Rens/vask av felger.
- Nostalgic
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Rens/vask av felger.
Nå som sesongen nærmer seg så har jeg drevet med litt vedlikehold av sykkelen. Jeg har vasket, renset, smurt osv. men når jeg skulle vaske/rense felgene så måtte jeg på et problem. Jeg prøvde først å vaske felgene med vanlig såpe da det så ut som kun skitt, men det gikk ikke og jeg fant da ut at det var oljerester og annet smuss. Det går bort med vanlig tørt tørkepapir, men det er utrolig tungvint å tørke eikene og steder som er vanskelig å komme til med papir.
Lurte på om det var noe middel eller en måte jeg kunne fått renset felgene på. Felgene mine er gullfarget så blir for dumt å kjøre rundt med møkkete felger. Takk på forhånd :)
Lurte på om det var noe middel eller en måte jeg kunne fått renset felgene på. Felgene mine er gullfarget så blir for dumt å kjøre rundt med møkkete felger. Takk på forhånd :)

Nostalgic's Logg
Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km
- Nostalgic
Re: Rens/vask av felger.
Takk, takkElolz skrev:Bruker Turtle Wax Prewash T, denne er super for felger, tar litt på en fille og gnir av, spyler over etterpå:

Nostalgic's Logg
Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
om du er interessert i ishockey er sesongen over for Stjernen,så da kan du vaske mye...Nostalgic skrev:Takk, takkElolz skrev:Bruker Turtle Wax Prewash T, denne er super for felger, tar litt på en fille og gnir av, spyler over etterpå:
Skal ta en tur til Mekonomen og få kjøpt med en flaske etterpå :)
Men Sparta i Særp er opptatt med øss i Storhamar ei stønn....

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
- Nostalgic
Intruder skrev:om du er interessert i ishockey er sesongen over for Stjernen,så da kan du vaske mye...Nostalgic skrev:Takk, takkElolz skrev:Bruker Turtle Wax Prewash T, denne er super for felger, tar litt på en fille og gnir av, spyler over etterpå:
Nå har det seg faktisk slik at jeg holder med Sparta! Så det blir heldigvis ikke noe vask på meg

Nostalgic's Logg
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
For å være litt diplomatisk vil jeg da si at jeg håper det beste laget vinner...du blir vel ilkke med på bortekamp på Hamar....er begge Stevensonkara med nå forresten ?.......og blir vel fullt her om vi ikke fikk dølene fra Lillamærr....Nostalgic skrev:Intruder skrev:om du er interessert i ishockey er sesongen over for Stjernen,så da kan du vaske mye...Nostalgic skrev:Takk, takkElolz skrev:Bruker Turtle Wax Prewash T, denne er super for felger, tar litt på en fille og gnir av, spyler over etterpå:
Nå har det seg faktisk slik at jeg holder med Sparta! Så det blir heldigvis ikke noe vask på meg![]()

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
WD-40 er meget god på å løse opp smuring og skit! Vær skeptisk til sterke avfettinger og felgrens-produkter. De er ikke bra for lakken og finish på skruer og metalldeler osv..
- Nostalgic
Kan prøve i små flekker i første omgang for å se hvordan resultatet blir. Var å kjøpte den avfettingen som er nevnt over i går, og har det trofaste WD-40 i heimen.Andreas skrev:WD-40 er meget god på å løse opp smuring og skit! Vær skeptisk til sterke avfettinger og felgrens-produkter. De er ikke bra for lakken og finish på skruer og metalldeler osv..

Nostalgic's Logg
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
WD 40 blir brukt til omtrent alt på biken her i huset.
Fungerer overraskende bra, også på bugs og bremsestøv fra skivene på fram felgen
Note 3

Fungerer overraskende bra, også på bugs og bremsestøv fra skivene på fram felgen
Note 3
- Nostalgic
Skal prøve meg litt fram i dag :-)LordShaft skrev:WD 40 blir brukt til omtrent alt på biken her i huset.![]()
Note 3

Nostalgic's Logg
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Utrolig god til å fjerne skitt som sitter godt på, men det bør vaskes med noe annet etterpåLordShaft skrev:WD 40 blir brukt til omtrent alt på biken her i huset.![]()
Note 3

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Ja selvfølgelig, vasker det rent etterpå :-)
Note 3
Note 3
- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Når man endelig har fått vekk skitten, er det et godt råd å forsøke å unngå slikt arbeid i fremtiden
Jeg bruker å ha lakkrens f.eks Swissvax Cleaner Fluid for å rense (rene) felger, for så å smøre voks f.eks Swissvax Autobahn på til slutt.
For meg funker dette som fjell, en lek å holde felgene ren etter en slik behandling.
Gjør dette et par ganger i året.

Jeg bruker å ha lakkrens f.eks Swissvax Cleaner Fluid for å rense (rene) felger, for så å smøre voks f.eks Swissvax Autobahn på til slutt.
For meg funker dette som fjell, en lek å holde felgene ren etter en slik behandling.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Nostalgic
Hmm.. Har ikke hørt om Swissvax Autobahn førBringisen skrev:Når man endelig har fått vekk skitten, er det et godt råd å forsøke å unngå slikt arbeid i fremtiden![]()

Nostalgic's Logg
Lampeolje funker også
- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Her kan man kjøpe. Litt kostbart for den lille krukken, men den er svært drøy om man påfører med fingrene. Skal kun et tynt vokslag påNostalgic skrev:Hmm.. Har ikke hørt om Swissvax Autobahn førBringisen skrev:Når man endelig har fått vekk skitten, er det et godt råd å forsøke å unngå slikt arbeid i fremtiden![]()
Gjør dette et par ganger i året.Noen ide på hvor jeg kan få tak i det?

http://www.scandicshine.no/index.php?ro ... uct_id=262" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.