Dårlig svar, fra meg.JohnnyTh skrev:Hvis sylindrene er dimmensjonert for å tåle en slik trøkk, så er det jo et teit spørsmål. Takk for svar. Var det jeg lurte på.Jompa skrev:Det er toppdekselet på høyre eller venstre side som treffer veien først.
Og cylindrene, som sitter innenfor toppene, vil nok klare seg uansett.
Hva koster en frontkollisjon med denne sykkelen ? Eller en elgpåkjørsel ?
Synes i det hele tatt denne "debatten" er ganske teit.
Om sylinderet treffer veien hårdt nok vil det vel kunne løsne i fra blokka. Det er jo skrudd fast.
Så knekker boltene, flensen på cylindret eller så går det stykke av blokka. ? .
Uansett kan det bli dyrt.
Men at det blir dyrt er vel ikke spesielt for BMW.
Om en sykkel med rekkemotor med mere enn to cylindre treffer asfalten kan jo enden på veivakslingen bli bøyd, og om
det er en sykkel med kamkjeden på enden av motorn, kan det bli veldig dyrt om kamkjededrevet nede på veiva skulle komme borti asfalten/grusen.
Sansynligvis totalras i motoren.