Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av AJ »

Har fulgt med litt i denne tråden fra sidelinja og synes nok at enkelte debattanter har kommet med utspill, utsagn og ytringer som med fordel kunne vært uuttalt, for å si det slik.
Men det roer seg vel etter hvert... ;-)
Ikke minst når all får mulighet til å ta ut syklene sine og får litt luft i ansiktet og får kjølt seg ned en smule... :P :p

Selv hadde jeg behov for en liten utblåsning på MC-messa i Porsgrunn uten at den fikk noen adressat der nede. Folkene bak messa har gjort sitt til å få det det til. Men lyktes ikke.
Med hva da?
Jo, med å få en av verdens beste cruisere på plass, nemlig nye Moto Guzzi California 1400 som er blitt kåret til nettopp det i en slik kåring, så vidt jeg kan huske... :scratch
Men så kan det være slik at jeg er utsatt for en slags erindringsforskyvning og virkelighetsforvrengning, og dermed tar helt feil.
Samma det, vel :knegg ?
Moto Guzzi California 1400 er en feiende flott motorsykkel og de som skaffer seg en slik vil antakelig mene at den er den beste sykkelen de noengang har hatt.
Skulle gjerne hørt hva folk hadde ment om den rundt en stand på mc-messa. Men det fikk vi altså ikke anledning til i Porsgrunn.
Var heller ingen V7'ere der, som kunne sammenlignes med flotte reto-Triumpher og ikke minst KAwasakis W800 som bare blir flottere og flotter hver gang jeg støter på den :-) ...
Også var det slett ingen Stelvio'er der. Eller Norge. Eller for ikke å snakke om briljante Bellagio som er en sterk konkurrent til denne nyskapningen fra Yamaha, begge forfriskende 950 kubikkere:

Bilde

Uansett så var det stoprt frafall av noen av verdens beste sykler fra Italia på mc-messa. Ikke Brevik MC sin skyld.
Importøren Loxkel får ta dette på sin kappe og begynne å innse at om de vil at folket skal velge Guzzi bør de virkelig skjerpe seg! Syklene må vises fram av engasjerte folk der engasjerte MC-folk møtes!

Sånn! da fikk jeg lettet litt på trøkket i dag også...
Mens jeg fortsatt venter på mer snøsmelting for å få tatt ut den beste sykkelen jeg har hatt siden 2006 :thumleft

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:Litt gøyalt at du kaller en 7 år gammel bil for gamel :-k viser hvor forskjellig oppfattning vi alle har. For meg er en 7 år gammel bil ganske ny. Desverre får jeg nok aldr råd til å kjøpe helt ny bil.
Liten tvil om at 7 år er gammelt uansett hva det er snakk om av forbruksvarer.
Du kan ikke seriøst mene en at 7 år gammel bil er ganske ny bare for at du mener du ikke vil ha råd til å kjøpe ny bil?

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:Har fulgt med litt i denne tråden fra sidelinja og synes nok at enkelte debattanter har kommet med utspill, utsagn og ytringer som med fordel kunne vært uuttalt, for å si det slik.
Men det roer seg vel etter hvert... ;-)
Ikke minst når all får mulighet til å ta ut syklene sine og får litt luft i ansiktet og får kjølt seg ned en smule... :P :p

Selv hadde jeg behov for en liten utblåsning på MC-messa i Porsgrunn uten at den fikk noen adressat der nede. Folkene bak messa har gjort sitt til å få det det til. Men lyktes ikke.
Med hva da?
Jo, med å få en av verdens beste cruisere på plass, nemlig nye Moto Guzzi California 1400 som er blitt kåret til nettopp det i en slik kåring, så vidt jeg kan huske... :scratch
Men så kan det være slik at jeg er utsatt for en slags erindringsforskyvning og virkelighetsforvrengning, og dermed tar helt feil.
Samma det, vel :knegg ?
Moto Guzzi California 1400 er en feiende flott motorsykkel og de som skaffer seg en slik vil antakelig mene at den er den beste sykkelen de noengang har hatt.
Skulle gjerne hørt hva folk hadde ment om den rundt en stand på mc-messa. Men det fikk vi altså ikke anledning til i Porsgrunn.
Var heller ingen V7'ere der, som kunne sammenlignes med flotte reto-Triumpher og ikke minst KAwasakis W800 som bare blir flottere og flotter hver gang jeg støter på den :-) ...
Også var det slett ingen Stelvio'er der. Eller Norge. Eller for ikke å snakke om briljante Bellagio som er en sterk konkurrent til denne nyskapningen fra Yamaha, begge forfriskende 950 kubikkere:

