Spidairs logg...
Spidairs logg...
Det var en gang.... Og innafor der var det et kjøkken... he he
Vel, det var en gang og den gangen var i september 2013 engang... Jeg var nyskilt og var i ferd med å skulle vinter parkere sykkelen, en Yamaha 660 (et eller annet benevnelse som ikke kom klart frem...) modell år XX, til min eks kones eldste sønn i hennes grasje da tanken slo meg: Hvorfor ikke kjøpe en motor sykkel???
Først lo jeg bare av tanken. Tente at jeg, en seks og førti åring, skulle kjøpe meg motorsykkel??? Ha ha ha, det måtte være tidenes førti/femti/skilsmisse krise.... Men tanken forlot meg ikke... I de neste ukene fant jeg meg selv oftere og oftere inne på Finn.no og andre nettsteder hvor de selger/kjøper motor sykkel og til min store overraskelse var det jo faktisk ikke så dyrt å kjøpe en sånn tohjuling som jeg hadde innbilt meg... Ei heller forsikring var dyrt om du var over 25 år.... Så jeg "jaktet" videre...
Så begynte jeg å tenke seriøst; hva for en sykkel er det JEG kunne tenkt meg? I mange år har det vel vært Harley Davidson i et eller annet segment som trakk, men så gikk dagene og jeg begynte for alvor å tenke behov/nytte/praktisk.. (Min taktikk med å vente tre dager FØR jeg kjøper noe som helt begynte å gjøre seg gjeldende...). og jeg kom frem til at jeg IKKE trentenoen "sløv" HD for å frakte ræva mi hjemmefra til jobb, eller andre steder, ei heller noen dedikert gate racer, men en som ville få meg fra A til B (og C om det behøvdes) og segmentet motard begynt å melde seg. For å si det mildt, jeg ante ikke en puck om motor sykkel typer, en motorsykkel var en motorsykkel for mitt vedkommende, altså to hjul, et styre og et sete montert på et eksosanlegg som støyet mest mulig, and that's it!!!! Dette med adventure, steet, moto, cross osv hadde jeg overhodet ingen peiling på der jeg leste så øyet ble stort og vått på nett for å finne en sykkel som passet MEG.... Så all ære til den som gidder å forklare forskjellene til greenhorns som meg... :)
Men jeg likte form, farge og lukt av motard da, det ble mer og mer klart. (Har alltid likt crossere, selv om motard IKKE er crosser/offroad, med gate dekk...) Og gitt hvor dårlig veier vi har i landet har, hvor dumpete og dårlig forfattning de er i og hvor svinget de er samt hvor lite du trenger en toppfart på 350 km/t også videre på de veiene ga liksom valget seg selv, ihvertfall nesten :) , så jeg søkte om bank-remis på 160 000,- og fikk den! Jeg søkte litt rundt noen uker og en dag lot jeg meg fortelle at Jon på Spinnin-wheels hadde en kompis som skulle selge sin KTM 690 SMCR .13 modell ... Jeg likte KTM veldig godt, både fargene og service intervalene appelerte til meg, og siden Jon nok har "lurt" førstegangs tosker" før lot han meg prøvekjøre dette vidunderet rundt byggningen nede i Mysen (Jeg har alså IKKE lappen...)..... Og jeg var solgt!!! Den KTM 690 SMCR sykkelen, plastikk raketten, simpelthen måtte bli min! Og det ble den!!
En uke etter "salget" troppet jeg opp med lånt henger (Takk til eks nabo for lån av henger...) og jeg kunne frakte vidundret den lange veien fra Mysen til Hokksund...
Nå var det selvfølgelig alt for sent å ta lappen på sykkel, men jeg klarte med et nødskrik (en dag før!!!) å melde meg på et sikkerhets kurs på kjøreskolen der, til overmål, min forrige eks jobber... (Jada, en skulle tro jeg samler på slike ekser, men det gjør jeg altså ikke....) Tror det het sikkerhets kurs, eller kanskje risikokurs...
Jeg kom meg imellom det kurset ihvertfall og skulle, i god tro en ukedag, ta en bitteliten, (Just a tiny-whiny), tur med min nyervervede supermotard, bare opp og ned blindgata der jeg bodde før (Og fremdeles har lagret sykkelen) Hvorfor lærer man ikke på trafikk skolen at slike småturer på motorsykkel er en umulighet? Hæ? HÆÆÆ? Jeg har en "base" fra 250cc i min ungdom, så det å gire, bremse, og kjøre vidundret var, og er, no problem at all, det er like enkelt som å puste... Men ingen hadde fortalt meg at når du først sitter på plastikk raketten så vil enkelte svinger være helt umulig å gjennomføre.... Og hvorfor er det ingen som har fortalt meg det?
Tenk, i rundkjøringen ved Langebru i Hokksund, var det helt umulig for meg å svinge til venstre i den første rundkjøringen... Det lot seg bare ikke gjøre, tro meg!!!! Jeg prøvde heroisk å legge sykkelen til venstre, men sykkelen (eller meg, jeg er faktisk ikke sikker...) nektet heroisk å svinge til venstre før jeg prøvde på nytt i den andre rundkjøringen, da gikk det!!! Men da var jeg plutselig inne på E134, på vei til Kongsberg... Vel, tenkte jeg, jeg kan jo alltids ta av til Vestfossen, men tror du ikke, av alle ting, at styret hang seg opp her også???
Det var faktisk plent umulig å svinge til høyre denne gangen, og dette burde dere som er drevne MC eiere skive en masse om, for det er jo katastrofalt for oss som IKKE har lappen enda og ikke vite hvordan MC basillen biter og hva den basillen gjør meg deg når den har bitt seg fast, for før jeg visste ordet av det var jeg i Kongsberg, og det uten lappen!!!!
Nå tror du sikkert at jeg er verdens verste banditt og lignende, men sannheten er at jeg KUN har tre parkeringsbøter på samvittigheten i løpet av 28 år langs veien og jeg har aldri hatt annet enn innbetalinger på forsikringen. så du skjønner fort at jeg ikke akkurat har vært noen lovløshetens kongre på veien (Før dette)
Så hvorfor tok jeg sjansen? Jo fordi det var så utrolig gøy å kjenne vinden slite i kroppen og kjøregleden ble for stor... Kunne jeg svart dette til biltilsynet/politiet når/hvis de hadde stoppet meg? Nope, jeg kunne ikke det, men jeg hadde satt skylden på de drevne MC førerne allikevel, for de VET... Jeg gjorde det ikke.... he he. Så de drevne MC førerne har skylden her er det intgen tvil om, de burde ha informert om "farene" mye tydeligere.. he he.
Ståa i dag er at jeg har lest en masse på teoritentamen.no og kommer til å ta teorien førskommende onsdag... So wish me luck!!!!!
Skrevet den 31.01.2013
