jhn skrev:Om dette er den beste sykkelen har jeg ingen formening om, men en nydelig sykkel i mine øyne.
Om jeg skulle bytte, så tror jeg kanskje dette er favoritten. . http://m.finn.no/mc/all/ad.ht ... urn false;
Ja, grom sak, som også funker til mye. 08 er også en fiiiin årgang!
Ja, virkelig fiiin
Noe jeg har lurt litt på ... er det noen nevneverdig forskjell på vindskjermen på denne og S'n? Altså vindbeskyttelsen? Jeg antar sånn helt uten videre at du har prøvd også en slik.
Men et lite seriøst spørsmål. Åssen er Vstrom, som en turing og litt grusveikjøring?
Den får veldig god omtale av det jeg har sett på nettet. Riktignok ikke så mye fancy greier som GS
Men den har det du trenger vil jeg tro?
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
EasyRider skrev:Det nederste vedlegget må jo være om sykkelen min
Men et lite seriøst spørsmål. Åssen er Vstrom, som en turing og litt grusveikjøring?
Den får veldig god omtale av det jeg har sett på nettet. Riktignok ikke så mye fancy greier som GS
Men den har det du trenger vil jeg tro?
Som touring fungerer den utmerket etter min forstand. Behagelig og passe kvikk, og stor og sterk.
Mange klager over mye turbulens rundt hodet, noen blir kvitt det med en annen vindskjerm, andre ikke. Jeg har klart det sånn passe.
Jeg har ikke så mye gruserfaring, men det er uproblematisk og artig å kjøre på normale og delvis dårlige grusveier. Den har ikke ABS, det er vel et minus
Så, om den har det den trenger tjaa, den har vel egentlig ingenting.
En god gammeldags standard motorsykkel i grunnen, med et utseende som bare ..vet ikke ..kan elske, men som alltid fungerer godt.
Jeg har hatt den mye lengere enn planlagt, og er godt fornøyd.
Ja, men ny GSA'en gikk jo også sund i siste MC Avisa.
Den ene av flere testførere som våget seg litt utenfor veien, knuste toppdekselet..hmmm...dårlig statistikk for GSA'en det.
Ja, den nye GSA'en er gedigen stor. Det var hovedgrunnen for at jeg ikke valgte GSA, vanvittig brei tank, enda høyere enn GS og for ikke å snakke om tyngre. Prisen var det bare 10 lapper i forskjell. Det er utrolig rart visst GSA'en skulle klare å knuse sylinderdekselet med de veltebøylene som er standard der. Skulle vært en flue på veggen der ja På bildet her er dog en uten veltebøyle. Jeg synes det er dårlig av BMW og ikke utstyre alle GS'er med veltebøyler. Koster ikke mer enn 2-3 lapper.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Ja, men ny GSA'en gikk jo også sund i siste MC Avisa.
Den ene av flere testførere som våget seg litt utenfor veien, knuste toppdekselet..hmmm...dårlig statistikk for GSA'en det.
Ja, den nye GSA'en er gedigen stor. Det var hovedgrunnen for at jeg ikke valgte GSA, vanvittig brei tank, enda høyere enn GS og for ikke å snakke om tyngre. Prisen var det bare 10 lapper i forskjell. Det er utrolig rart visst GSA'en skulle klare å knuse sylinderdekselet med de veltebøylene som er standard der. Skulle vært en flue på veggen der ja På bildet her er dog en uten veltebøyle. Jeg synes det er dårlig av BMW og ikke utstyre alle GS'er med veltebøyler. Koster ikke mer enn 2-3 lapper.
Ja her har det gått et toppdeksel. Hvordan hadde andre sett ut etter samme turen, mer av tupperwäretypen sykkel. Hadde nok gått hardt utover plastikken skal jeg tro. :-)å
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
Ja, men ny GSA'en gikk jo også sund i siste MC Avisa.
Den ene av flere testførere som våget seg litt utenfor veien, knuste toppdekselet..hmmm...dårlig statistikk for GSA'en det.
Ja, den nye GSA'en er gedigen stor. Det var hovedgrunnen for at jeg ikke valgte GSA, vanvittig brei tank, enda høyere enn GS og for ikke å snakke om tyngre. Prisen var det bare 10 lapper i forskjell. Det er utrolig rart visst GSA'en skulle klare å knuse sylinderdekselet med de veltebøylene som er standard der. Skulle vært en flue på veggen der ja På bildet her er dog en uten veltebøyle. Jeg synes det er dårlig av BMW og ikke utstyre alle GS'er med veltebøyler. Koster ikke mer enn 2-3 lapper.
Ja her har det gått et toppdeksel. Hvordan hadde andre sett ut etter samme turen, mer av tupperwäretypen sykkel. Hadde nok gått hardt utover plastikken skal jeg tro. :-)å
Det kan du si. Tydelig har mange fått med seg at GS er en solid sykkel, men jeg har fått en følelse av at noen også tror at den tåler absolutt alt. I forhold til det meste annet tåler den jo mye, men alt har vel sin grense.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Ja, men ny GSA'en gikk jo også sund i siste MC Avisa.
Den ene av flere testførere som våget seg litt utenfor veien, knuste toppdekselet..hmmm...dårlig statistikk for GSA'en det.
