Hva er den beste sykkelen?
Re: Hva er den beste sykkelen?
Haha, noe av det dummeste jeg har sett. Tror heller jeg tar med meg en downmat. Og så lukker jeg teltet for å slippe rev, slanger og scorpioner.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Er det ikke en spøk så er det et kroneksempel på unødvendig ubrukelig utstyr.
Hvordan kommer man seg opp i, og ut av teltet? Hvordan unngå å velte sykkelen i løpet av natta? Hva hvis det blåser opp en bris? Joa, sykkelen kan sikkert barduneres til bakken, men lell a gut.
Hvordan kommer man seg opp i, og ut av teltet? Hvordan unngå å velte sykkelen i løpet av natta? Hva hvis det blåser opp en bris? Joa, sykkelen kan sikkert barduneres til bakken, men lell a gut.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39730
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
Denne løsningen er bedre, tenker jeg. Så kan snabelbimmeren skremme vekk (ørken?)rever, slanger og skorpioner med sitt nærvær (og utseende...JohnnyTh skrev:Haha, noe av det dummeste jeg har sett. Tror heller jeg tar med meg en downmat. Og så lukker jeg teltet for å slippe rev, slanger og scorpioner.



_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Så må man bare håpe støtta står støtt og ikke synker ned i bakken. Kipt å vokne med sykkelen over seg.AJ skrev:Denne løsningen er bedre, tenker jeg. Så kan snabelbimmeren skremme vekk (ørken?)rever, slanger og skorpioner med sitt nærvær (og utseende...JohnnyTh skrev:Haha, noe av det dummeste jeg har sett. Tror heller jeg tar med meg en downmat. Og så lukker jeg teltet for å slippe rev, slanger og scorpioner.![]()
):
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Tror egentlig ingen av disse to løsningene er perfekte hvis man ser på mulige uhell. Jeg er uansett fornøyd med Akka Dome teltet til mitt bruk. Det står på bakken og sykkelen plassert utenfor. Ingen rev , scorpion eller slanger stikker av med sykkelen i allefall. Rev har jeg hatt i ytterteltet selv om jeg hadde lukket det. Ikke en gang en råbarsk GS klarte å skremme den vekkJohnnyTh skrev:Så må man bare håpe støtta står støtt og ikke synker ned i bakken. Kipt å vokne med sykkelen over seg.AJ skrev:Denne løsningen er bedre, tenker jeg. Så kan snabelbimmeren skremme vekk (ørken?)rever, slanger og skorpioner med sitt nærvær (og utseende...JohnnyTh skrev:Haha, noe av det dummeste jeg har sett. Tror heller jeg tar med meg en downmat. Og så lukker jeg teltet for å slippe rev, slanger og scorpioner.![]()
):


Sist redigert av Bringisen den 02 jan 2014, 12:51, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hvorfor vil man ha sykkelen inn i teltet? Og skoa utafor? I tilfelle regn?
Sist redigert av jhn den 02 jan 2014, 12:52, redigert 1 gang totalt.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Alle er vel glad i en GSjhn skrev:Hvorfor vil man ha sykkelen inn i teltet?


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Slange rett i multifuel brennerenZZR-Erling skrev:Bensinlekkasje.....

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er den beste sykkelen?
Boxofil kanskje?Bringisen skrev:Alle er vel glad i en GSjhn skrev:Hvorfor vil man ha sykkelen inn i teltet?![]()
Re: Hva er den beste sykkelen?
Syklene våre tåler vel stort sett litt vann. Men det er jo god høyde i det teltet hvis man vil bruke det som fortelt. Jeg har et Vanguard Tepest 2000 telt. Kaller det for egoteltet mitt. Kjempefornøyd. Bitte lit når pakket.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Helt genialt men kanskje ikke hvis du enda er nyforeslket og har med kjerringa på turSvein2 skrev:Mye utstyr å få på dessa BMW greiene.![]()
http://www.mobed.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;

- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hvis man vil ha sykkelen inn i teltet så har man sikkert kjørt kjerringa for sjeldent...Bringisen skrev:Alle er vel glad i en GSjhn skrev:Hvorfor vil man ha sykkelen inn i teltet?![]()
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39730
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
Siden jeg kom i skade for å nevne lastekapasiteten til Stelvio'en i telt-tråden - http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=198009#p198009" onclick="window.open(this.href);return false; - tenkte jeg det kunne være greit med en gjenoppfriskning fra en annen tråd og spesielt denne posten:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=156548#p156548" onclick="window.open(this.href);return false;
Her ble BMW F 800 GS "Adventure" nevnt med noen tallverdier som ikke synes å samsvare med de som foreligger i de offentlige registrene...:
BMW F 800 GS Adventure (2013 mod)
Egenvekt uten fører: 229 kg
Tillatt totalvekt: 454 kg
Nyttelast med passasjer: 150 kg
Og her er tallene for nye semivæskekjølte GS 1200:
BMW R1200GS (2013 mod)
Egenvekt uten fører: 238 kg
Tillatt totalvekt: 450 kg
Nyttelast med passasjer: 137 kg
Moto Guzzi Stelvio 8V - til sammenligning...:
Moto Guzzi Stelvio 8V (2012 mod) [NB! Ikke NTX]:
Egenvekt uten fører: 257 kg
Tillatt totalvekt: 495 kg
Nyttelast med passasjer: 163 kg
Tar også med denne... :-) :
BMW R 1200 RT (2013 mod)
Egenvekt uten fører: 263 kg
Tillatt totalvekt: 495 kg
Nyttelast med passasjer: 157 kg
Og denne:
BMW R 1600 GT (2013 mod)
Egenvekt uten fører: 332 kg
Tillatt totalvekt: 540 kg
Nyttelast med passasjer: 133 kg
Noen andre interessante data fra motorvogndatabasen:
Tillatt last på bakaksel/bakhjulet:
BMW R 1200 RT: 330 kg.
Triumph Tiger Explorer: 325 kg.
Moto Guzzi Stelvio 8V: 321 kg.
Yamaha XT1200 Z Super Ténéré: 309 kg.
BMW R 1200 GS: 300 kg.
Maks. hastighet:
BMW R 1200 RT 223 km/t
Moto Guzzi Stelvio 8V: 220 km/t
BMW R 1200 GS: 219 km/t
Yamaha XT1200 Z Super Ténéré: 210 km/t
Triumph Tiger Explorer: 210 km/t
Aner ikke om dette er målte hastigheter eller om det er såkalt konstruksjonsmessige hastigheter. Dvs. maksfart som syklene er konstruert for.
Kan også nevne at BMW K 1600 GT skal ha makshastighet på 250 km/t, mens BMW K 1300 S er oppgitt å ha en makshastighet på 285 km/t...
Vel...
det var noe tallmateriale som antakelig ikke påvirker i særlig grad enkeltes syn på hva som er den beste sykkelen...
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=156548#p156548" onclick="window.open(this.href);return false;

Her ble BMW F 800 GS "Adventure" nevnt med noen tallverdier som ikke synes å samsvare med de som foreligger i de offentlige registrene...:
BMW F 800 GS Adventure (2013 mod)
Egenvekt uten fører: 229 kg
Tillatt totalvekt: 454 kg
Nyttelast med passasjer: 150 kg
Og her er tallene for nye semivæskekjølte GS 1200:
BMW R1200GS (2013 mod)
Egenvekt uten fører: 238 kg
Tillatt totalvekt: 450 kg
Nyttelast med passasjer: 137 kg
Moto Guzzi Stelvio 8V - til sammenligning...:
Moto Guzzi Stelvio 8V (2012 mod) [NB! Ikke NTX]:
Egenvekt uten fører: 257 kg
Tillatt totalvekt: 495 kg
Nyttelast med passasjer: 163 kg
Tar også med denne... :-) :
BMW R 1200 RT (2013 mod)
Egenvekt uten fører: 263 kg
Tillatt totalvekt: 495 kg
Nyttelast med passasjer: 157 kg
Og denne:
BMW R 1600 GT (2013 mod)
Egenvekt uten fører: 332 kg
Tillatt totalvekt: 540 kg
Nyttelast med passasjer: 133 kg
Noen andre interessante data fra motorvogndatabasen:
Tillatt last på bakaksel/bakhjulet:
BMW R 1200 RT: 330 kg.
Triumph Tiger Explorer: 325 kg.
Moto Guzzi Stelvio 8V: 321 kg.
Yamaha XT1200 Z Super Ténéré: 309 kg.
BMW R 1200 GS: 300 kg.
Maks. hastighet:
BMW R 1200 RT 223 km/t
Moto Guzzi Stelvio 8V: 220 km/t
BMW R 1200 GS: 219 km/t
Yamaha XT1200 Z Super Ténéré: 210 km/t
Triumph Tiger Explorer: 210 km/t
Aner ikke om dette er målte hastigheter eller om det er såkalt konstruksjonsmessige hastigheter. Dvs. maksfart som syklene er konstruert for.
Kan også nevne at BMW K 1600 GT skal ha makshastighet på 250 km/t, mens BMW K 1300 S er oppgitt å ha en makshastighet på 285 km/t...

