Lonely rider, ny løsning på kjøreutstyr.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Lonely rider

Legg inn av LordShaft »

jeg tror det er 2 gangen jeg leser hele turen din nå... for en utrolig opplevelse det må ha vært :[-o<

nok en gang, takk for at du delte. :thumleft

Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza »

Fin tur Johnny, og du beviser det jeg alltid har ment og sagt høylydt at man rett og slett ikke behøver å ha en Adventure sykkel for å reise på en skikkelig adventure ferie :)

Flotte bilder også, og ja damene er søte nedover :knegg
Memento mori

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

jeg likte spesiellt godt hun amerikaneren :-P :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

De fineste jentene har jeg beholdt for meg selv :-)

Det er ikke sykkelen som bestemmer om man er på eventyr eller ikke, det er kun det hodet som sitter på toppen som bestemmer det. Selvsagt kunne man valgt å kjørt mer skogsveier og grusveier, men det hadde jeg ikke hatt tid til.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

:vs
Har lest igjennom advrider turen din nå, kjempe blogg og for en opplevelse i livet det må ha vært :thumleft
Hu amerikanske hadde sikkert fått stå karakter fra meg på en bikinitest :prf

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Busa Trond skrev::vs
Har lest igjennom advrider turen din nå, kjempe blogg og for en opplevelse i livet det må ha vært :thumleft
Hu amerikanske hadde sikkert fått stå karakter fra meg på en bikinitest :prf
Takk for tilbakemeldingen. Det var en fantastisk tur, faktisk en så stor opplevelse at man blir litt anderledes oppe i hodet sitt etterpå. Den kunne med fordel vært litt lengre, gikk litt tom for tid på vei tilbake fra Montenegro. Burde hatt mer tid i Kroatsia, men tid og regn fikk meg til å bare kjøre rett gjennom :sorry .

Største problemet er at jeg har så lyst på ny tur!

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Bilen min fortalte meg i dag at det var 18 grader her i Arendal i dag. Burde vært en fantastisk sykkel dag. Men og det er et men. Hvorfor gleder jeg meg ikke til å hente sykkelen ut fra dvalen. Er det et antiklimaks etter turen min sist sommer :-k I år har jeg ingen tur planer, og det blir meget vanskelig å toppe turen i Mai. Det blir sikkert noen småturer i Norge og Nord-Europa men kjenner dragningen mot fjernere strøk.... I år blir det biltur med familien til Frankrike pluss eventuelle land. Så tvilsomt jeg får til så mye mer.

Ellers går tiden med til å jobbe med restaurering av en Willys Jeep (Ford GPA) 1944 mod. Den var skikkelig fin når jeg kjøpte den, spesielt den ene kassen med deler var veldig fin. Har fremdeles ikke begynt med montering, men har sikkert allerede et par hundre timer med sveising og lakk.
Bestemte meg når jeg kjøpte denne at jeg skulle ta meg god tid. Sist jeg restaurerte noe sånt så gjorde jeg det på 6 måneder. Da lovet jeg meg selv at det skulle jeg aldri gjøre igjen. Så målet er datteren min sin 18 års dag.. vi får se

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

En liten tur i ny og ne, kan være nok til å trigge den gode gamle følelsen igjen! 18 grader i arendal? det er jo helt sykt? er du sikker på at det stemmer?

Driver du å mekker bil altså?? :-k Hvordan er det å få tak i deler til denne ?
Har du noen bilder du har lyst å slenge ut? kunne godt tenkt meg å fått sett litt :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:En liten tur i ny og ne, kan være nok til å trigge den gode gamle følelsen igjen! 18 grader i arendal? det er jo helt sykt? er du sikker på at det stemmer?

Driver du å mekker bil altså?? :-k Hvordan er det å få tak i deler til denne ?
Har du noen bilder du har lyst å slenge ut? kunne godt tenkt meg å fått sett litt :thumleft
Det er nok ikke noe ofisiell måling men var nå det det sto i bilen. En bekjendt la ut bilde der det viste 18,5 grader i Eydehavn. Som ikke er så langt herfra.

Hmm bilder. Det ligger haugevis på fb profilen min men kan vel få til litt her og. Det er lett å få deler til disse gamle krigerne, det aller meste reproduseres. Desverre er mye svært dårlig kvalitet. Ender somregel opp med å lage alle karrosorideler selv.