Vel, det var en gang og den gangen var i september 2013 engang... Jeg var nyskilt og var i ferd med å skulle vinter parkere sykkelen, en Yamaha 660 (et eller annet benevnelse som ikke kom klart frem...) modell år XX, til min eks kones eldste sønn i hennes grasje da tanken slo meg: Hvorfor ikke kjøpe en motor sykkel???
Først lo jeg bare av tanken. Tente at jeg, en seks og førti åring, skulle kjøpe meg motorsykkel??? Ha ha ha, det måtte være tidenes førti/femti/skilsmisse krise.... Men tanken forlot meg ikke... I de neste ukene fant jeg meg selv oftere og oftere inne på Finn.no og andre nettsteder hvor de selger/kjøper motor sykkel og til min store overraskelse var det jo faktisk ikke så dyrt å kjøpe en sånn tohjuling som jeg hadde innbilt meg... Ei heller forsikring var dyrt om du var over 25 år.... Så jeg "jaktet" videre...
Så begynte jeg å tenke seriøst; hva for en sykkel er det JEG kunne tenkt meg? I mange år har det vel vært Harley Davidson i et eller annet segment som trakk, men så gikk dagene og jeg begynte for alvor å tenke behov/nytte/praktisk.. (Min taktikk med å vente tre dager FØR jeg kjøper noe som helt begynte å gjøre seg gjeldende...). og jeg kom frem til at jeg IKKE trentenoen "sløv" HD for å frakte ræva mi hjemmefra til jobb, eller andre steder, ei heller noen dedikert gate racer, men en som ville få meg fra A til B (og C om det behøvdes) og segmentet motard begynt å melde seg. For å si det mildt, jeg ante ikke en puck om motor sykkel typer, en motorsykkel var en motorsykkel for mitt vedkommende, altså to hjul, et styre og et sete montert på et eksosanlegg som støyet mest mulig, and that's it!!!! Dette med adventure, steet, moto, cross osv hadde jeg overhodet ingen peiling på der jeg leste så øyet ble stort og vått på nett for å finne en sykkel som passet MEG.... Så all ære til den som gidder å forklare forskjellene til greenhorns som meg... :)
Men jeg likte form, farge og lukt av motard da, det ble mer og mer klart. (Har alltid likt crossere, selv om motard IKKE er crosser/offroad, med gate dekk...) Og gitt hvor dårlig veier vi har i landet har, hvor dumpete og dårlig forfattning de er i og hvor svinget de er samt hvor lite du trenger en toppfart på 350 km/t også videre på de veiene ga liksom valget seg selv, ihvertfall nesten :) , så jeg søkte om bank-remis på 160 000,- og fikk den! Jeg søkte litt rundt noen uker og en dag lot jeg meg fortelle at Jon på Spinnin-wheels hadde en kompis som skulle selge sin KTM 690 SMCR .13 modell ... Jeg likte KTM veldig godt, både fargene og service intervalene appelerte til meg, og siden Jon nok har "lurt" førstegangs tosker" før lot han meg prøvekjøre dette vidunderet rundt byggningen nede i Mysen (Jeg har alså IKKE lappen...)..... Og jeg var solgt!!! Den KTM 690 SMCR sykkelen, plastikk raketten, simpelthen måtte bli min! Og det ble den!!
En uke etter "salget" troppet jeg opp med lånt henger (Takk til eks nabo for lån av henger...) og jeg kunne frakte vidundret den lange veien fra Mysen til Hokksund...
Nå var det selvfølgelig alt for sent å ta lappen på sykkel, men jeg klarte med et nødskrik (en dag før!!!) å melde meg på et sikkerhets kurs på kjøreskolen der, til overmål, min forrige eks jobber... (Jada, en skulle tro jeg samler på slike ekser, men det gjør jeg altså ikke....) Tror det het sikkerhets kurs, eller kanskje risikokurs...
Jeg kom meg imellom det kurset ihvertfall og skulle, i god tro en ukedag, ta en bitteliten, (Just a tiny-whiny), tur med min nyervervede supermotard, bare opp og ned blindgata der jeg bodde før (Og fremdeles har lagret sykkelen) Hvorfor lærer man ikke på trafikk skolen at slike småturer på motorsykkel er en umulighet? Hæ? HÆÆÆ? Jeg har en "base" fra 250cc i min ungdom, så det å gire, bremse, og kjøre vidundret var, og er, no problem at all, det er like enkelt som å puste... Men ingen hadde fortalt meg at når du først sitter på plastikk raketten så vil enkelte svinger være helt umulig å gjennomføre.... Og hvorfor er det ingen som har fortalt meg det?
Tenk, i rundkjøringen ved Langebru i Hokksund, var det helt umulig for meg å svinge til venstre i den første rundkjøringen... Det lot seg bare ikke gjøre, tro meg!!!! Jeg prøvde heroisk å legge sykkelen til venstre, men sykkelen (eller meg, jeg er faktisk ikke sikker...) nektet heroisk å svinge til venstre før jeg prøvde på nytt i den andre rundkjøringen, da gikk det!!! Men da var jeg plutselig inne på E134, på vei til Kongsberg... Vel, tenkte jeg, jeg kan jo alltids ta av til Vestfossen, men tror du ikke, av alle ting, at styret hang seg opp her også???
Det var faktisk plent umulig å svinge til høyre denne gangen, og dette burde dere som er drevne MC eiere skive en masse om, for det er jo katastrofalt for oss som IKKE har lappen enda og ikke vite hvordan MC basillen biter og hva den basillen gjør meg deg når den har bitt seg fast, for før jeg visste ordet av det var jeg i Kongsberg, og det uten lappen!!!!
Nå tror du sikkert at jeg er verdens verste banditt og lignende, men sannheten er at jeg KUN har tre parkeringsbøter på samvittigheten i løpet av 28 år langs veien og jeg har aldri hatt annet enn innbetalinger på forsikringen. så du skjønner fort at jeg ikke akkurat har vært noen lovløshetens kongre på veien (Før dette)
Så hvorfor tok jeg sjansen? Jo fordi det var så utrolig gøy å kjenne vinden slite i kroppen og kjøregleden ble for stor... Kunne jeg svart dette til biltilsynet/politiet når/hvis de hadde stoppet meg? Nope, jeg kunne ikke det, men jeg hadde satt skylden på de drevne MC førerne allikevel, for de VET... Jeg gjorde det ikke.... he he. Så de drevne MC førerne har skylden her er det intgen tvil om, de burde ha informert om "farene" mye tydeligere.. he he.
Ståa i dag er at jeg har lest en masse på teoritentamen.no og kommer til å ta teorien førskommende onsdag... So wish me luck!!!!!
Skrevet den 31.01.2013
Re: Spidairs logg...
Snø, snø og atter snø--
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Spidairs logg...
Artig å lese og en flott, humoristisk start på en blogg. Gleder meg til å følge med på fortsettelsen :)
Velkommen, og lykke til!
Velkommen, og lykke til!

