Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Problemet er at den produsenten som prøver å lage noe som tiltrekker flere kjøpergrupper ender opp med en hybrid som ikke er god/best på noe. Der mener jeg BMW, og andre bommer totalt med sine ADV-sykler. De har skapt noe udeniferbart, det er verken fugl eller fisk. Skal du ha et dekk for asfalt, så kjøper du et dekk som er laget for asfalt. Eller vinterdekk om vinteren (på bil). En ADV må ha dekk for både grus og asfalt og da ender man opp med et kompromiss som i mine øyne ikke kan kalles på noen som helst måte best.
Og det er vel sikkert derfor de har så masse kjørehjelp/assistanse påmontert, hva vet jeg? :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

Nå er vel Adventuresykler i skuddet som aldri før og alle selger de i forskjellige former, noen mest for veg, noen mest for offroad og noen midt i mellom.
Men se på bilverden. SUV er jo akkurat det samme?
Du har BMW X 5, Porsche Cayenne osv, du har Toyota Landcruiser og MB Galendevagen.
Akkurat samme ting.
Men Honda bommer ikke med sine Adventuresykler?
Hva med sporttouring? Hva er det? Tursykkel med sportslig egenskaper eller sportsykkel med touringegenskaper?
Bare tull, enten sport eller touring. Det som var 80-90 tallets verstinger ble plutselig utdatert og derfor kalt sportstourer.
Bla din vfr. Det var noe av det hotteste Honda hadde med 116 hk.
Sist redigert av simpson den 19 des 2013, 22:16, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

DrGreve skrev:Problemet er at den produsenten som prøver å lage noe som tiltrekker flere kjøpergrupper ender opp med en hybrid som ikke er god/best på noe. Der mener jeg BMW, og andre bommer totalt med sine ADV-sykler. De har skapt noe udeniferbart, det er verken fugl eller fisk. Skal du ha et dekk for asfalt, så kjøper du et dekk som er laget for asfalt. Eller vinterdekk om vinteren (på bil). En ADV må ha dekk for både grus og asfalt og da ender man opp med et kompromiss som i mine øyne ikke kan kalles på noen som helst måte best.
Og det er vel sikkert derfor de har så masse kjørehjelp/assistanse påmontert, hva vet jeg? :lol
Næmmen doktor da ... jeg trodde du hadde mere kunnskap og erfaring om/med motorsykler til å si noe sånn tøv.
Et såkalt allroad-dekk fungerer helt utmerket ved den kjøring som 95% av oss bedriver på asfalt, + at det fungerer på grus og skogsveier, bedre enn et asfaltdekk, men alt dette forstår du godt.
Det er også økonomisk fant jeg ut ... jeg tror jeg har kjørt mellom 15-17000 på et sett mot 5-7000 på asfaltdekk
"Bommer totalt" :scratch ADV selger jo som hakka møkk.
Jeg har forresten ingen kjørehjelp eller assistanse ... helt analog sykkel

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Her er historien om "verdens beste motorsykkel". En motorsykkel og en motorkonstruksjon som aldri blir utdatert før el.motoren eventuelt overtar for forbrenningsmotoren. Et ikon for teknikk og ingeniørkunst :yeyeye

[video]http://www.youtube.com/watch?v=k2Ho1_BCUhA[/video]
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

jhn skrev:
DrGreve skrev:Problemet er at den produsenten som prøver å lage noe som tiltrekker flere kjøpergrupper ender opp med en hybrid som ikke er god/best på noe. Der mener jeg BMW, og andre bommer totalt med sine ADV-sykler. De har skapt noe udeniferbart, det er verken fugl eller fisk. Skal du ha et dekk for asfalt, så kjøper du et dekk som er laget for asfalt. Eller vinterdekk om vinteren (på bil). En ADV må ha dekk for både grus og asfalt og da ender man opp med et kompromiss som i mine øyne ikke kan kalles på noen som helst måte best.
Og det er vel sikkert derfor de har så masse kjørehjelp/assistanse påmontert, hva vet jeg? :lol
Næmmen doktor da ... jeg trodde du hadde mere kunnskap og erfaring om/med motorsykler til å si noe sånn tøv.
Et såkalt allroad-dekk fungerer helt utmerket ved den kjøring som 95% av oss bedriver på asfalt, + at det fungerer på grus og skogsveier, bedre enn et asfaltdekk, men alt dette forstår du godt.
Det er også økonomisk fant jeg ut ... jeg tror jeg har kjørt mellom 15-17000 på et sett mot 5-7000 på asfaltdekk
"Bommer totalt" :scratch ADV selger jo som hakka møkk.
Jeg har forresten ingen kjørehjelp eller assistanse ... helt analog sykkel
Mulig at jeg var litt uklar i formuleringen, men jeg brukte dekk som en måte å forklare at et kompromiss ikke er like bra som noe som er klart definert. Jeg prater om dekk i overført betydning :)
Og til simpson, jeg snakker ikke om merke, men om ADV-sykler som et konsept.
Men når man først skal lage et kompromiss, så er V-4 uansett den beste motoren og DER treffer Honda blink :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

For ikke å snakke om at "verdens beste motorsykkel" er stappet med godsaker, elektronikk og dupeditter. Som skapt for oss som er frelst på moderne teknikk.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Rc1W_z3snio[/video]
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

Kanskje en grunn til at denne "utdaterte" konstruksjonen brukes enda, eller?
Eller hvorfor russerne stjal hele fabrikken og flyttet den til Ural?