Bilde

Uansett så var det stoprt frafall av noen av verdens beste sykler fra Italia på mc-messa. Ikke Brevik MC sin skyld.
Importøren Loxkel får ta dette på sin kappe og begynne å innse at om de vil at folket skal velge Guzzi bør de virkelig skjerpe seg! Syklene må vises fram av engasjerte folk der engasjerte MC-folk møtes!

Sånn! da fikk jeg lettet litt på trøkket i dag også...
Mens jeg fortsatt venter på mer snøsmelting for å få tatt ut den beste sykkelen jeg har hatt siden 2006 :thumleft
For min del har jeg ingen problemer med å se at en Moto Guzzi California 1400 er den beste Cruiceren. Flott sykkel og flott motor, sånn synsmessig, og merkenavnet klinger godt i mine ører. Mer vet jeg dessverre ikke og er derfor forsiktig med videre uttalelse.

Men den Yamahaen du viser bilde av, jeg kvapp litt og trodde det var en HD 883 Sportster. Det er åpenbart hva Yamaha tenker på med denne sykkelen, så får tiden vise om de kan få en like god salgsprogresjon som HD har gjort med sin modell. Er vel den modellen til HD som selger best , i alle fall her på berget.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Kmann
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85

Legg inn av Kmann »

Utrolig :scratch . Har vi så forbasket PMS om dagen folkens ? Sitter og leser endel av innleggene i tråden her, og flirer for meg selv. Er det rart det er krig i verden... Konkurranseinstinktet er sterkt tilstede her, eller er det behov for å hevde seg, styrke en noe rusten selvtillit, kompensere for at man kanskje ikke har økonomi til å prioritere en 2014-mod av et eller annet, eller rett og slett at man ikke har fått snakka ut ordentlig hjemme? :lol
Jeg hører da med til "BMW-folket", kjører en gammel GS (2000-mod) og en enda eldre K100 (-84) dette er for meg de syklene jeg har landet på nå grunnet økonomi, kultur, nysgjerrighet, bruksområde, behov, kompiser, dårlige venner osv osv.
En 2014 GS eller en Guzzi, eller en Suzuki hadde sikkert også dekket mitt behov.. Syns det er litt artig å lese gode betraktninger med humoristisk tilsnitt om forskjellige finesser med forskjellige sykler og opplevelser/erfaringer, det gir faktisk noe. Forsøk på å "målbinde" hverandre med finurlige gramatiske krumspring blir heller platt. Men det blir vel tørt på veiene snart og ting går over.
Forresten..
Husker i min barndom noen kamerater hadde DBS Apache og noen hadde DBS Tomahawk, Ikke jeg... :sorry. Men jeg fant klart ut at det var ikke sykler som var noe særlig bra, min derimot, en Diamant med navgir, det var verdens beste sykkel....
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:
JohnnyTh skrev:Litt gøyalt at du kaller en 7 år gammel bil for gamel :-k viser hvor forskjellig oppfattning vi alle har. For meg er en 7 år gammel bil ganske ny. Desverre får jeg nok aldr råd til å kjøpe helt ny bil.
Liten tvil om at 7 år er gammelt uansett hva det er snakk om av forbruksvarer.
Du kan ikke seriøst mene en at 7 år gammel bil er ganske ny bare for at du mener du ikke vil ha råd til å kjøpe ny bil?
Jo jeg synes en bil nyere enn 10 år er en ny bil. Sikkert fordi jeg og holder på med veteranbiler. Uansett så er en million for en bil, alt for mye penger så da blir det bruktbil på meg. Og bruktsykkel.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Her Bellagio - til sammenligning:

Bilde

Men verken denne eller Yamaha Bolt...:

Bilde

... kvalifiserer vel til å være den beste sykkelen.
Til det er bruksområdet en smule for smalt, vil jeg tro...

