Skjønner det er flere i heimen som tar til fornuften :) Er fersk på 1150GS i år og har nesten bare godord å si om den. Det blåser litt mer enn den gamle K100'n men det er en topp sykkel. Som ble nevnt, den er tung som fy, men utrolig lettkjørt allikevel :) AnbefalesSleepy skrev:Etter noen japser siden tidlig 80 tallet og en Softail de siste 13 årene er jeg klar for bytte igjenGlir stadig mot BMW. ser ut som det heller mot en GS rundt århundreskifte. Er det noen der ute som har noen tips og erfaring til hvilken type og størrelse en burde gå for. Mente ikke bruke mer enn 80 lapper på herligheten, noen tar til fornuften
i heimen
Sykkelen kommer til å bli brukt mest til turkjøring.
Grattis!Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..Kjellrf skrev:Grattis!Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
Mulig det var en 1150 jeg kjørte. Styret er festet i gummioppheng mot styrekrona på den jeg prøvde, fikk ikke den vanlige følelsen med forhjulet. Sikkert en vanesak.Sleepy skrev:Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..Kjellrf skrev:Grattis!Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
Mangelen på "vanlig følelse" kan like gjerne være Telelever gaffelen, hvis du ikke er vant med dette systemet.Kjellrf skrev:Mulig det var en 1150 jeg kjørte. Styret er festet i gummioppheng mot styrekrona på den jeg prøvde, fikk ikke den vanlige følelsen med forhjulet. Sikkert en vanesak.Sleepy skrev:Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..Kjellrf skrev:Grattis!Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
Likte bl.a. ikke bevegelsen i styret når jeg (nesten) stod stille, og skulle vri på styret, når styret beveger seg litt, men ikke forhjulet. Var jo bedre i fart.Flanker skrev:Mangelen på "vanlig følelse" kan like gjerne være Telelever gaffelen, hvis du ikke er vant med dette systemet.Kjellrf skrev:Mulig det var en 1150 jeg kjørte. Styret er festet i gummioppheng mot styrekrona på den jeg prøvde, fikk ikke den vanlige følelsen med forhjulet. Sikkert en vanesak.Sleepy skrev:Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..Kjellrf skrev:Grattis!Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
Kan ikke tro vi snakker om samme sykkel, merker ingenting av det dere beskriver her, tror jeg har merka det om jeg skulle hatt døgang på styret, har forresten aldri hørt om no sykkel som har det, men så har ikke jeg hørt alt heller daKjellrf skrev:Likte bl.a. ikke bevegelsen i styret når jeg (nesten) stod stille, og skulle vri på styret, når styret beveger seg litt, men ikke forhjulet. Var jo bedre i fart.Flanker skrev:Mangelen på "vanlig følelse" kan like gjerne være Telelever gaffelen, hvis du ikke er vant med dette systemet.Kjellrf skrev:Mulig det var en 1150 jeg kjørte. Styret er festet i gummioppheng mot styrekrona på den jeg prøvde, fikk ikke den vanlige følelsen med forhjulet. Sikkert en vanesak.Sleepy skrev:Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..Kjellrf skrev:Grattis!Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
Høres riktig ut, bortsett fra at det satt en boxer mellom beina mine.Kmann skrev:Jeg tror det kan være snakk om en K1100LT her, den har vulkede klosser som styret sitter i, og gir en utrolig "ekkel" følelse første gangen, men blir vant. Er jo for å hindre virbrasjoner for de som ikke tåler å merke at motoren går...
Kmann skrev:Jeg tror det kan være snakk om en K1100LT her, den har vulkede klosser som styret sitter i, og gir en utrolig "ekkel" følelse første gangen, men blir vant. Er jo for å hindre virbrasjoner for de som ikke tåler å merke at motoren går...