

De fleste har den følelsen der.... hadde det selv første gang jeg så den, men gikk fort over til en syklig forelskelseDrGreve skrev:Sikkert en meget bra sykkel og ganske pen, men hvorfor i h...... sparer man inn på den ene lykta? Ser jo ut som om noen blunkerLordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil![]()
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4![]()
And on that bombshell.....GOOD NIGHT!!![]()
Jeg syns det ødelegger totalinntrykket...
Ja du har vel rett i at de er små. Jeg hadde før en Gsx750 og jeg synes den var mer utsatt for sidevind enn det tunge beistet jeg har nå. Selv om jeg har oppreist stilling og flater så går det greit i forhold til vind. Hadde vært gøy å prøvd en adv i sterk vind. Men så er jo vi her fra Lista vandt til vind og det skal mye til før vi legger merke til denjhn skrev:Ikke nødvendigvis små til å være sportstourere, men sammenlignet med høyere og mere omfangsrike eventyrere f.eks.JohnnyTh skrev:Dette at Adv type sykkel er følsom for sidevind er da ikke ukjent og helt sikkert ikke begrenset til GS. Ser mange nevner dette på andre forum. At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Hvilke små sports tourere er det vi snakker om? Jeg har aldri hatt en liten sportstourer.
Ellers så ser jeg vel på 600 Bandit, CB 600 F, ZZR 600, VFR 7-800 osv osv som små sportstourere ... men understreker at jeg aldri har vært fristet til å bytte til liten st.
Det vil jeg tro, jaJohnnyTh skrev:... Hadde vært gøy å prøvd en adv i sterk vind. Men så er jo vi her fra Lista vandt til vind og det skal mye til før vi legger merke til den
JohnnyTh skrev:Ja du har vel rett i at de er små. Jeg hadde før en Gsx750 og jeg synes den var mer utsatt for sidevind enn det tunge beistet jeg har nå. Selv om jeg har oppreist stilling og flater så går det greit i forhold til vind. Hadde vært gøy å prøvd en adv i sterk vind. Men så er jo vi her fra Lista vandt til vind og det skal mye til før vi legger merke til denjhn skrev:Ikke nødvendigvis små til å være sportstourere, men sammenlignet med høyere og mere omfangsrike eventyrere f.eks.JohnnyTh skrev:Dette at Adv type sykkel er følsom for sidevind er da ikke ukjent og helt sikkert ikke begrenset til GS. Ser mange nevner dette på andre forum. At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Hvilke små sports tourere er det vi snakker om? Jeg har aldri hatt en liten sportstourer.
Ellers så ser jeg vel på 600 Bandit, CB 600 F, ZZR 600, VFR 7-800 osv osv som små sportstourere ... men understreker at jeg aldri har vært fristet til å bytte til liten st.
Mulig at GS er en av de bedre på dette i Allroad-segmentet, det vet jeg ikke. Og det kan også være mulig at det virker rart at jeg ikke har merket dette som et problem. Klart at jeg merker fysikken til en slik voksen sykkel, og at det ved sidevind blir bedre om jeg kryper sammen. Husker en gang over Hardangervidda, på strekningen for Dyranut mot Bergen, det må ha blås kuling. Flaggene på Dyranut sto rett ut. Krøp sammen under kåpen og ting ble merkbart bedre. Men som nevnt har ikke dette vært et problem som jeg husker før det ble tatt opp her nå. Dette var med F800GS, men jeg husker ikke hendelser med R1200GS'en jeg hadde før det. Min F800GS hadde faktisk litt høyere sittestilling enn min forrige R1200GS, og var litt lettere.jhn skrev:Jeg tror V-strom er blandt de værste mtp sidevind, det er visstnok en kjent sak innad i "miljøet" Jeg har tilfeldigvis?? kjørt mye i vind og lagt merke til GS ser ut til å være litt mindre påvirket, og st-, rr- og coustom-sykler enda mindre. Det er ikke tvil om at større og høyere sykkel fanger mere vind. Store slette flater er visst verre enn store brutte flater. V-strom har store slette flater ... GS har vel ingen flater.Bringisen skrev:Fysisk sett skulle man naturlig tro at en GS med sin gedigne størrelse er mer utsatt for sidevind enn en liten sport tourer.
