Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

:-k .. men kanskj.... :scratch hmmm

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av LordShaft »

DrGreve skrev:
LordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg
Sikkert en meget bra sykkel og ganske pen, men hvorfor i h...... sparer man inn på den ene lykta? Ser jo ut som om noen blunker ;)
Jeg syns det ødelegger totalinntrykket...
De fleste har den følelsen der.... hadde det selv første gang jeg så den, men gikk fort over til en syklig forelskelse :knegg
Ser du helheten i sykkelen skjønner du det litt bedre. Kåpene på hver side er heller ikke lik, symetri og usymetri om en annen, som gjør at sykkelen blir helt unik "designmessig" i mine øyner. Jada, den ser ut som de fleste andre plastraketter ved første øyekast...men den stikker seg veldig ut når du studerer den litt.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:
JohnnyTh skrev:Dette at Adv type sykkel er følsom for sidevind er da ikke ukjent og helt sikkert ikke begrenset til GS. Ser mange nevner dette på andre forum. At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)

Hvilke små sports tourere er det vi snakker om? Jeg har aldri hatt en liten sportstourer.
Ikke nødvendigvis små til å være sportstourere, men sammenlignet med høyere og mere omfangsrike eventyrere f.eks.
Ellers så ser jeg vel på 600 Bandit, CB 600 F, ZZR 600, VFR 7-800 osv osv som små sportstourere ... men understreker at jeg aldri har vært fristet til å bytte til liten st.
Ja du har vel rett i at de er små. Jeg hadde før en Gsx750 og jeg synes den var mer utsatt for sidevind enn det tunge beistet jeg har nå. Selv om jeg har oppreist stilling og flater så går det greit i forhold til vind. Hadde vært gøy å prøvd en adv i sterk vind. Men så er jo vi her fra Lista vandt til vind og det skal mye til før vi legger merke til den :eh
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av norse900 »

JohnnyTh skrev:... Hadde vært gøy å prøvd en adv i sterk vind. Men så er jo vi her fra Lista vandt til vind og det skal mye til før vi legger merke til den :eh
Det vil jeg tro, ja :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

JohnnyTh skrev:
jhn skrev:
JohnnyTh skrev:Dette at Adv type sykkel er følsom for sidevind er da ikke ukjent og helt sikkert ikke begrenset til GS. Ser mange nevner dette på andre forum. At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)

Hvilke små sports tourere er det vi snakker om? Jeg har aldri hatt en liten sportstourer.
Ikke nødvendigvis små til å være sportstourere, men sammenlignet med høyere og mere omfangsrike eventyrere f.eks.
Ellers så ser jeg vel på 600 Bandit, CB 600 F, ZZR 600, VFR 7-800 osv osv som små sportstourere ... men understreker at jeg aldri har vært fristet til å bytte til liten st.
Ja du har vel rett i at de er små. Jeg hadde før en Gsx750 og jeg synes den var mer utsatt for sidevind enn det tunge beistet jeg har nå. Selv om jeg har oppreist stilling og flater så går det greit i forhold til vind. Hadde vært gøy å prøvd en adv i sterk vind. Men så er jo vi her fra Lista vandt til vind og det skal mye til før vi legger merke til den :eh

