk kalle seg nesten hva man vil her i landet.DrGreve skrev:Tilbake til det som trigget meg til å gå inn i debatten.. Mener du seriøst at for å kalle seg livsnyter må man kjøpe en ADV-sykkel?
Da mener jeg du har misforstått noe fundamentalt når det kommer til det å nyte :)
Og jeg vil minne Bringisen om at det kan være greit å være konsekvent når man skal mene noe, slik at ikke noe kommer tilbake og biter en i ræva. Jeg husker en som meget standhaftig påsto i fjor at 800cc var det optimale (i hannes øyne) for en ADV-sykkel. 1 år etter ble det investert i en ADV 1200cc. Jeg håper jo at dette er det optimale for ham og at han, gud forby, ikke kommer med en stor sportstourer i 2015![]()
Forøvrig, så er min inngang til sykkelmarkedet at den sykkelen jeg kjøper, ikke skal være lånefinansiert og at det ikke skal være en ADV-sykkel :)
Men jeg mener seriøst at jeg nyter livet best når jeg kjører ADV sykkel , her er faktisk en relativ forskjell i hva du tror jeg mener og hva jeg faktisk sier.

Jeg ser jo faktisk med stor interesse på dem som driver med sado og tar piercing samtidig som de sier at de nyter det.
Om å bite seg i ræven , så mener jeg fremdeles at en 800GS er det optimale , bare les trådene en gang til.
Det som trigget meg til kjøp av 1200GS var at 800GSA mangler en del av det utstyret jeg kan få på en 1200GS.
LED kjørelys, fullstendig ESA, dynamisk fjæring, cruicekontroll , GPS styrt via hjul på håndtaket osv. Motoren og vekten kunne gjerne vært som lillebroren.
At jeg kommer på en stor Sportstourer i 2015 tror jeg ikke. Jeg var faktisk ganske nysgjerrig på den nye R1200RT , den ser virkelig fin ut. Men egenskapene er begrenset og en Sportstourer ville hatt enda større begrensninger for meg.
Når alt dette er sagt og forklart med teskje nok en gang

Dette er jo ærlige valg for en voksen mann, og det respekter jeg helt og holdent.
Det jeg synes er pussig er at samme mann da ikke kan respektere andres synspunkter som ikke er like ens egen. Da begynner jeg å lure litt på motivene bak respektløsheten.
Jeg har mange synspunkter på hvorfor jeg velger sykkelen jeg gjør ,men har ikke like mange synspunkter som deg om hvorfor andre velger sykkelen de gjør. Er du med