Man sitter jo også på en helt annen måte, selvfølgelig mye mer oppreist.
Det er sikkert ikke nødvendig å være rakket forsker for å tenke seg dette.
Jeg har nok heller ingen problemer med å tro at noen kan merke den forskjellen, og kanskje er det prisen man må betale for den herlige sittestillingen.
På den andre siden har jeg faktisk aldri lagt merke til dette som noe problem selv, har faktisk aldri tenkt over det.
Mulig jeg bør kjenne etter det neste gang jeg eventuelt er ute for sterk sidevind.
Om det er et stort nok "problem" for de fleste er jeg noe betenkt over.
Lang og myk gaffel hjelper vel heller ikke
Rart du ikke har lagt merke til det ... for min del begynner det å bli litt lite gøy fra 10-12 m/s ... hvis det er det som meldes på TV, så spøker det for tur.
Det er det største og kanskje eneste minuset jeg finner ved denne type sykkel.
Bare pga det ønsker jeg meg oftere og oftere en god st, og har vært meget nær et bytte ved flere anledninger.
Vær så snill.....ikke si at heller ikke du forstår at en 2006 modeller av R1200GS har samme fysikken som en 2014 modell R1200GSJohnnyTh skrev:At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Tja, tjo, det er sikkert flere ting som spiller en rolle, både vekt og størrelse og design.JohnnyTh skrev:Ja du har vel rett i at de er små. Jeg hadde før en Gsx750 og jeg synes den var mer utsatt for sidevind enn det tunge beistet jeg har nå. Selv om jeg har oppreist stilling og flater så går det greit i forhold til vind. Hadde vært gøy å prøvd en adv i sterk vind. Men så er jo vi her fra Lista vandt til vind og det skal mye til før vi legger merke til denjhn skrev:Ikke nødvendigvis små til å være sportstourere, men sammenlignet med høyere og mere omfangsrike eventyrere f.eks.JohnnyTh skrev:Dette at Adv type sykkel er følsom for sidevind er da ikke ukjent og helt sikkert ikke begrenset til GS. Ser mange nevner dette på andre forum. At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Hvilke små sports tourere er det vi snakker om? Jeg har aldri hatt en liten sportstourer.
Ellers så ser jeg vel på 600 Bandit, CB 600 F, ZZR 600, VFR 7-800 osv osv som små sportstourere ... men understreker at jeg aldri har vært fristet til å bytte til liten st.
Nei lordshaftLordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil![]()
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4![]()
And on that bombshell.....GOOD NIGHT!!
"Rart" er kanskje ikke rette ordet ... tilfeldigvis, heldig eller noe lignende.Bringisen skrev:Mulig at GS er en av de bedre på dette i Allroad-segmentet, det vet jeg ikke. Og det kan også være mulig at det virker rart at jeg ikke har merket dette som et problem. Klart at jeg merker fysikken til en slik voksen sykkel, og at det ved sidevind blir bedre om jeg kryper sammen. Husker en gang over Hardangervidda, på strekningen for Dyranut mot Bergen, det må ha blås kuling. Flaggene på Dyranut sto rett ut. Krøp sammen under kåpen og ting ble merkbart bedre. Men som nevnt har ikke dette vært et problem som jeg husker før det ble tatt opp her nå. Dette var med F800GS, men jeg husker ikke hendelser med R1200GS'en jeg hadde før det. Min F800GS hadde faktisk litt høyere sittestilling enn min forrige R1200GS, og var litt lettere.jhn skrev:Jeg tror V-strom er blandt de værste mtp sidevind, det er visstnok en kjent sak innad i "miljøet" Jeg har tilfeldigvis?? kjørt mye i vind og lagt merke til GS ser ut til å være litt mindre påvirket, og st-, rr- og coustom-sykler enda mindre. Det er ikke tvil om at større og høyere sykkel fanger mere vind. Store slette flater er visst verre enn store brutte flater. V-strom har store slette flater ... GS har vel ingen flater.Bringisen skrev:Fysisk sett skulle man naturlig tro at en GS med sin gedigne størrelse er mer utsatt for sidevind enn en liten sport tourer.