Når jeg kjørte gtr hadde jeg ingen problemer utenom de maxxis dekka som sto på orginalt ,ellers så var det en veldig fin sykkel :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:
Bringisen skrev:Fysisk sett skulle man naturlig tro at en GS med sin gedigne størrelse er mer utsatt for sidevind enn en liten sport tourer.
Man sitter jo også på en helt annen måte, selvfølgelig mye mer oppreist.
Det er sikkert ikke nødvendig å være rakket forsker for å tenke seg dette.
Jeg har nok heller ingen problemer med å tro at noen kan merke den forskjellen, og kanskje er det prisen man må betale for den herlige sittestillingen.
På den andre siden har jeg faktisk aldri lagt merke til dette som noe problem selv, har faktisk aldri tenkt over det.
Mulig jeg bør kjenne etter det neste gang jeg eventuelt er ute for sterk sidevind.
Om det er et stort nok "problem" for de fleste er jeg noe betenkt over.
Jeg tror V-strom er blandt de værste mtp sidevind, det er visstnok en kjent sak innad i "miljøet" Jeg har tilfeldigvis?? kjørt mye i vind og lagt merke til GS ser ut til å være litt mindre påvirket, og st-, rr- og coustom-sykler enda mindre. Det er ikke tvil om at større og høyere sykkel fanger mere vind. Store slette flater er visst verre enn store brutte flater. V-strom har store slette flater ... GS har vel ingen flater.
:-k Lang og myk gaffel hjelper vel heller ikke
Rart du ikke har lagt merke til det ... for min del begynner det å bli litt lite gøy fra 10-12 m/s ... hvis det er det som meldes på TV, så spøker det for tur.
Det er det største og kanskje eneste minuset jeg finner ved denne type sykkel.
Bare pga det ønsker jeg meg oftere og oftere en god st, og har vært meget nær et bytte ved flere anledninger.
Mulig at GS er en av de bedre på dette i Allroad-segmentet, det vet jeg ikke. Og det kan også være mulig at det virker rart at jeg ikke har merket dette som et problem. Klart at jeg merker fysikken til en slik voksen sykkel, og at det ved sidevind blir bedre om jeg kryper sammen. Husker en gang over Hardangervidda, på strekningen for Dyranut mot Bergen, det må ha blås kuling. Flaggene på Dyranut sto rett ut. Krøp sammen under kåpen og ting ble merkbart bedre. Men som nevnt har ikke dette vært et problem som jeg husker før det ble tatt opp her nå. Dette var med F800GS, men jeg husker ikke hendelser med R1200GS'en jeg hadde før det. Min F800GS hadde faktisk litt høyere sittestilling enn min forrige R1200GS, og var litt lettere.
Jeg antar at hvis jeg ikke husker en ting før det blir tatt opp, så er det ikke et problem. Men igjen, hvis sidevind er vær man som oftest ferdes i, og man ikke har behov for de andre fordelene en slik fysikk har, så velger man en lav sport-tourer eller R-sykkel.
For meg går jeg glipp av for mange ting jeg liker til at det er et problem. Jeg ser det som et like stort "problem" som at ADV-sykler ikke har en toppfart på 250 + .

Når det gjelder lang å myk gaffel , så synes jeg Telelever-konstruksjonen til BMW oppveier dette på en glimrende måte. Noen liker ikke dette, ved at gaffelen ikke "dykker" som på tradisjonelle gaffelben, men jeg liker det veldig godt. Spesielt ved bremsing i sving. Jeg ser fordelene i denne konstruksjonen som BMW har hatt en stund. I kombinasjon med ESA og DCC tror jeg det blir konge. (i alle fall hva de lærde sier ;-) )
Sist redigert av Bringisen den 09 mar 2014, 09:08, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Vær så snill.....ikke si at heller ikke du forstår at en 2006 modeller av R1200GS har samme fysikken som en 2014 modell R1200GS :notlistening
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:
jhn skrev:
JohnnyTh skrev:Dette at Adv type sykkel er følsom for sidevind er da ikke ukjent og helt sikkert ikke begrenset til GS. Ser mange nevner dette på andre forum. At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)

Hvilke små sports tourere er det vi snakker om? Jeg har aldri hatt en liten sportstourer.
Ikke nødvendigvis små til å være sportstourere, men sammenlignet med høyere og mere omfangsrike eventyrere f.eks.
Ellers så ser jeg vel på 600 Bandit, CB 600 F, ZZR 600, VFR 7-800 osv osv som små sportstourere ... men understreker at jeg aldri har vært fristet til å bytte til liten st.
Ja du har vel rett i at de er små. Jeg hadde før en Gsx750 og jeg synes den var mer utsatt for sidevind enn det tunge beistet jeg har nå. Selv om jeg har oppreist stilling og flater så går det greit i forhold til vind. Hadde vært gøy å prøvd en adv i sterk vind. Men så er jo vi her fra Lista vandt til vind og det skal mye til før vi legger merke til den :eh
Tja, tjo, det er sikkert flere ting som spiller en rolle, både vekt og størrelse og design.
Om det hadde vært gøy ... jo sikkert, men på min sykkel slutter det å være gøy rundt 10-12 m/s, og det er litt tidlig ... både på Lista og på Nordkapp

