Ja, da er du inne i "før eller senere" alternativet hvor det har kondensert på MCen og ikke minst at du har oppdaget at det har kondensert på den. Det "beviser" jo bare det argumentet. Gjør du ikke noe med det vil du få overflaterust på utsatte steder i løpet av vinteren.. Problematikken er den samme - uten varme vil fukten som ligger inn mellom alle dekslene etc sannsynligvis bli liggende til våren. Fryser det så spiller det neppe samme rolle som om det er plussgrader....Erik.H.M skrev:Skjønner. Men nå har det seg sånn at jeg også bor på Østlandet. Nærmere bestemt østfold Sarpsborg :-)Duville skrev:Da vil du få kondens siden garasjen sannsynligvis gjennomgående vil være minst 1 - 3 grader kaldere enn luften ute og du vil få kondensering. En temperaturøkning i garasjen som gjør at luften gjennomgående er over utetemp vil fjerne risiko for fukt.
BusaTrond som blåser av problematikken bor på Østlandet og snakker om østlandsvær med relativt konstant kaldt vær - før eller siden vil også han få kondens på mc men ikke så ofte og så mye som du får på Vestlandet.... og om han ikke får fordampet denne fukten vil den bli liggende til våren.... Ikke sikkert han vil merke det selv siden han bare skifter MC - han skifter ganske ofte....
Skifter du like ofte som enkelte her, som sjelden har mcen lenger enn en sesong eller to så kan du jo bare la det kondensere, du har byttet før det betyr noe likevel.. Skal du ha den lenger, bør du kanskje gjøre noe med det....