Og leser man nøye de siste innleggene i denne tråden så er jo vi alle ganske så enig i dette. Ser egentlig ikke helt om dette er et problem. Forskjellene ligger i hva som gjør oss tilfredstilte og det viktigste er at det heldigvis finnes muligheter for alle å bli tilfredstilte.JRO skrev:Følger deg veldig på før opplevelsen Ojda, valget av sykkel, bestilling av ny sykkel, venting på at sykkelen skal komme, og til sist reise ned for å hente. Husker det som det var i går, heldig var jeg at flere fra MCsiden også valgte å møte opp på den store dagen. Her er nok et av mine største øyeblikk som mc kjører.ojda skrev:Det var vel det som var finest med å gå "gravid" med ny sykkel over et halvt år, før man fikk mulighetZZR-Erling skrev:Det er jo viktig å finne sin bike, og den er jo nødvendigvis ikke testvinner eller spesielt populær, men best for deg! Jeg leser tester nøye, men prøver å trekke ut det som jeg lurer på og jeg vektlegger. Skal bildet bli mest mulig korrekt, basert på andres tester, må man lese mange tester. Prøvekjøring vilalikevel sette prikken over i'en.
Jeg har heller ikke problem med å si at BMW ikke alltid leverer spesielt gode biker, og at min klare oppfatning er at første, andre og sågar tredje års utgave, er heller frynsete hos noen modeller.
til å sitte og å kjøre med den, mens omtaler og tester haglet inn.
Jeg hadde helt klare forventninger til hva nyskapningen skulle være basert på de testene, og ved en lengre prøvekjøring kunne jeg bare huke av punkt etter punkt som var som forventet eller overrasket positivt.
Etter det gjorde jeg vel en feil, ved å ikke fortsette å prøve de andre syklene i klassen.
Men basert på senere prøvekjøringer ville resultatet vert det samme.
En del av utvelgelsen ble jo også basert på likes/dislikes av utseende av detaljer.
Jeg kunne nesten like gjerne kjørt:
En BMW med mindre vibrasjoner.
En Yamaha med sterkere motor og penere instrumenter.
En MotoGuzzi med penere front.
En Ducati jeg hadde tro på å kunne beholde lappen på.![]()
Men vi som mennesker søker nok bekreftelser på at valget vi har gjort er fornuftig og riktig. Mange søker denne bekreftelsen gjennom tester og kommentarer fra forumer verden rundt, men jeg er nok mer i Ojda's verden hvor egen tilfredstillelse er nok. Nye sykler i samme segment som Adventure er nok i det store og hele ganske like. Det er små forskjeller som skiller disse syklene. Så personlige preferanser er det som for hver av oss gjør at vi velger litt forskjellig. Når vi er så heldige at vi har mulighet til å kjøpe en ny mc til mer enn 200 000, så klart at vi er sikre på at valget vi har gjort er det helt riktige.
Akkurat nå er jeg så tilfredstilt at jeg er på bristepunktet :-)å
Måtte det bli vår fortere enn svint