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg
Nei lordshaft :[-X
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok :lol
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev:
jhn skrev:
Bringisen skrev:Fysisk sett skulle man naturlig tro at en GS med sin gedigne størrelse er mer utsatt for sidevind enn en liten sport tourer.
Man sitter jo også på en helt annen måte, selvfølgelig mye mer oppreist.
Det er sikkert ikke nødvendig å være rakket forsker for å tenke seg dette.
Jeg har nok heller ingen problemer med å tro at noen kan merke den forskjellen, og kanskje er det prisen man må betale for den herlige sittestillingen.
På den andre siden har jeg faktisk aldri lagt merke til dette som noe problem selv, har faktisk aldri tenkt over det.
Mulig jeg bør kjenne etter det neste gang jeg eventuelt er ute for sterk sidevind.
Om det er et stort nok "problem" for de fleste er jeg noe betenkt over.
Jeg tror V-strom er blandt de værste mtp sidevind, det er visstnok en kjent sak innad i "miljøet" Jeg har tilfeldigvis?? kjørt mye i vind og lagt merke til GS ser ut til å være litt mindre påvirket, og st-, rr- og coustom-sykler enda mindre. Det er ikke tvil om at større og høyere sykkel fanger mere vind. Store slette flater er visst verre enn store brutte flater. V-strom har store slette flater ... GS har vel ingen flater.
:-k Lang og myk gaffel hjelper vel heller ikke
Rart du ikke har lagt merke til det ... for min del begynner det å bli litt lite gøy fra 10-12 m/s ... hvis det er det som meldes på TV, så spøker det for tur.
Det er det største og kanskje eneste minuset jeg finner ved denne type sykkel.
Bare pga det ønsker jeg meg oftere og oftere en god st, og har vært meget nær et bytte ved flere anledninger.
Mulig at GS er en av de bedre på dette i Allroad-segmentet, det vet jeg ikke. Og det kan også være mulig at det virker rart at jeg ikke har merket dette som et problem. Klart at jeg merker fysikken til en slik voksen sykkel, og at det ved sidevind blir bedre om jeg kryper sammen. Husker en gang over Hardangervidda, på strekningen for Dyranut mot Bergen, det må ha blås kuling. Flaggene på Dyranut sto rett ut. Krøp sammen under kåpen og ting ble merkbart bedre. Men som nevnt har ikke dette vært et problem som jeg husker før det ble tatt opp her nå. Dette var med F800GS, men jeg husker ikke hendelser med R1200GS'en jeg hadde før det. Min F800GS hadde faktisk litt høyere sittestilling enn min forrige R1200GS, og var litt lettere.
Jeg antar at hvis jeg ikke husker en ting før det blir tatt opp, så er det ikke et problem. Men igjen, hvis sidevind er vær man som oftest ferdes i, og man ikke har behov for de andre fordelene en slik fysikk har, så velger man en lav sport-tourer eller R-sykkel.
For meg går jeg glipp av for mange ting jeg liker til at det er et problem. Jeg ser det som et like stort "problem" som at ADV-sykler ikke har en toppfart på 250 + .