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Spidairs logg...
Lykke til med teorien og ikke kjør før du har en med deg med lappen så du ikke ødelegger hele sommeren. 

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Spidairs logg...
Den dere basillen du har fått blir nok ganske kontroversiell å bli kvittspidair skrev:...Tenk, i rundkjøringen ved Langebru i Hokksund, var det helt umulig for meg å svinge til venstre i den første rundkjøringen... Det lot seg bare ikke gjøre, tro meg!!!! Jeg prøvde heroisk å legge sykkelen til venstre, men sykkelen (eller meg, jeg er faktisk ikke sikker...) nektet heroisk å svinge til venstre før jeg prøvde på nytt i den andre rundkjøringen, da gikk det!!! Men da var jeg plutselig inne på E134, på vei til Kongsberg... Vel, tenkte jeg, jeg kan jo alltids ta av til Vestfossen, men tror du ikke, av alle ting, at styret hang seg opp her også???
Det var faktisk plent umulig å svinge til høyre denne gangen, og dette burde dere som er drevne MC eiere skive en masse om, for det er jo katastrofalt for oss som IKKE har lappen enda og ikke vite hvordan MC basillen biter og hva den basillen gjør meg deg når den har bitt seg fast, for før jeg visste ordet av det var jeg i Kongsberg...

