Her jeg bor er det ikke så mange lokale/regionale motorsykler å se, men det er enormt mange langveisfarende fra hele Europa. Veldig mange kjører sportstourere og forhenværende RR-sykler som nå regnes som sportstourer, men nær 50% av alle er en GS, mange 800, men absolutt flest 1200.simpson skrev:Det er jo ganske logisk da det går mange fler av alle andre ADV til sammen enn det gjør av GS.Bringisen skrev:OkJohnnyTh skrev:Jeg har lest omfryktelig mange på advrider som drar jorden rundt eller tilsvarende. Det er ikke overrepresentert med tung gs der. Litt overraskende siden det er den vanligste sykkelen. Hvis du søker på youtube så vil du og se at det er mye andre sykkler som kommer opp i tillegg til GS. Med et par untak så er det ADV sykkler men ikke nødvendigvis bmw.
Når jeg sier 50% så tror jeg ikke at jeg overdriver, men om Jompa som ferdes mye på de samme veiene kunne si om han har det samme inntrykket, eller ikke, så hadde det vært fint.
Jeg tror kanskje GS'n har tatt tittelen Kongen på landeveien ... og at man finner et bredere utvalg av ADV-sykler i ulendt terreng. Jeg tror ikke GS, Explorer, MTS, Stelvio osv ... altså de store allroadene, er førstevalget til de som skal krysse Sahara, Gobi eller Darien Gap