Man sitter jo også på en helt annen måte, selvfølgelig mye mer oppreist.
Det er sikkert ikke nødvendig å være rakket forsker for å tenke seg dette.
Jeg har nok heller ingen problemer med å tro at noen kan merke den forskjellen, og kanskje er det prisen man må betale for den herlige sittestillingen.
På den andre siden har jeg faktisk aldri lagt merke til dette som noe problem selv, har faktisk aldri tenkt over det.
Mulig jeg bør kjenne etter det neste gang jeg eventuelt er ute for sterk sidevind.
Om det er et stort nok "problem" for de fleste er jeg noe betenkt over.
Lang og myk gaffel hjelper vel heller ikke
Rart du ikke har lagt merke til det ... for min del begynner det å bli litt lite gøy fra 10-12 m/s ... hvis det er det som meldes på TV, så spøker det for tur.
Det er det største og kanskje eneste minuset jeg finner ved denne type sykkel.
Bare pga det ønsker jeg meg oftere og oftere en god st, og har vært meget nær et bytte ved flere anledninger.
Jeg antar at hvis jeg ikke husker en ting før det blir tatt opp, så er det ikke et problem. Men igjen, hvis sidevind er vær man som oftest ferdes i, og man ikke har behov for de andre fordelene en slik fysikk har, så velger man en lav sport-tourer eller R-sykkel.
For meg går jeg glipp av for mange ting jeg liker til at det er et problem. Jeg ser det som et like stort "problem" som at ADV-sykler ikke har en toppfart på 250 + .
Når det gjelder lang å myk gaffel , så synes jeg Telelever-konstruksjonen til BMW oppveier dette på en glimrende måte. Noen liker ikke dette, ved at gaffelen ikke "dykker" som på tradisjonelle gaffelben, men jeg liker det veldig godt. Spesielt ved bremsing i sving. Jeg ser fordelene i denne konstruksjonen som BMW har hatt en stund. I kombinasjon med ESA og DCC tror jeg det blir konge. (i alle fall hva de lærde sier)
Jeg trodde det var gjort endringer på den, er det kun motoren som er endret?Bringisen skrev:Vær så snill.....ikke si at heller ikke du forstår at en 2006 modeller av R1200GS har samme fysikken som en 2014 modell R1200GSJohnnyTh skrev:At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Jeg trodde at nå i etterkant av OL, hadde alle forstått at det er ikke nødvendigvis de beste som vinner.simpson skrev:Nei lordshaftLordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil![]()
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4![]()
And on that bombshell.....GOOD NIGHT!!![]()
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok![]()
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........
Nå har du vært ute å luktet på sokkene til kjærringa igjensimpson skrev:Nei lordshaftLordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil![]()
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4![]()
And on that bombshell.....GOOD NIGHT!!![]()
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok![]()
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........
Tja, kanskje Ikke er BMW er best når det gjelder?jhn skrev:Jeg trodde at nå i etterkant av OL, hadde alle forstått at det er ikke nødvendigvis de beste som vinner.simpson skrev:Nei lordshaftLordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil![]()
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4![]()
And on that bombshell.....GOOD NIGHT!!![]()
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok![]()
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........
"Alle" sier Northug er best, men han vinner ikke ... akkurat som BMW
Nå har ikke Ducati vært heldig med førerne sine heller de siste åreneLordShaft skrev:Nå har du vært ute å luktet på sokkene til kjærringa igjensimpson skrev:Nei lordshaftLordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil![]()
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4![]()
And on that bombshell.....GOOD NIGHT!!![]()
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok![]()
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........![]()
BMW må jo ha vært uheldig med førerne sine![]()
Du vet like godt som meg at ingen ting slår ducati... De som hevder noe annet er rett og slett bare uviten, og gjerne aldri hatt en ducati selv![]()
Jeg må bare nødt å prøve å holde litt med BMW gjengen, siden jeg kjører en topp 5 sykkel