Nå har jeg kjørt mc i over 24 år og havner stadigvekk helt uforskyldt i Kongsberg. En gang en kamerat og jeg skulle besøke kvinnfolka som lå i campingvogn nede Stavern, stoppet ikke syklene våre før vi kom til Molde

Du har mye å glede deg til spidair

- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Spidairs logg...
Velkommen til vår såkalte "40-50 års krise"!
Regner med at vi møtes så snart du har en snill person som kan være ansvarlig for dine påfunn i trafikken. Onkel er ikke særlig glad for at du driver og lærer ting på egen hånd.
Møte omtrent midtveis blir vel på Hvittingfoss sånn cirka og der har de både pølser, burger og kaffe m.m. T.o.m. bensin
Regner med at vi møtes så snart du har en snill person som kan være ansvarlig for dine påfunn i trafikken. Onkel er ikke særlig glad for at du driver og lærer ting på egen hånd.
Møte omtrent midtveis blir vel på Hvittingfoss sånn cirka og der har de både pølser, burger og kaffe m.m. T.o.m. bensin

Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
Re: Spidairs logg...
Haha, bra skrevet.
Har gått glipp av denne introen. Velkommen.
Første obligatoriske så fortalte kjørelæreren et par historier han hadde fra elever som "bare" skulle prøvekjøre før de var ferdige med kjøregården...
Rett fram i første sving var ikke så uvanlig da...
Enden på visa i de tilfellene ble at MC'en ble kjøpt "som den var"... etter utkjøringen...
Men du snakker vel om en annen form for "opphengt" styre ser jeg :-)
Har gått glipp av denne introen. Velkommen.
Første obligatoriske så fortalte kjørelæreren et par historier han hadde fra elever som "bare" skulle prøvekjøre før de var ferdige med kjøregården...
Rett fram i første sving var ikke så uvanlig da...
Enden på visa i de tilfellene ble at MC'en ble kjøpt "som den var"... etter utkjøringen...