Jeg er dessuten helt seriøs om det bekymrer deg......
Sist redigert av Bringisen den 20 nov 2013, 19:28, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Ny sykkel i 2014 ?
He, he, det ante meg at du ville bli litt snurt når noen pirker litt i deg, det var det jeg skulle sjekke :)Bringisen skrev:Hva du mener er faktisk svært lite relevant for meg. Og jeg har ikke sagt at man MÅ kjøpe ADV sykkel for å kalle seg livsnyter. Man kan jo faktisk kalle seg hva man vil her i landet.DrGreve skrev:Tilbake til det som trigget meg til å gå inn i debatten.. Mener du seriøst at for å kalle seg livsnyter må man kjøpe en ADV-sykkel?
Da mener jeg du har misforstått noe fundamentalt når det kommer til det å nyte :)
Og jeg vil minne Bringisen om at det kan være greit å være konsekvent når man skal mene noe, slik at ikke noe kommer tilbake og biter en i ræva. Jeg husker en som meget standhaftig påsto i fjor at 800cc var det optimale (i hannes øyne) for en ADV-sykkel. 1 år etter ble det investert i en ADV 1200cc. Jeg håper jo at dette er det optimale for ham og at han, gud forby, ikke kommer med en stor sportstourer i 2015![]()
Forøvrig, så er min inngang til sykkelmarkedet at den sykkelen jeg kjøper, ikke skal være lånefinansiert og at det ikke skal være en ADV-sykkel :)
Men jeg mener seriøst at jeg nyter livet best når jeg kjører ADV sykkel , her er en relativ forskjell i hva du tror jeg mener og hva jeg faktisk sier.![]()
Jeg ser jo faktisk med stor interesse på dem som driver med sado og tar piercing samtidig som de sier at de nyter det.
Om å bite seg i ræven , så mener jeg fremdeles at en 800GS er det optimale , bare les trådene en gang til.
Det som trigget meg til kjøp av 1200GS var at 800GSA mangler en del av det utstyret jeg kan få på en 1200GS.
LED kjørelys, fullstendig ESA, dynamisk fjæring, cruicekontroll , GPS styrt via hjul på håndtaket osv. Motoren og vekten kunne gjerne vært som lillebroren.
At jeg kommer på en stor Sportstourer i 2015 tror jeg ikke. Jeg var faktisk ganske nysgjerrig på den nye R1200RT , den ser virkelig fin ut. Men egenskapene er begrenset og en Sportstourer ville hatt enda større begrensninger for meg.
Når alt dette er sagt og forklart med teskje nok en gang, så leser jeg jo om dine viktigste kriterier når det gjelder MC valg. Ikke lånefinansiert sykkel og ikke ADV sykkel.
Dette er jo ærlige valg for en hver mann, og det respekter jeg helt og holdent.
Det jeg synes er pussig er at samme mann da ikke kan respektere andres synspunkter som ikke er like ens egen.
Jeg har mange synspunkter på hvorfor jeg velger sykkelen jeg gjør ,men har ikke like mange synspunkter som deg om hvorfor andre velger sykkelen de gjør. Er du med
Jeg er dessuten helt seriøs om det bekymrer deg......
Verre var det ikke, og du gjør ditt valg ut i fra dine preferanser, jeg ut i fra mine. Som tidligere nevnt, jeg er ikke tilhenger av konformitet.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Tror bare ikke at vi ser det samme i hva "snurt" betyr. Det handler vel litt om å lage liv i en tråd. Forsøker så godt jeg kanDrGreve skrev:He, he, det ante meg at du ville bli litt snurt når noen pirker litt i deg, det var det jeg skulle sjekke :)Bringisen skrev:Hva du mener er faktisk svært lite relevant for meg. Og jeg har ikke sagt at man MÅ kjøpe ADV sykkel for å kalle seg livsnyter. Man kan jo faktisk kalle seg hva man vil her i landet.DrGreve skrev:Tilbake til det som trigget meg til å gå inn i debatten.. Mener du seriøst at for å kalle seg livsnyter må man kjøpe en ADV-sykkel?
Da mener jeg du har misforstått noe fundamentalt når det kommer til det å nyte :)
Og jeg vil minne Bringisen om at det kan være greit å være konsekvent når man skal mene noe, slik at ikke noe kommer tilbake og biter en i ræva. Jeg husker en som meget standhaftig påsto i fjor at 800cc var det optimale (i hannes øyne) for en ADV-sykkel. 1 år etter ble det investert i en ADV 1200cc. Jeg håper jo at dette er det optimale for ham og at han, gud forby, ikke kommer med en stor sportstourer i 2015![]()
Forøvrig, så er min inngang til sykkelmarkedet at den sykkelen jeg kjøper, ikke skal være lånefinansiert og at det ikke skal være en ADV-sykkel :)
Men jeg mener seriøst at jeg nyter livet best når jeg kjører ADV sykkel , her er en relativ forskjell i hva du tror jeg mener og hva jeg faktisk sier.![]()
Jeg ser jo faktisk med stor interesse på dem som driver med sado og tar piercing samtidig som de sier at de nyter det.
Om å bite seg i ræven , så mener jeg fremdeles at en 800GS er det optimale , bare les trådene en gang til.
Det som trigget meg til kjøp av 1200GS var at 800GSA mangler en del av det utstyret jeg kan få på en 1200GS.
LED kjørelys, fullstendig ESA, dynamisk fjæring, cruicekontroll , GPS styrt via hjul på håndtaket osv. Motoren og vekten kunne gjerne vært som lillebroren.
At jeg kommer på en stor Sportstourer i 2015 tror jeg ikke. Jeg var faktisk ganske nysgjerrig på den nye R1200RT , den ser virkelig fin ut. Men egenskapene er begrenset og en Sportstourer ville hatt enda større begrensninger for meg.
Når alt dette er sagt og forklart med teskje nok en gang, så leser jeg jo om dine viktigste kriterier når det gjelder MC valg. Ikke lånefinansiert sykkel og ikke ADV sykkel.
Dette er jo ærlige valg for en hver mann, og det respekter jeg helt og holdent.
Det jeg synes er pussig er at samme mann da ikke kan respektere andres synspunkter som ikke er like ens egen.
Jeg har mange synspunkter på hvorfor jeg velger sykkelen jeg gjør ,men har ikke like mange synspunkter som deg om hvorfor andre velger sykkelen de gjør. Er du med
Jeg er dessuten helt seriøs om det bekymrer deg......