Dette var når jeg kjøpte den. Den var så fin, spesiellt en ene kassen med deler :)
Bilde

Bilde

Opp ned men balja er ferdig sveist.
Bilde

Jeg var og i USA en tur og byttet et jeepgulv for en kompis. Her er bilder fra det prosjektet
Bilde

Det var et svært givende prosjekt.
Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Er det kjerringa di en av de to siste her?? :lol

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:Er det kjerringa di en av de to siste her?? :lol

Nei hun var hjemme i Norge så fikk hjelp av disse to.

Og hu her
Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Jaja... Jeg hadde tatt alle tre :knegg

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:Jaja... Jeg hadde tatt alle tre :knegg

Når jeg tenker meg om så var det fire..

Men hun var bare 16 og ikke så flink til å skru.
Bilde

Nå føler jeg vi har mistet fokuset på jeepen!

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Oi oi, dette ser bra ut. Mye godt arbeid foran deg her. Du plukker egentlig bare alt i atomer, for så å sette det sammen igjen? Har du en fungerende motor også?

Flink å vise seg fram de damene, men er de flinke å skru? Greit å vite om de har godt håndlag :lol

Note 3

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:Oi oi, dette ser bra ut. Mye godt arbeid foran deg her. Du plukker egentlig bare alt i atomer, for så å sette det sammen igjen? Har du en fungerende motor også?

Flink å vise seg fram de damene, men er de flinke å skru? Greit å vite om de har godt håndlag :lol

Note 3
Hun blonde med skinnjakka var med å skrudde i en halvtime før vi begynte med bilder. Jeg ble litt tatt på senga når hun krøp under bilen og festet griptenger og hjalp meg med å løfte inn det nye gulvet og holde mens jeg sveiste. Han som drev verkstedet vi lånte plass i hadde 7 fotomodeller som jobbet for ham. For spøk fikk han Kelly til å komme og hjelpe meg. Så ble det bilder og han likte bildene mine så godt at det ble ei ny jente hver dag. Men da bare bilder og lite skruing.

Jeg plukker alt i atomer nesten og sandblåser og lakker opp på nytt. Vet ikke helt om ordet "bare" er noe jeg føler passer i denne sammenhengen :-k Jeg har en motor og håper den er fungerende. Har ikke fått begynt på den enda.

Her er den andre bilen jeg har restaurert
Bilde

Bilde

JEg vandt noe premiepenger for denne og brukte dem til å kjøpe jeepen. :D

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

JohnnyTh skrev:Bilen min fortalte meg i dag at det var 18 grader her i Arendal i dag. Burde vært en fantastisk sykkel dag. Men og det er et men. Hvorfor gleder jeg meg ikke til å hente sykkelen ut fra dvalen. Er det et antiklimaks etter turen min sist sommer :-k I år har jeg ingen tur planer, og det blir meget vanskelig å toppe turen i Mai. Det blir sikkert noen småturer i Norge og Nord-Europa men kjenner dragningen mot fjernere strøk.... I år blir det biltur med familien til Frankrike pluss eventuelle land. Så tvilsomt jeg får til så mye mer.

Ellers går tiden med til å jobbe med restaurering av en Willys Jeep (Ford GPA) 1944 mod. Den var skikkelig fin når jeg kjøpte den, spesielt den ene kassen med deler var veldig fin. Har fremdeles ikke begynt med montering, men har sikkert allerede et par hundre timer med sveising og lakk.
Bestemte meg når jeg kjøpte denne at jeg skulle ta meg god tid. Sist jeg restaurerte noe sånt så gjorde jeg det på 6 måneder. Da lovet jeg meg selv at det skulle jeg aldri gjøre igjen. Så målet er datteren min sin 18 års dag.. vi får se
Like i nærheten her er det et verksted hvor innehaveren driver med militærkjøretøyer på fritida,mye lekkert utafor der.Faren hans kjøpte tilmed et militært jagerfly som står der,nærmere 100 km fra nærmeste flyplass.Det skal visstnok flyttes til et museum. :prf :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Her har det skjedd ting i det siste. På mandag kom det ny henvendelse om jeg kunne reise til Korea, men denne gangen via firmaet som jeg allerede er ansatt i. Jeg takket ja og på tirsdag kom flybillettene. De ville jeg skulle reise på onsdag. Det var litt lite til å avslutte og få noen til å overta det prosjektet jeg holder på med. Fikk endret det til torsdag. Så torsdag kveld så er det å sette seg på flyet i Stavanger og flyge østover. Blir spennende med 4 uker i Østen.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Yay. Tok noen måneder men nå kom den! Fikk denne mailen i natt.
Dear Johnny Thjømøe:
You are receiving this e-mail because of your application for a ride
certification. This note is to let you know that your ride has been
approved and although your ride documents may take a few more weeks to
arrive, your membership has also been approved and entered into the
Iron Butt Association's member database.