Men du snakker vel om en annen form for "opphengt" styre ser jeg :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Spidairs logg...
Tror det har vært mange som en eller annen gang har kjørt uten såånn bare for å teste litt :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Spidairs logg...
Har da besøkt BT for teori og fikk ikke bestått med 1 feil for mye... Fikk tre feil på plassering og jeg lurer, hvorfor avviker BT's spørsmål så radikalt i hva jeg har lest i ikke mindre enn tre bøker og to nettsteder? (Der jeg på den ene nettstedet alene har 77 tester med 40 spørsmål og 65% riktig besvart...) Lurer også på om jeg rett og slett har bommet på definisjonene, da valgene ofte er hvor god du er til å se definisjoner enn på hvor god du er til å kunne faktiske trafikk regler....
Vet at det ofte er det lengste svar alternativet som er det riktige, at definisjoner som "bør", "muligens" og "kanskje" ikke er riktige da det som regel skal være "skal" og en hel del andre slike triks, pluss at jeg faktisk HAR lest noe helt jævlig i de tre bøkene jeg har om motorsykkel lappen og teori på toppen av timer foran PC'n og nettbeaserte teori prøver, allikevel klarer BT å stille spørsmål som fx hvor jeg bør ligge bak en semitrailer og det svar alternativet jeg valgte var "god avstand og til venstre i kjøre fila for lettest å bli sett av møtende biler"... FEIL "Midt i kjørebanen for å unngå turbulens fra traileren!" var det riktige svaret, men jeg kommer ALDRI til å gjøre det, da jeg VET at turbulens vil minske med avstand og derfor heller holde større avstand til traileren enn å kjøre midt i backdraften fra traileren OG fordi jeg ikke vil bli klippet ned av en over ivrig forbikjører den andre veien vil jeg ligge godt til venstre i fila mi og bli sett...
Åssen er det foresten med å bruke fulltlys for å bli sett på dagen? Er det lov eller ikke? Det var også et av svar alternativene jeg ikke valgte nettopp fordi jeg ikke har sett at det er lov noen steder....
Men men, ny frisk om to uker... :) Sånn er nå engang livet... når man blander BT inn i det, vel og merke... Merkelig at jeg aldri har kollidert langs veien egentlig i løpet av de tredve årene jeg har hatt lappen når jeg ikke klarer en skarve teori test engang... he he Teori og praksis er kanskje ikke så nærme, men i så fall burde vel teorien nærme seg praksis og ikke omvendt? Eller?
Vet at det ofte er det lengste svar alternativet som er det riktige, at definisjoner som "bør", "muligens" og "kanskje" ikke er riktige da det som regel skal være "skal" og en hel del andre slike triks, pluss at jeg faktisk HAR lest noe helt jævlig i de tre bøkene jeg har om motorsykkel lappen og teori på toppen av timer foran PC'n og nettbeaserte teori prøver, allikevel klarer BT å stille spørsmål som fx hvor jeg bør ligge bak en semitrailer og det svar alternativet jeg valgte var "god avstand og til venstre i kjøre fila for lettest å bli sett av møtende biler"... FEIL "Midt i kjørebanen for å unngå turbulens fra traileren!" var det riktige svaret, men jeg kommer ALDRI til å gjøre det, da jeg VET at turbulens vil minske med avstand og derfor heller holde større avstand til traileren enn å kjøre midt i backdraften fra traileren OG fordi jeg ikke vil bli klippet ned av en over ivrig forbikjører den andre veien vil jeg ligge godt til venstre i fila mi og bli sett...
Åssen er det foresten med å bruke fulltlys for å bli sett på dagen? Er det lov eller ikke? Det var også et av svar alternativene jeg ikke valgte nettopp fordi jeg ikke har sett at det er lov noen steder....
Men men, ny frisk om to uker... :) Sånn er nå engang livet... når man blander BT inn i det, vel og merke... Merkelig at jeg aldri har kollidert langs veien egentlig i løpet av de tredve årene jeg har hatt lappen når jeg ikke klarer en skarve teori test engang... he he Teori og praksis er kanskje ikke så nærme, men i så fall burde vel teorien nærme seg praksis og ikke omvendt? Eller?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Spidairs logg...
Morsom innledning :) BRA SYKKELVALG!
:D
Noe av den beste læringen finner du her:
Se hele. Ignorer det dårlige skuespillet.. :>
[video]https://www.youtube.com/watch?v=KVWLIfChUwg[/video]
Lurer litt på hvordan du feilet i svingen om du hadde kjørt sykkel før
Det var klart for meg fra dag.1 på motorsykkel hvordan det fungerer (dog, jeg var ganske ivrig moped-entusiast for noen år tilbake)..
Eller skrev du det figurativt?

Noe av den beste læringen finner du her:
Se hele. Ignorer det dårlige skuespillet.. :>
[video]https://www.youtube.com/watch?v=KVWLIfChUwg[/video]
Lurer litt på hvordan du feilet i svingen om du hadde kjørt sykkel før

Det var klart for meg fra dag.1 på motorsykkel hvordan det fungerer (dog, jeg var ganske ivrig moped-entusiast for noen år tilbake)..
Eller skrev du det figurativt?

