MC-kjøring holder deg ung:
http://www.mc24.no/article.php?articleID=2917

Hvilket turtall er det?mortenolb skrev:Denne gubben(..vel) hadde litt løft i dag også. Sykkelen min letter ganske bra på forhjulet ved å dumpe all gassen i 1. gir på riktig turtall.
Liker sofaen også, men ikke i noen overdreven grad, neiCarpa skrev:Dette blir jo helt of topic da (fy meg), men i mine øyne er gubber noen satte gamle sjeler som har mistet nysgjerrigheten og lysten til å leve livet, de trives best i sofa'n
Jobber med å finne ut nøyaktig, men i nærheten av 6000.AndreasB skrev:Hvilket turtall er det?mortenolb skrev:Denne gubben(..vel) hadde litt løft i dag også. Sykkelen min letter ganske bra på forhjulet ved å dumpe all gassen i 1. gir på riktig turtall.
Sikkert helt forskjellig på min 1100, jeg vet bare at jeg ikke får'n opp med å bare gi bånn gass :-/mortenolb skrev:Jobber med å finne ut nøyaktig, men i nærheten av 6000.AndreasB skrev:Hvilket turtall er det?mortenolb skrev:Denne gubben(..vel) hadde litt løft i dag også. Sykkelen min letter ganske bra på forhjulet ved å dumpe all gassen i 1. gir på riktig turtall.
Jøss, det burde du vel kunne få til? Hvis du bare gir alt der hvor den drar best?AndreasB skrev:Sikkert helt forskjellig på min 1100, jeg vet bare at jeg ikke får'n opp med å bare gi bånn gass :-/mortenolb skrev:Jobber med å finne ut nøyaktig, men i nærheten av 6000.AndreasB skrev:Hvilket turtall er det?mortenolb skrev:Denne gubben(..vel) hadde litt løft i dag også. Sykkelen min letter ganske bra på forhjulet ved å dumpe all gassen i 1. gir på riktig turtall.
Så skummelt a gitt, den veier mye xD Hvis jeg slipper, og så åpner fullt vil nok fronten komme opp, men det er jo maks scary.mortenolb skrev:
Jøss, det burde du vel kunne få til? Hvis du bare gir alt der hvor den drar best?
Det blir litt annerledes når han står stillestående fra før, uten intensjonen om å dra wheelieCarpa skrev:En som ikke er forsiktig nok med clutch/gass
https://www.facebook.com/photo.php?v=29 ... =2&theater
Bytte sykkel daAndreasB skrev:Sikkert helt forskjellig på min 1100, jeg vet bare at jeg ikke får'n opp med å bare gi bånn gass :-/mortenolb skrev:Jobber med å finne ut nøyaktig, men i nærheten av 6000.AndreasB skrev:Hvilket turtall er det?mortenolb skrev:Denne gubben(..vel) hadde litt løft i dag også. Sykkelen min letter ganske bra på forhjulet ved å dumpe all gassen i 1. gir på riktig turtall.
Nok en grunn til å ta dette litt avsides.Elolz skrev:En som mista lappen på dette i går: http://www.op.no/nyheter/politinotiser/ ... 261532.ece
Jajo, men forventer ihvertfall at sykkelen ikke knekker sammen av en feilet wheelie 0_oZZR-Erling skrev:
Er vel heller dårlig sjåfør..
Eller: "en mc-fører viste god balanse og beherskelse av sitt kjøretøy, men siden politiet noen ganger er så treige og sirumpa, måtte de bare ta lappen til vedkommende".Elolz skrev:En som mista lappen på dette i går: http://www.op.no/nyheter/politinotiser/ ... 261532.ece
Skjønner. Jeg er vel bare ikke den typen som søker slikt jeg da. Da blir det jo også umulig for meg å ta stilling til hvorfor dette gjøres av enkelte.mortenolb skrev:Det er vel følelsen av beherskelse, sammen med en god dose adrenalin og idioti. Sikkert også etellerannet ønske om å være tøff og rebelsk. Jeg synes det er gøy å kjøre på bakhjulet, og får en følelse av beherskelse hver gang jeg klarer litt lenger enn før.
Det er vel kanskje mer en greie for oss som liker typ... stunt riding. Det er meningsløst, men det er gøy. (Vil jeg tro, jeg klarer jo ikke noe av det)Bjerknez skrev:Skjønner. Jeg er vel bare ikke den typen som søker slikt jeg da. Da blir det jo også umulig for meg å ta stilling til hvorfor dette gjøres av enkelte.mortenolb skrev:Det er vel følelsen av beherskelse, sammen med en god dose adrenalin og idioti. Sikkert også etellerannet ønske om å være tøff og rebelsk. Jeg synes det er gøy å kjøre på bakhjulet, og får en følelse av beherskelse hver gang jeg klarer litt lenger enn før.
Driver man feks. med basehopp så ser jeg jo delvis poenget da man faktisk kommer fortere ned ved å hoppe enn å løpe etc. Ved siden av dette så får man følelsen av å fly. (muligens). PS! Har ikke basehoppet selv
Men drar man sykkelen opp på hjulet så skjer jo overhodet ingenting annet enn at sykkelen nettopp kjøres kun på bakhjulet og veldig ofte i et saktere tempo og mer vinglete etc. Det eneste er liksom at man viser andre at man er flink til å balansere sykkelen og at man kommer seg litt høyere opp, for å vise seg frem.
Poenget er at mange av de som ser på ikke skjønner poenget med å se en mc'er dra en wheelie. Man skjønner liksom poenget med å kjøre fort, aksellerere, ruse motoren (for å vise "muskler") og kanskje få andre til å kikke seg litt over skulderen etc. men å dra en wheelie har jeg aldri blitt imponert over. Når man burner med feks. bil/MC etc. så har jo dette et formål (selv om formålet kanskje ikke alltid er poenget) nemlig å varme opp dekkene før et race.
Men som sagt, greia med en wheelie vil jeg aldri forstå. Det eneste jeg forstår er at han som drar en wheelie klarer noe uvesentlig som ikke jeg klarer. Jeg kan alle preposisjonene utenat (uten å jukse) og har kunnet dette siden barneskolen. Gjør det meg til noe spesielt? Neppe. :)