Ja, den nye GSA'en er gedigen stor. Det var hovedgrunnen for at jeg ikke valgte GSA, vanvittig brei tank, enda høyere enn GS og for ikke å snakke om tyngre. Prisen var det bare 10 lapper i forskjell. Det er utrolig rart visst GSA'en skulle klare å knuse sylinderdekselet med de veltebøylene som er standard der. Skulle vært en flue på veggen der ja På bildet her er dog en uten veltebøyle. Jeg synes det er dårlig av BMW og ikke utstyre alle GS'er med veltebøyler. Koster ikke mer enn 2-3 lapper.
Ja her har det gått et toppdeksel. Hvordan hadde andre sett ut etter samme turen, mer av tupperwäretypen sykkel. Hadde nok gått hardt utover plastikken skal jeg tro. :-)å
Med en "tupperwaresykkel" kunne eieren kanskje, om han/hun var uskadet, kjørt hjem og gremmet seg over dyre knuste plastdeler.
Denne eieren måtte nok gremmes i veikanten mens han ventet på hjelp.
Jompa skrev:
Med en "tupperwaresykkel" kunne eieren kanskje, om han/hun var uskadet, kjørt hjem og gremmet seg over dyre knuste plastdeler.
Denne eieren måtte nok gremmes i veikanten mens han ventet på hjelp.
Hadde nok kommet hjem med denne også men med litt oljesøl.
På verkstedsidene her på mcsiden løses problemer daglig. I jakten på den beste sykkelen, fant jeg ut at jeg skulle se litt på hva slags sykler folk har problemer med. Uten å telle eller føre noen nøyaktig statistikk, men bare se over sidene, ser det ut til at det så og si BARE er sykler fra "Solens Rike", Japan, som har problemer. Dette kan bety flere ting. At det er flest japsesykler blant mcsidens medlemmer, eller at de som har sykler produsert andre steder rett og slett ikke tør skru selv, og leverer de på verksted. Det kan selvfølgelig også bety at det er en del feil på japsesykler, men sjelden/aldri feil på andre merker..
SuperMorten skrev:På verkstedsidene her på mcsiden løses problemer daglig. I jakten på den beste sykkelen, fant jeg ut at jeg skulle se litt på hva slags sykler folk har problemer med. Uten å telle eller føre noen nøyaktig statistikk, men bare se over sidene, ser det ut til at det så og si BARE er sykler fra "Solens Rike", Japan, som har problemer. Dette kan bety flere ting. At det er flest japsesykler blant mcsidens medlemmer, eller at de som har sykler produsert andre steder rett og slett ikke tør skru selv, og leverer de på verksted. Det kan selvfølgelig også bety at det er en del feil på japsesykler, men sjelden/aldri feil på andre merker..
Eller at sykler av "andre merker" er så inn i helvete kompliserte at Ingen tør tenke tanken på å gjøre noe selv
SuperMorten skrev:På verkstedsidene her på mcsiden løses problemer daglig. I jakten på den beste sykkelen, fant jeg ut at jeg skulle se litt på hva slags sykler folk har problemer med. Uten å telle eller føre noen nøyaktig statistikk, men bare se over sidene, ser det ut til at det så og si BARE er sykler fra "Solens Rike", Japan, som har problemer. Dette kan bety flere ting. At det er flest japsesykler blant mcsidens medlemmer, eller at de som har sykler produsert andre steder rett og slett ikke tør skru selv, og leverer de på verksted. Det kan selvfølgelig også bety at det er en del feil på japsesykler, men sjelden/aldri feil på andre merker..
Eller at sykler av "andre merker" er så inn i helvete kompliserte at Ingen tør tenke tanken på å gjøre noe selv
SuperMorten skrev:På verkstedsidene her på mcsiden løses problemer daglig. I jakten på den beste sykkelen, fant jeg ut at jeg skulle se litt på hva slags sykler folk har problemer med. Uten å telle eller føre noen nøyaktig statistikk, men bare se over sidene, ser det ut til at det så og si BARE er sykler fra "Solens Rike", Japan, som har problemer. Dette kan bety flere ting. At det er flest japsesykler blant mcsidens medlemmer, eller at de som har sykler produsert andre steder rett og slett ikke tør skru selv, og leverer de på verksted. Det kan selvfølgelig også bety at det er en del feil på japsesykler, men sjelden/aldri feil på andre merker..
Det er nok ikke rarere enn at de som har eldre sykler og fikser dem selv bruker verkstedsidene. Japsene dominerer verkstedsidene siden de hadde størst markedsandel før.
Å finne en objektiv vurdering av hvilke sykler som har flest feil blir nok ganske vrient (gjett hvem som vinner i Tyskland, og gjett hvem som vinner i Japan, og gjett hvem som vinner i England ).
Jeg bryr meg ikke så mye om det og jeg regner med litt plunder siden jeg har førsteårsutgaven av en modell. Bare det ikke blir plagsomt mye plunder da..
Sitat:
- Japanske modeller har færre feil enn modeller fra for eksempel BMW og Harley Davidson.
- En av fire Harley-eiere har hatt en stor feil på sin motorsykkel.
- En av tre BMW-eiere har hatt en stor feil på sin sykkel.
- En av ti eiere av både Honda, Kawasaki og Yamaha har hatt en stor feil på sine motorsykler.
Den lista viser bare hvem som er flinkest til å skryte av sin sykkel
If your bike doesn’t feature, or if it’s lower down the list than you expected, there’s only one way to change this – fill in the survey! To make your voice heard, just shuffle politely along to http://www.bikingbritain.net" onclick="window.open(this.href);return false; (it’ll take about 15 minutes to complete the survey) and have your say.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++