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Spidairs logg...
Hvem sving?? Hva ref du til her? Traileren og turbulens? Bildet var av en helt rett strekke med møtende trafikk i den oppgaven... ???
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Spidairs logg...
Tenkte på første posten i tråden



MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Icetruck
- Innlegg: 275
- Registrert: 24 mai 2012, 08:50
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
- Bosted: Drammen (Lier)
Re: Spidairs logg...
Det var vel heller det at han ikke ville hjem igjen, og dra turen litt lenger uten lappen... Tog du an? 

2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Spidairs logg...
Ja, den kom litt sent til meg...
Mer kaffe!

Mer kaffe!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Icetruck
- Innlegg: 275
- Registrert: 24 mai 2012, 08:50
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
- Bosted: Drammen (Lier)
Re: Spidairs logg...
Snakker om kaffe, nå stenger kantina snart.. Ut å løpe.. 

2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
Re: Spidairs logg...
Ahh, den svingen... Høyst figurativt... Selvfølgelig vet jeg hvordan man svinger en motorsykkel, man sette bare det ene benet hardt i bakken den veien man skal svinge og tviholder i styret og kniper bena hardt sammen og man danner da en slags vektstang som tvinger sykkelen til den siden du skal... Enkelt, endog litt slitsomt når det er mye svinger... og man må ha nye sko hele tiden... Åssen svinger du sa du? Du dytter vel ikke styret fra deg den veien du vil svinge vel? he he
Skal se videoen når jeg komemr hjem, kan ikke se video, er på jobb... :)
Skal se videoen når jeg komemr hjem, kan ikke se video, er på jobb... :)
Re: Spidairs logg...
Var borte og flyttet på vidunderet i går, da den eldste sønnen til min eks kone skulle ha ut sykkelen sin, som står på innsiden av min og da oppdaget jeg at batteriet var klin flatt..
Tok det ut og tilkoblet min "hyper" intelligent lader jeg har laget selv og fant ut at dritten har tatt kvelden da spenningen føyk opp til 14 volt med en gang uten at det gikk noen strøm... (kun batterier som ikke lenger kan ta i mot lading gjør det, alle andre vil langsomt lades opp igjen hvis de er i orden, med strøm...)
Så da blir det nytt batteri på sykkelen også, tipper jeg går for et 12 amp (er 8,4 det som sitter i...) på Jula, hvis de har da... Til 299,- kroner.... Skal jo snart ut å øvelses kjøre, tror jeg kan få narret kompisen min og min dobbelt eks (min første kone, (Har av en eller annen grunn alltid vært venner med damer og koner etter å ha skilt lag med dem, noe jeg tror jeg har igjen for...) som også har A lappen og har hatt det i over 5 år OG som jobber på kjøreskole.. Greit å ha en eks som jobber på kjøreskole når man skal ta lappen skal jeg si deg... :) ) til å dra noen kilometer med meg på øvelseskjøring...
Så blir det kjøring på meg før lappen også... Har alt som trengs, både to veis kommunikasjon og refleksvest med L på... De har selv kjøre utstyr... Så nå er det bare å håpe at når påsken kommer så kan palmesøndag tilbringes på stranden... her i landet... he he. Vil ihvertfall ikke ha noe snø nå... Har den ikke kommet før så burde den holde seg for godt til å ramle ned nå... :)

Tok det ut og tilkoblet min "hyper" intelligent lader jeg har laget selv og fant ut at dritten har tatt kvelden da spenningen føyk opp til 14 volt med en gang uten at det gikk noen strøm... (kun batterier som ikke lenger kan ta i mot lading gjør det, alle andre vil langsomt lades opp igjen hvis de er i orden, med strøm...)
Så da blir det nytt batteri på sykkelen også, tipper jeg går for et 12 amp (er 8,4 det som sitter i...) på Jula, hvis de har da... Til 299,- kroner.... Skal jo snart ut å øvelses kjøre, tror jeg kan få narret kompisen min og min dobbelt eks (min første kone, (Har av en eller annen grunn alltid vært venner med damer og koner etter å ha skilt lag med dem, noe jeg tror jeg har igjen for...) som også har A lappen og har hatt det i over 5 år OG som jobber på kjøreskole.. Greit å ha en eks som jobber på kjøreskole når man skal ta lappen skal jeg si deg... :) ) til å dra noen kilometer med meg på øvelseskjøring...
Så blir det kjøring på meg før lappen også... Har alt som trengs, både to veis kommunikasjon og refleksvest med L på... De har selv kjøre utstyr... Så nå er det bare å håpe at når påsken kommer så kan palmesøndag tilbringes på stranden... her i landet... he he. Vil ihvertfall ikke ha noe snø nå... Har den ikke kommet før så burde den holde seg for godt til å ramle ned nå... :)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Spidairs logg...
Noen har evnen til å være venner med sine x'er.... jeg har en egen evne til å gjøre det stikk motsatte
Ikke helt uten problemer gjennom årenes løp hehe

