Endte med WEMOTO.COM ..totalt 520 kroner med frakt og norsk mva. (DID)
I 2013 hadde jeg storservice på min 2011 Pan European i Tyskland..pris 3800 kroner (tipper det er under halvparten av hjemme).
I 2012 fikk jeg clutch problemer i Tyskland pga oljelekkasje. R1200 GS med tørrclutch er utsatt for dette, og jeg var klar over noe svetting mellom motor og clutchhus, så noe var i gjære før jeg dro avgårde mot Alpene. Hadde forøvrig fått tilbud om å bytte alle pakninger hos min lokale forhandler..pris 10.000 + deler (dette var da en "vinterpris"...), så inkludert ny clutch så tenker jeg prisen hadde blitt 14-16 lapper.
Som sagt, i tyskland slipper clutchen da jeg drar på forbi en lastebil, game over... To telefoner senere, og jeg fikk plass på BMW verksted i nærheten (Klaus Mayer..anbefales!..mellom Mannheim og Karlsruhe).. kjørte forsiktig avgårde til verkstedet og sykkelen var ferdig reparert med ny clutch og alt av tettninger skiftet på aksler og slavesylinder.. pris litt over 7000 kroner og gjennomført på 23,5 timer etter break down.
Jeg skjønner at jeg må betale mer for tjenester lokalt, men 3 gangeren på drevsettet er umoralsk.

MVH
Werner