Bringisen skrev:
Jeg vil igjen komme med oppfordring til alle om å komme med forslag til den beste sykkelen i stedet for å fortelle hvorfor en GS ikke er det.
Tror endel synes det er for mye snakk om hvorfor en GS ikke er verdens beste.
Jeg vil også gjerne høre om hvilken som er den beste og hvorfor.
Jeg tror at før det spørsmålet besvares må man bli enige om det er beste allrounder, beste RR, beste sportstourer osv. Men om vi sier beste allrounder så tror jeg GS er, om ikke den beste, så ganske nær.
Men så sikker som Simpson later til å være her er jeg ikke.
Simpson sier:
"Jeg vil trolig ikke bli GS eier i nærmeste fremtid men kan vanskelig se noen andre sykler som er like allsidig, gjør det den gjør like godt, har like utprøvd motorkonstruksjon, like god teknikk og elektronikk osv."
Utprøvd motorkonstruksjon? Både V2, V4 og R4 har eksistert så lenge at de må vel kunne sies å være like ferdig utprøvd som en boxer.
Og finnes det egentlig noe belegg for å si at de andre merkene ikke har like god teknikk og elektronikk? Går det an å fremskaffe noe som helst dokumentasjon for dette? Jeg er ikke sikker.
Siden jeg bare har prøvd GS'n av de som diskuteres skal ikke jeg konkludere, men tror at det mellom f.eks GS og Explorer er så marginale forskjeller at det egentlig dreier seg om smak. MTS er nok også en het kandidat i mine øyne
Til de som (nesten) har konkludert, har dere prøvd mange av de aktuelle? Simpson f.eks. hvilke av disse har du prøvd?
Ellers ert jeg enig med Bringsen om at det blir mye "du sa" og "du mener" ... så kommer det 3-4 innlegg med forklaringer, beskyldninger og benektelser, "det har jeg ikke sagt" "ikke tillegg meg meninger" "jammen du sa" "nei, det jeg sa var" osv