Re: Spidairs logg...
Kan jeg tenke meg... :)
Vet ikke hvorfor da, har bare alltid vært sånn... Nå er det jo LANGT lettere for ungene, når det er unger med i bildet, når begge foreldrene samarbeider istedenfor å gjøre som veldig mange beklageligvis gjør, bruker ungene mot hverandre.
Etter siste skilsmisse flyttet jeg tre hundre meter opp i gata, så minsten (har to med den første kona og en med den siste, og tro meg, nå blir det ikke flere koner!!!!) Hvis jeg skulle bli lurt til å gifte meg igjen så kommer jeg til å skrive følgende tekst i den ringen: "Til min fredtidelige eks-kone!" :) ) har meget kort vei imellom oss... Han er en uke hos meg og en uke hos eksen og det er mellomstemann også, den eldste har flyttet ut...
Ting ordner seg, skilsmisse er ikke enden på noe, bare begynnelsen på noe nytt :) Slik jeg ser det ... Det er jo grunnen til at jeg kjøpte meg sykkel også ( holder for ørene og sier "la la la la" når noen nevner førti og femti års krise... he he ), for nå har jeg endelig tid til det... Jeg har annenhver uke HELT for meg selv og først nå begynner jeg å bli vant til det... he he. Etter et halvt år alene...
Vet ikke hvorfor da, har bare alltid vært sånn... Nå er det jo LANGT lettere for ungene, når det er unger med i bildet, når begge foreldrene samarbeider istedenfor å gjøre som veldig mange beklageligvis gjør, bruker ungene mot hverandre.
Etter siste skilsmisse flyttet jeg tre hundre meter opp i gata, så minsten (har to med den første kona og en med den siste, og tro meg, nå blir det ikke flere koner!!!!) Hvis jeg skulle bli lurt til å gifte meg igjen så kommer jeg til å skrive følgende tekst i den ringen: "Til min fredtidelige eks-kone!" :) ) har meget kort vei imellom oss... Han er en uke hos meg og en uke hos eksen og det er mellomstemann også, den eldste har flyttet ut...
Ting ordner seg, skilsmisse er ikke enden på noe, bare begynnelsen på noe nytt :) Slik jeg ser det ... Det er jo grunnen til at jeg kjøpte meg sykkel også ( holder for ørene og sier "la la la la" når noen nevner førti og femti års krise... he he ), for nå har jeg endelig tid til det... Jeg har annenhver uke HELT for meg selv og først nå begynner jeg å bli vant til det... he he. Etter et halvt år alene...
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Spidairs logg...
Jeg flytta 200 mil etter forrige min skilsmisse for mer enn 10 år siden. Men altså, ikke engang det er nok. Plages fortsatt med henne
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Spidairs logg...
He he he...
Nei, noen ganger kommer du vel ikke unna, enkelte MÅ bare fortsette å stikke kjepper i hjulene for en selv etter at det faktisk er over og ut... :)
Samler bare på greie eks'er jeg... :) Sånne som er greie også etterpå...
Nå skal det sies at siste eks måtte gjøre sitt ytterste for å skjule torden skyene hun hadde i øynene når jeg fortalte henne om kjøpet da, men jeg svarer ikke for henne lenger og det vet hun... Jeg fikk derimot ikke lov til å kjøre annet enn korte turer med vår felles sønn på ni og det er ikke noe problem, for det er jeg enig med henne i...
Ellers gleder jeg med veldig til å kjøre, skal kjøpe batteri i dag og ta sykkelen ut av min eks garasje og hjem til meg selv (opp en trapp...) for å "lages, stelles og dulles" med til første prøvetur... Kribler i kroppen... :) Tenkte å slenge med med senior MC på søndager, de treffes jo rett borti gata her (langebru Hokksund...) så jeg kan faktisk gå bort...
Nei, noen ganger kommer du vel ikke unna, enkelte MÅ bare fortsette å stikke kjepper i hjulene for en selv etter at det faktisk er over og ut... :)
Samler bare på greie eks'er jeg... :) Sånne som er greie også etterpå...
Nå skal det sies at siste eks måtte gjøre sitt ytterste for å skjule torden skyene hun hadde i øynene når jeg fortalte henne om kjøpet da, men jeg svarer ikke for henne lenger og det vet hun... Jeg fikk derimot ikke lov til å kjøre annet enn korte turer med vår felles sønn på ni og det er ikke noe problem, for det er jeg enig med henne i...
Ellers gleder jeg med veldig til å kjøre, skal kjøpe batteri i dag og ta sykkelen ut av min eks garasje og hjem til meg selv (opp en trapp...) for å "lages, stelles og dulles" med til første prøvetur... Kribler i kroppen... :) Tenkte å slenge med med senior MC på søndager, de treffes jo rett borti gata her (langebru Hokksund...) så jeg kan faktisk gå bort...
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Spidairs logg...
Skjønner godt at du gleder deg til å kjøre igjen. Jeg kan ikke få sagt nok hvor godt det gjorde for sjela å kjøre litt hin dagen. Skal ikke mye til etter en lang vinterperiode.
Husk bare å kjør forsiktig... Er en del rust som skal bankes løs.
Note 3
Husk bare å kjør forsiktig... Er en del rust som skal bankes løs.

