Ser det er mange som maser om at diesel er så flott i personbil pga at de har masse moment tidlig i registeret. Vel, det har nyere bensinmotorer og, og spesielt de med direkte innsprøytning. Selv prøvekjørte eg for eit par års tid sia to identiske Audi A4, den ene med vags velkjente 130 hester diesel og den andre med 2.0 TFSI, 211hk. Den ene drog godt tidlig men så vart det slutt tidlig og. Og man brukte jævla mye tid på å gire, irriterende. TFSI motoren derimot drog minst like godt fra bunnen av men der dieselen gikk tom for pust bare fortsatte bensinen å mate på, hele veien opp til 8500 rpm. Og når forbruket bare er knappe 0.1-0.2 høyere blir det et enkelt valg for meg... Prøvde ein 170 hester diesel like etterpå og, hadde fortsatt valgt bensin. Har flere ganger opplevd å måtte gire midt under en forbikjøring med diesel slik som Simpson skriver og det er ikkje så voldsomt gøy, det er vel ein grunn til at produsenter bare pøser på med mer å mer gir for å holde disse dumme diesel motorene i sitt snevre arbeidsområde, hvor mye er vi kommet opp i nå? 8? Tror det er det BMW har på sine nye, og da er vi jammen ikke langt unna lastebiler her gitt
Alt til sitt bruk, og hadde eg kjørt ein million i året og halvparten av desse med vogn, henger eller liknende så ja, da hadde eg og valgt diesel. Men av alle dei som kjøper og har kjøpt diesel kor mange gjer egentlig det? Dei færraste...
Og miljøvennlig er det no langt ifra, kvidde meg kvar gang eg skulle ut å trille gutonge eller sykle på jobb for eg holdt på å spy kvar gang desse diesel bilane drog på forbi oss, for dei må jo det, dra på litt liksom. Sjå på meg og min miljøvennlige bil, sjå kor lite eg bruker på mila mens eg bles forbi deg.... Phøy!
Forøvrig gøy å sjå kor lett ting sporar av her på forumet, eg hadde eit lite håp når eg skreiv innlegget mitt men hadde aldri trudd det skulle ta så av :-D
Sent from my C6903 using Tapatalk