Etter snart ei uke med spising, drikking, besøk og mere spising, sløving foran TVen og med nettbrettet på fanget kom æ meg endelig ut i dag.
Ikke på scootertur som æ hadde tenkt, men på ski.
Tok med hundene og gikk hjemmefra ut i skogen, opp lia og så høyt at æ såvidt va oppe på snaufjellet.
Når sant skal sies e ikke det så all verdens høyt, sånn omtrent 250 moh.
En rolig og fin tur i passelig gangfart oppover, og ned ? Vel, æ tok det yderst lungt for det var blitt mørkt før hjemturen.
Og hundene oppførte seg eksemplarisk, ikke nødvendig med roping, brøling og drapstrusler.
De holdt seg stort sett innfor synsvidde hele tida.
Det er fint å bare gå sånn i egne tanker. Kom vel etterhvert frem til at æ har brukt alt for mye tid i jula på nettbrett og nett,
så derfor sitt æ med pc,en å skriv det her

Mye av tida e brukt på den fullstendig meningsløse tråden "hva er den beste sykkelen?".
Meningsløs for at æ fremdeles ikke vet ka slags sykkel som e best. Men det e vel enten BMW R1200GS 2014 eller Honda VF 1000 fra forrige årtusen ?
Rart med Hondaen, bare på det her forumet finnes en lang tråd om helt nødvendige modifiseeringer og recalls på nevnte Honda, og enda er den best ?
I fjor på denne tida holdt æ nesten på å skrive kontrakt på en av mine drømmesykler, BMW K 1600 GT, enda æ vet at den vel ikke e bæst i verden.
Det er jo nevnt flere ganger på forumet at den har forferdelig turbulens.
I min drøm eksistere ikke turbulensen, og om den allikevel er reell kan den vel ikke være såå plagsom ?
Æ kan da ikke tru at en fabrikk som BMW har konstruert en toppmodell som riste hjelmen av hauet på føreren ?
Nei, det e nok heller feil på hjelmen eller lengda på kroppen til han som skrev om problemet. Og så e æ jo litt kortere i kroppen enn gjennomsnittet.
Kanskje litt kortere i hauet også ?
Nå, K1600-drømmen lever videre, æ oppretta en egen sparekonto for et år siden og dagens saldo er kr 5000,19. Så det går fremover.........
Den e jo fin ??