Welcome to the Iron Butt Association!

Var moro å få den godkjent.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:Her har det skjedd ting i det siste. På mandag kom det ny henvendelse om jeg kunne reise til Korea, men denne gangen via firmaet som jeg allerede er ansatt i. Jeg takket ja og på tirsdag kom flybillettene. De ville jeg skulle reise på onsdag. Det var litt lite til å avslutte og få noen til å overta det prosjektet jeg holder på med. Fikk endret det til torsdag. Så torsdag kveld så er det å sette seg på flyet i Stavanger og flyge østover. Blir spennende med 4 uker i Østen.
Siden dette kom så fort regner jeg med at du ikke har visum da dette tre ca tre uker.
Uten visum får du ikke "greencard" Korea og har ikke lov til å jobbe der selv om d kommer inn i landet.
Ganske uansvarlig av firmaet ditt å sende deg ned dit uten papirene i orden.
Håper det ikke skjer en ulykke der, for da kommer problemene uten riktig papirer.
Dessuten betaler du bare 19 % skatt i Korea, men du må betale skatt siden du ikke har greencard.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:
JohnnyTh skrev:Her har det skjedd ting i det siste. På mandag kom det ny henvendelse om jeg kunne reise til Korea, men denne gangen via firmaet som jeg allerede er ansatt i. Jeg takket ja og på tirsdag kom flybillettene. De ville jeg skulle reise på onsdag. Det var litt lite til å avslutte og få noen til å overta det prosjektet jeg holder på med. Fikk endret det til torsdag. Så torsdag kveld så er det å sette seg på flyet i Stavanger og flyge østover. Blir spennende med 4 uker i Østen.
Siden dette kom så fort regner jeg med at du ikke har visum da dette tre ca tre uker.
Uten visum får du ikke "greencard" Korea og har ikke lov til å jobbe der selv om d kommer inn i landet.
Håper det ikke skjer en ulykke der, for da kommer problemene uten riktig papirer.
Dessuten betaler du bare 19 % skatt i Korea, men du må betale skatt siden du ikke har greencard.
Ja det kan du si. Jeg vet kontoret vårt jobber på spreng med å få alle papirer på plass. Så vi får se hva de får til. De er normalt en ganske ansvarlig arbeidsgiver så regner med at de prøver å få alt på plass.

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Spennende mulighet dette her. God tur til Korea :-)

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
jongsanim
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Legg inn av jongsanim »

God tur :-) bulgogki og bibimbap er obligatoriske retter å spise ;-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

jongsanim skrev:God tur :-) bulgogki og bibimbap er obligatoriske retter å spise ;-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Definitivt de 2 og gjenre samyopsag, veldig godt
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:
simpson skrev:
Ja det kan du si. Jeg vet kontoret vårt jobber på spreng med å få alle papirer på plass. Så vi får se hva de får til. De er normalt en ganske ansvarlig arbeidsgiver så regner med at de prøver å få alt på plass.
For å få visum må du ha en LOI, dette tar normalt en ukes tid, så skal LOI, visumsøknad og pass sendes til Koreanske Ambassaden for behandling, så kommer passet i posten.
Dette kan ikke firmaet ditt ordne når du er der nede, men må tas på forhånd.
Du bør uansett sette deg inn i hva du kan og ikke kan gjøre uten visum da dette kun går på deg og ikke ditt firma hvis det skulle skje noe.
Dette gjelder både ved ulykker, sykdom, skatt osv.
Det kun i din egen interesse å ha dette i orden da fimaet ikke har noen fordeler av om du har dette eller ikke og de er heller ikke ansvarlig for at du har det.
Litt dumt at du bærer all risiko for firmaet ditt for at de skal få deg ut i jobb med en gang.
Du er den eneste som taper på dette, ikke minst rent økonomisk.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Vi får se hvordan dette blir. Jeg søkte om visum på flyplassen og skrev "Business" på hensikten med besøket i Korea. Det var ingen problem så vi får ta det derfra.

Korea virker som et kjempespennende land og jeg håper jeg får muligheten til å utforske nærområdet litt. Har fått meg en flott leilighet her og en TRÅsykkel. Har fri en dag i uken så den må brukes fornuftig.

Svar