Note 3
Re: Spidairs logg...
Vel, da har jeg bytta batteri og ettersjekket alt som skal ettersjekkes OG prøve kjørt den opp og ned i gata (blindgate). Var deilig ja.. :)
Så har jeg kjørt sykkelen hjem til der jeg bor, knappe 300 meter borti gata fra der min eks bor (selvfølgelig med hjelm med hakereim stroppet fast og med kjøre utstyr, det kommer til å være min faste regel, aldri kjøre noen steder uten hjelm, (eller fest hakestroppen...) og kjøreutstyr... Det er jo når man "skal bare..." at det skjer... Og det kommer til å gjøre like vondt på korte turer også... :) )
Her er et bilde av en gaffel vekse jeg har laget selv, med refleksvest i (påbudt fra i år på sykkler også...) Under den ser du nøkkelringen min, også laget selv... Mine forbokstaver på den siden du ser og KTM på andre siden.. Gøy å lage ting i lær og skinn... :) En av mine hobbyer...

Og her er min eminente forhjuls lås (med en pinglete hengelås..). Smidd den selv, har egen smie og det er den andre hobbyen min... :)

Nå er det bare å vente på den nittende for teori og så øvelses kjøre litt (lovlig!!!) før kjøreskolen "åpner" for sesongen... Gleder meg... Har lyst til å kjøre nå kjenner jeg...
Så har jeg kjørt sykkelen hjem til der jeg bor, knappe 300 meter borti gata fra der min eks bor (selvfølgelig med hjelm med hakereim stroppet fast og med kjøre utstyr, det kommer til å være min faste regel, aldri kjøre noen steder uten hjelm, (eller fest hakestroppen...) og kjøreutstyr... Det er jo når man "skal bare..." at det skjer... Og det kommer til å gjøre like vondt på korte turer også... :) )
Her er et bilde av en gaffel vekse jeg har laget selv, med refleksvest i (påbudt fra i år på sykkler også...) Under den ser du nøkkelringen min, også laget selv... Mine forbokstaver på den siden du ser og KTM på andre siden.. Gøy å lage ting i lær og skinn... :) En av mine hobbyer...

Og her er min eminente forhjuls lås (med en pinglete hengelås..). Smidd den selv, har egen smie og det er den andre hobbyen min... :)

Nå er det bare å vente på den nittende for teori og så øvelses kjøre litt (lovlig!!!) før kjøreskolen "åpner" for sesongen... Gleder meg... Har lyst til å kjøre nå kjenner jeg...

Re: Spidairs logg...
Da er det vel bare å sprette ut i det råflotte været med vann og bøtte og få vasket vinterstøvet av vidunderet tenker jeg... :)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Spidairs logg...
Jeg har forstått det riktig, at du ikke har lappen enda, men skal begynns på den denne sesongen?
Jeg skjønner godt det er fristende å kjøre litt bare i oppkjørselen... Gjorde dette selv før jeg fikk lappen. Det holdt på å gå gale
Hahaha... vi snakker solid forhjulslås
lurer på om du får den FA godkjent, med tanke på forsikringen 
Jeg skjønner godt det er fristende å kjøre litt bare i oppkjørselen... Gjorde dette selv før jeg fikk lappen. Det holdt på å gå gale

Hahaha... vi snakker solid forhjulslås