Når det gjelder lang å myk gaffel , så synes jeg Telelever-konstruksjonen til BMW oppveier dette på en glimrende måte. Noen liker ikke dette, ved at gaffelen ikke "dykker" som på tradisjonelle gaffelben, men jeg liker det veldig godt. Spesielt ved bremsing i sving. Jeg ser fordelene i denne konstruksjonen som BMW har hatt en stund. I kombinasjon med ESA og DCC tror jeg det blir konge. (i alle fall hva de lærde sier ;-) )
"Rart" er kanskje ikke rette ordet ... tilfeldigvis, heldig eller noe lignende.
Jeg har ikke prøvd en GS i dårlig vær, men jeg har kjørt bak en, og jeg ser jo da at mens jeg har forholdsvis mye nedlegg på en rett strekke, så er GS'n nesten uberørt.
Vi har en 3-4 punkt langs veiene her i området som er spesielt utsatte, og der har jeg ofte sett motorsyklister ha problemer, nesten utelukkende store eventyrere.
Mye sidevind er kanskje ikke det været jeg ferdes oftest i, men ofte nok til at et bytte har vært aktuelt flere ganger, men har ikke byttet pga andre positive ting man mister.
Man må vel alltid inngå noen kompromisser. ( en meget lett, liten og lav mc, med meget høy bakkeklaring og lang fjæringsvei, romslig, stor lastekapasitet og stort marktrykk finnes kanskje ikke ennå?)
Tele-lever har jeg god tro på, og tror at den "mykheten" du finner der, ikke har mye til felles med en lang og lite påkostet konvensjonell gaffel ala V-strom.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Vær så snill.....ikke si at heller ikke du forstår at en 2006 modeller av R1200GS har samme fysikken som en 2014 modell R1200GS :notlistening
Jeg trodde det var gjort endringer på den, er det kun motoren som er endret?

Med fare for å irritere så drar jeg frem litt erfaring med bil. Jeg har en 2000 mod A6 avant. Kjøpte i summer en 2006 mod A6 avant. Ikke alt som er bedre på den nye. Feksempel så er det mer veistøy i den nye. Det var litt overraskende. Ikke alltid ting blir bedre om det er nyere.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

simpson skrev:
LordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg
Nei lordshaft :[-X
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok :lol
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........
Jeg trodde at nå i etterkant av OL, hadde alle forstått at det er ikke nødvendigvis de beste som vinner.
"Alle" sier Northug er best, men han vinner ikke ... akkurat som BMW

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av LordShaft »

simpson skrev:
LordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg
Nei lordshaft :[-X
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok :lol
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........
Nå har du vært ute å luktet på sokkene til kjærringa igjen :roll
BMW må jo ha vært uheldig med førerne sine :lol

Du vet like godt som meg at ingen ting slår ducati... De som hevder noe annet er rett og slett bare uviten, og gjerne aldri hatt en ducati selv :twisted
Jeg må bare nødt å prøve å holde litt med BMW gjengen, siden jeg kjører en topp 5 sykkel :lol

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

jhn skrev:
simpson skrev:
LordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg
Nei lordshaft :[-X
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok :lol
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........
Jeg trodde at nå i etterkant av OL, hadde alle forstått at det er ikke nødvendigvis de beste som vinner.

"Alle" sier Northug er best, men han vinner ikke ... akkurat som BMW
Tja, kanskje Ikke er BMW er best når det gjelder?
Har ikke tenkt sånn på det men kanskje Nortug og BMW har noe til felles ja.....store i kjeften men ikke best når det kreves :knegg
Sist redigert av simpson den 09 mar 2014, 10:25, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:
simpson skrev:
LordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg
Nei lordshaft :[-X
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok :lol
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........
Nå har du vært ute å luktet på sokkene til kjærringa igjen :roll
BMW må jo ha vært uheldig med førerne sine :lol

Du vet like godt som meg at ingen ting slår ducati... De som hevder noe annet er rett og slett bare uviten, og gjerne aldri hatt en ducati selv :twisted
Jeg må bare nødt å prøve å holde litt med BMW gjengen, siden jeg kjører en topp 5 sykkel :lol
Nå har ikke Ducati vært heldig med førerne sine heller de siste årene :knegg
Men Aprilllia har.
Neida bra sykkel er HP 4 men den er ikke grommere enn en standard Panigale S mener nå jeg da.
BMW er jo blytung i forhold ......

Svar