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

DrGreve skrev:Problemet er at den produsenten som prøver å lage noe som tiltrekker flere kjøpergrupper ender opp med en hybrid som ikke er god/best på noe. Der mener jeg BMW, og andre bommer totalt med sine ADV-sykler. De har skapt noe udeniferbart, det er verken fugl eller fisk. Skal du ha et dekk for asfalt, så kjøper du et dekk som er laget for asfalt. Eller vinterdekk om vinteren (på bil). En ADV må ha dekk for både grus og asfalt og da ender man opp med et kompromiss som i mine øyne ikke kan kalles på noen som helst måte best.
Og det er vel sikkert derfor de har så masse kjørehjelp/assistanse påmontert, hva vet jeg? :lol
Men GS, Super Tenere og Tiger Explorer selger jo bra.
Skal man finne svaret på trådens utgangspunkt, kan jo Motorrads store umdersøkelser blandt sine lesere, være et godt utgangspunkt. Men, vi vil ikke ikke vite noe om resultatene derfra, for da dør vel denne litt hotte tråden midt i PMS tida. :prop:

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev:Problemet er at den produsenten som prøver å lage noe som tiltrekker flere kjøpergrupper ender opp med en hybrid som ikke er god/best på noe. Der mener jeg BMW, og andre bommer totalt med sine ADV-sykler. De har skapt noe udeniferbart, det er verken fugl eller fisk. Skal du ha et dekk for asfalt, så kjøper du et dekk som er laget for asfalt. Eller vinterdekk om vinteren (på bil). En ADV må ha dekk for både grus og asfalt og da ender man opp med et kompromiss som i mine øyne ikke kan kalles på noen som helst måte best.
Og det er vel sikkert derfor de har så masse kjørehjelp/assistanse påmontert, hva vet jeg? :lol
Næmmen doktor da ... jeg trodde du hadde mere kunnskap og erfaring om/med motorsykler til å si noe sånn tøv.
Et såkalt allroad-dekk fungerer helt utmerket ved den kjøring som 95% av oss bedriver på asfalt, + at det fungerer på grus og skogsveier, bedre enn et asfaltdekk, men alt dette forstår du godt.
Det er også økonomisk fant jeg ut ... jeg tror jeg har kjørt mellom 15-17000 på et sett mot 5-7000 på asfaltdekk
"Bommer totalt" :scratch ADV selger jo som hakka møkk.
Jeg har forresten ingen kjørehjelp eller assistanse ... helt analog sykkel
Mulig at jeg var litt uklar i formuleringen, men jeg brukte dekk som en måte å forklare at et kompromiss ikke er like bra som noe som er klart definert. Jeg prater om dekk i overført betydning :)
Og til simpson, jeg snakker ikke om merke, men om ADV-sykler som et konsept.
Men når man først skal lage et kompromiss, så er V-4 uansett den beste motoren og DER treffer Honda blink :lol
Trekker ikke V4'ern litt slappt på lave turtall?

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

En deilig video om denne utdaterte motorkonstruksjonen :love

[video]http://www.youtube.com/watch?v=DeawHDmmKIA[/video]
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev:Problemet er at den produsenten som prøver å lage noe som tiltrekker flere kjøpergrupper ender opp med en hybrid som ikke er god/best på noe. Der mener jeg BMW, og andre bommer totalt med sine ADV-sykler. De har skapt noe udeniferbart, det er verken fugl eller fisk. Skal du ha et dekk for asfalt, så kjøper du et dekk som er laget for asfalt. Eller vinterdekk om vinteren (på bil). En ADV må ha dekk for både grus og asfalt og da ender man opp med et kompromiss som i mine øyne ikke kan kalles på noen som helst måte best.
Og det er vel sikkert derfor de har så masse kjørehjelp/assistanse påmontert, hva vet jeg? :lol
Næmmen doktor da ... jeg trodde du hadde mere kunnskap og erfaring om/med motorsykler til å si noe sånn tøv.
Et såkalt allroad-dekk fungerer helt utmerket ved den kjøring som 95% av oss bedriver på asfalt, + at det fungerer på grus og skogsveier, bedre enn et asfaltdekk, men alt dette forstår du godt.
Det er også økonomisk fant jeg ut ... jeg tror jeg har kjørt mellom 15-17000 på et sett mot 5-7000 på asfaltdekk
"Bommer totalt" :scratch ADV selger jo som hakka møkk.
Jeg har forresten ingen kjørehjelp eller assistanse ... helt analog sykkel
Mulig at jeg var litt uklar i formuleringen, men jeg brukte dekk som en måte å forklare at et kompromiss ikke er like bra som noe som er klart definert. Jeg prater om dekk i overført betydning :)
Og til simpson, jeg snakker ikke om merke, men om ADV-sykler som et konsept.
Men når man først skal lage et kompromiss, så er V-4 uansett den beste motoren og DER treffer Honda blink :lol
Vel, Honda har lang tradisjon med V4 og uten tvil blant de beste av dem.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