Men flotte luftkjølte sykler begge to, synes jeg :thumleft

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Nå vet jeg ikke med resten av folket her, jeg skriver hvertfall med veldig høyt nivå av sarkasme og ironi, og håper flere gjør det samme.

Alle med litt fornuft, knotten på riktig sted og litt innhold skjønner at det er en umulig oppgave å kåre noe beste sykkel.... Når det er sagt, så er vel det liten tvil om at HD er på på bunnen av denne kåringen :lol

Note 3

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Bringisen skrev:
jhn skrev:
Jompa skrev:
Bringisen skrev:
Jompa skrev:
Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Det kan du godt lure på, men i dette forumet og i denne tråden er det Bush sr,s regel som gjelder.
Enten er du med oss, eller mot oss.

Og nå er det BMWfolket som laget reglene, akkurat som tigrene gjorde før dem.....
Ja det er ganske dramatisk og alvorlig, kan nesten sammenlignes med konflikten på Krim halvøya dette her.
Dette "BMWfolket", er de mange her inne ? Og hva er våpnene deres, og hvordan skal de av-væpnes?
Hvem skal "overta" denne "makten"?
Hvordan gjorde "dere" det da "Tigrene" forsvant ?

Retten til å skrive historien er alltid forbeholdt vinnerne, derfor blir ikke dette den rette historien.
Mere som når AKPml skrev om Vietnamkrigen....

Jeg tror ikke at BMW-folket er onde, som russerne. Derfor kan kan jeg ikke trekke noen sammenligning til Krim.
BMW-folket er nok ikke så veldig mange, men har tilrøvet seg en uforholdsmessig stor makt.
Det skjedde da Tiger-koalisjonen gikk i oppløsning, med oss andre som hjelpeløse tilskuere.
Dette kunne de gjøre pga at de er bevæpnet med det ypperste av mc-teknologi, iflg deres egen propaganda.

Noen av "oss andre" gjorde opprør, men ble raskt slått ned. Endel flyktet til andre forum.
Det finnes enda en liten gruppe av opposisjonelle, ledet av en viss Dr Greve, som fra sitt skjulested i de Nordnorske fjellene
stadig gjennomfører små nålestikk-aksjoner mot en teknisk og tallmessig overlegen "fiende".
Men om disse nålestikk-aksjonene blir for mange og upresise kan man ende opp med å bli klassifisert som en terrorist ... det er en hårfin balansegang som ikke alle klarer like bra.
Er russerne onde? Ondere enn BMW-folket? Og Japse-folket? Og for ikke å snakke om Mussolini-folket?
Er jo tider der man føler seg som en terrorist, spesielt i denne tråden. Men jeg ser med humoristiske øyne på det, og regner vel med at nesten alle gjør det samme. :D
Kan ikke si at jeg har den samme følelsen av å være terrorist, ei heller noen annen form for "kriger".
Det jeg skriver i tråder som dette, har som oftest et humoristisk utgangspunkt, om det ikke er like tydelig for alle hele tida.
Noe annet blir det om noen spør om et konkret råd i f.eks en Verksted-tråd.
Alle som har fulgt med mc-siden ei stund ser da også at det forrige innlegget mitt er ei eneste røre av ting som overhodet ikke har sammenheng,
akkurat som historieskrivinga til de "sofarevolusjonære" i AKPml.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:Nå vet jeg ikke med resten av folket her, jeg skriver hvertfall med veldig høyt nivå av sarkasme og ironi, og håper flere gjør det samme.

Alle med litt fornuft, knotten på riktig sted og litt innhold skjønner at det er en umulig oppgave å kåre noe beste sykkel.... Når det er sagt, så er vel det liten tvil om at HD er på på bunnen av denne kåringen :lol