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Jeg vil påstå, ganske hardnakket, at andelen livsnytere øker proposjonalt med antall motorsykler som omsettes og ikke nødvendigvis kun når de kjøper en ADV-sykkel. Det var den påstanden fra deg som fikk meg til å steile. En ganske merkelig påstand sett fra mitt ståsted. Ikke la du inn noen form for emoticon heller og da antok jeg at du var seriøs 

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Ja der ser du. Du har faktisk ganske lett for å misforstå og steiler litt for lettDrGreve skrev:Jeg vil påstå, ganske hardnakket, at andelen livsnytere øker proposjonalt med antall motorsykler som omsettes og ikke nødvendigvis kun når de kjøper en ADV-sykkel. Det var den påstanden fra deg som fikk meg til å steile. En ganske merkelig påstand sett fra mitt ståsted. Ikke la du inn noen form for emoticon heller og da antok jeg at du var seriøs

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Snublet over denne prøvekjøringen på tuben, å klarer ikke dy meg for å legge den ut 
Har du kjøpt katta i sekken Bringisen eller er du kansje en av disse unge yplingene
han snakker om
Neida, jeg har prøvd den, du blir nok veldig fornøyd
http://youtu.be/iq2KfgYihgk" onclick="window.open(this.href);return false;

Har du kjøpt katta i sekken Bringisen eller er du kansje en av disse unge yplingene
han snakker om

Neida, jeg har prøvd den, du blir nok veldig fornøyd

http://youtu.be/iq2KfgYihgk" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Fikk vite i dag at nye sykkelen er en måned forsinket i forhold til først antatt
Ingen krise ennå , siden levering uansett ser ut til å bli i februar. Sykkelen skal jo ikke brukes før til våren , men hadde vært steike flott å fått den hjem i garasjen.
Mye bedre å gå rundt den slik at man kan røre , isteden for å se på bilder og videoer.
Men det er vel bare å smøre seg med tolvmodighet

Ingen krise ennå , siden levering uansett ser ut til å bli i februar. Sykkelen skal jo ikke brukes før til våren , men hadde vært steike flott å fått den hjem i garasjen.
Mye bedre å gå rundt den slik at man kan røre , isteden for å se på bilder og videoer.
Men det er vel bare å smøre seg med tolvmodighet

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Ny sykkel i 2014 ?
Syns du gjør en god jobb med å holde liv i tråder jeg Bringisen, og ikke bry deg om at folk egentlig er misunnelige og slenger derfor dritt om sykkelvalget ditt.Bringisen skrev:
Tror bare ikke at vi ser det samme i hva "snurt" betyr. Det handler vel litt om å lage liv i en tråd. Forsøker så godt jeg kan
Jeg skjønner godt at du gleder deg. Du får en kjempesykkel