simpson skrev:Kanskje en grunn til at denne "utdaterte" konstruksjonen brukes enda, eller?
Eller hvorfor russerne stjal hele fabrikken og flyttet den til Ural?
Og det der er over min fatteevne, at noen vil kalle dette verdens beste. De stjal vel Fiat (Lada) også? :lol
Lada, T-4 tanks og Kalasnikov er holdbart, men ikke akkurat tekniske underverker?
Sist redigert av DrGreve den 19 des 2013, 22:37, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Barbarozza »

simpson skrev:Nå er vel Adventuresykler i skuddet som aldri før og alle selger de i forskjellige former, noen mest for veg, noen mest for offroad og noen midt i mellom.
Men se på bilverden. SUV er jo akkurat det samme?
Du har BMW X 5, Porsche Cayenne osv, du har Toyota Landcruiser og MB Galendevagen.
Akkurat samme ting.
Men Honda bommer ikke med sine Adventuresykler?
Hva med sporttouring? Hva er det? Tursykkel med sportslig egenskaper eller sportsykkel med touringegenskaper?
Bare tull, enten sport eller touring. Det som var 80-90 tallets verstinger ble plutselig utdatert og derfor kalt sportstourer.
Bla din vfr. Det var noe av det hotteste Honda hadde med 116 hk.
Nåja, På den tia var vel ikke ducce så heite heller da. På den tiden var det Kawasaki som lagde greiene :thumleft
Memento mori

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

ZZR-Erling skrev:
DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev:Problemet er at den produsenten som prøver å lage noe som tiltrekker flere kjøpergrupper ender opp med en hybrid som ikke er god/best på noe. Der mener jeg BMW, og andre bommer totalt med sine ADV-sykler. De har skapt noe udeniferbart, det er verken fugl eller fisk. Skal du ha et dekk for asfalt, så kjøper du et dekk som er laget for asfalt. Eller vinterdekk om vinteren (på bil). En ADV må ha dekk for både grus og asfalt og da ender man opp med et kompromiss som i mine øyne ikke kan kalles på noen som helst måte best.
Og det er vel sikkert derfor de har så masse kjørehjelp/assistanse påmontert, hva vet jeg? :lol
Næmmen doktor da ... jeg trodde du hadde mere kunnskap og erfaring om/med motorsykler til å si noe sånn tøv.
Et såkalt allroad-dekk fungerer helt utmerket ved den kjøring som 95% av oss bedriver på asfalt, + at det fungerer på grus og skogsveier, bedre enn et asfaltdekk, men alt dette forstår du godt.
Det er også økonomisk fant jeg ut ... jeg tror jeg har kjørt mellom 15-17000 på et sett mot 5-7000 på asfaltdekk
"Bommer totalt" :scratch ADV selger jo som hakka møkk.
Jeg har forresten ingen kjørehjelp eller assistanse ... helt analog sykkel
Mulig at jeg var litt uklar i formuleringen, men jeg brukte dekk som en måte å forklare at et kompromiss ikke er like bra som noe som er klart definert. Jeg prater om dekk i overført betydning :)
Og til simpson, jeg snakker ikke om merke, men om ADV-sykler som et konsept.
Men når man først skal lage et kompromiss, så er V-4 uansett den beste motoren og DER treffer Honda blink :lol
Trekker ikke V4'ern litt slappt på lave turtall?
Det aner jeg faktisk ikke siden min sykkel idler på rundt 1100rpm :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

DrGreve skrev:
simpson skrev:Kanskje en grunn til at denne "utdaterte" konstruksjonen brukes enda, eller?
Eller hvorfor russerne stjal hele fabrikken og flyttet den til Ural?
Og det der er over min fatteevne, at noen vil kalle dette verdens beste. De stjal vel Fiat (Lada) også? :lol
Lada, T-4 tanks og Kalasnikov er holdbart, men ikke akkurat tekniske underverker?
Neida, russerne hakke mye teknologi , derfor stjal de en 28 år gammel fabrikk.
Men japsene satt selvlysende av radioaktivitet mens resten av verden drev med racing og utvikling av sykler og biler.
De kom til seg selv på slutten av femtitalletbog snappet opp teknologien og tok den ett skritt videre.

Svar