Note 3
Er du helt på styr gutt... :prop: :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:
simpson skrev: Nå har ikke Ducati vært heldig med førerne sine heller de siste årene :knegg
Men Aprilllia har.
Neida bra sykkel er HP 4 men den er ikke grommere enn en standard Panigale S mener nå jeg da.
BMW er jo blytung i forhold ......
Haha blytung er vel å ta veldig i :lol Men jeg skjønner hva du mener.
Hva som er beste sykkelen er umulig å måle gjennom MotoGP sirkuset. Men når det skal sies, så er jeg ikke i tivl om at R segmentet har det ytterste av teknologi, motor, bremser, demping, osv... Kvalifiserer ikke det til beste sykkelen? :-k
Hehe..vel, det spørs vel hva man skal definere som bruksområde. Jeg vil heller dra på alpetur med K1300S enn S1000RR..man har forskjellig "referansepunkt/ståsted" for å vurdere en bike, men at en S1000RR har en høyere grad av teknikk enn en K1300S, det er helt sant, men noe av den teknologien hadde kanskje blitt litt "overkill" på en K1300S.
På samme måte som det er litt "gæli" å ha 200hk i en HD.
Anyway...det er morro å se alle slags sykler langs veien. BTW: mange av de S1000RR vi har truffet på i alpene, har typisk hatt annet styre, ala:
Bilde

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hadde vi stått i Alpene, er jeg ikke tvil om at du hadde kost deg godt på en skikkelig R sykkel opp de svingene der :knegg
Men ja jeg skjønner hva du mener. :thumleft

Ja dette styret er vel hevet en god del, for at normale førere skal kunne sitte mere oppreist når de kjører. Jeg er heldigvis riktig laget, men feil sammensatt :lol som gjør at armlengden min tillater behagelig oppreist sittestilling på langkjøring.
Litt verre er det riktignok med bena :knegg

Kunne godt tenkt meg å prøvd en HD med 200 hk hehe

Note 3

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Jompa skrev:
Bringisen skrev:
Jompa skrev:
Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Det kan du godt lure på, men i dette forumet og i denne tråden er det Bush sr,s regel som gjelder.
Enten er du med oss, eller mot oss.

Og nå er det BMWfolket som laget reglene, akkurat som tigrene gjorde før dem.....
Ja det er ganske dramatisk og alvorlig, kan nesten sammenlignes med konflikten på Krim halvøya dette her.
Dette "BMWfolket", er de mange her inne ? Og hva er våpnene deres, og hvordan skal de av-væpnes?
Hvem skal "overta" denne "makten"?
Hvordan gjorde "dere" det da "Tigrene" forsvant ?

Retten til å skrive historien er alltid forbeholdt vinnerne, derfor blir ikke dette den rette historien.
Mere som når AKPml skrev om Vietnamkrigen....

Jeg tror ikke at BMW-folket er onde, som russerne. Derfor kan kan jeg ikke trekke noen sammenligning til Krim.
BMW-folket er nok ikke så veldig mange, men har tilrøvet seg en uforholdsmessig stor makt.
Det skjedde da Tiger-koalisjonen gikk i oppløsning, med oss andre som hjelpeløse tilskuere.
Dette kunne de gjøre pga at de er bevæpnet med det ypperste av mc-teknologi, iflg deres egen propaganda.

Noen av "oss andre" gjorde opprør, men ble raskt slått ned. Endel flyktet til andre forum.
Det finnes enda en liten gruppe av opposisjonelle, ledet av en viss Dr Greve, som fra sitt skjulested i de Nordnorske fjellene
stadig gjennomfører små nålestikk-aksjoner mot en teknisk og tallmessig overlegen "fiende".
:-)

Men hva med meg da, er jeg i gruppen "BMW-folket"? Jeg taler makta i BMW-klubben midt imot vedrørende dems herske, propaganda og nedlatende stil.
Mao så er BMW en av de bikene jeg liker, men har ikke mista "gangsynet" alikevel.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

ZZR-Erling skrev:
Men hva med meg da, er jeg i gruppen "BMW-folket"? Jeg taler makta i BMW-klubben midt imot vedrørende dems herske, propaganda og nedlatende stil.
Mao så er BMW en av de bikene jeg liker, men har ikke mista "gangsynet" alikevel.
Slikt folk blir ofte sett på som Judas, foreder eller lignende navn som passer gruppen best å kalle utskuddet der og da! :lol

Note 3

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:
ZZR-Erling skrev:
Slikt folk blir ofte sett på som Judas, foreder eller lignende navn som passer gruppen best å kalle utskuddet der og da! :lol

Note 3
Se hvor det måtte bry meg :b_c:

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hahaha..... :thumleft

Note 3

Svar