Vel...
det var noe tallmateriale som antakelig ikke påvirker i særlig grad enkeltes syn på hva som er den beste sykkelen...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Men hvorfor står Stelvio oppsatt med 291 kg kjøreklar vekt hos importøren ?AJ skrev:Siden jeg kom i skade for å nevne lastekapasiteten til Stelvio'en i telt-tråden - http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=198009#p198009" onclick="window.open(this.href);return false; - tenkte jeg det kunne være greit med en gjenoppfriskning fra en annen tråd og spesielt denne posten:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=156548#p156548" onclick="window.open(this.href);return false;
Her ble BMW F 800 GS "Adventure" nevnt med noen tallverdier som ikke synes å samsvare med de som foreligger i de offentlige registrene...:
BMW F 800 GS Adventure (2013 mod)
Egenvekt uten fører: 229 kg
Tillatt totalvekt: 454 kg
Nyttelast med passasjer: 150 kg
Og her er tallene for nye semivæskekjølte GS 1200:
BMW R1200GS (2013 mod)
Egenvekt uten fører: 238 kg
Tillatt totalvekt: 450 kg
Nyttelast med passasjer: 137 kg
Moto Guzzi Stelvio 8V - til sammenligning...:
Moto Guzzi Stelvio 8V (2012 mod) [NB! Ikke NTX]:
Egenvekt uten fører: 257 kg
Tillatt totalvekt: 495 kg
Nyttelast med passasjer: 163 kg
Tar også med denne... :-) :
BMW R 1200 RT (2013 mod)
Egenvekt uten fører: 263 kg
Tillatt totalvekt: 495 kg
Nyttelast med passasjer: 157 kg
Og denne:
BMW R 1600 GT (2013 mod)
Egenvekt uten fører: 332 kg
Tillatt totalvekt: 540 kg
Nyttelast med passasjer: 133 kg
Noen andre interessante data fra motorvogndatabasen:
Tillatt last på bakaksel/bakhjulet:
BMW R 1200 RT: 330 kg.
Triumph Tiger Explorer: 325 kg.
Moto Guzzi Stelvio 8V: 321 kg.
Yamaha XT1200 Z Super Ténéré: 309 kg.
BMW R 1200 GS: 300 kg.
Maks. hastighet:
BMW R 1200 RT 223 km/t
Moto Guzzi Stelvio 8V: 220 km/t
BMW R 1200 GS: 219 km/t
Yamaha XT1200 Z Super Ténéré: 210 km/t
Triumph Tiger Explorer: 210 km/t
Aner ikke om dette er målte hastigheter eller om det er såkalt konstruksjonsmessige hastigheter. Dvs. maksfart som syklene er konstruert for.
Kan også nevne at BMW K 1600 GT skal ha makshastighet på 250 km/t, mens BMW K 1300 S er oppgitt å ha en makshastighet på 285 km/t...![]()
Vel...
det var noe tallmateriale som antakelig ikke påvirker i særlig grad enkeltes syn på hva som er den beste sykkelen...
Hva innebærer vekten du har tatt med ?
Ikke det at det betyr så mye , men interessant for å vise at slike tall er veiledende. Vognkortet er nok det aller sikreste. For min del kan jeg ikke svare for min sykkel ennå , den er på vei........
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.