For veisykler så er det sikkert viktigere å opprettholde garanti, få ut mange billige kilometer, og toppytelsen er for de fleste formål grei nok. Det spiller jo ingen rolle om kjærra har +/- 5 hk. Og om vinteren vil man helst slippe å bytte ut innmaten i motoren. Man bruker gjerne heller noen lapper på ei trimpotte eller annen bolt-on trim.
Så valget er ditt, og ingen av variantene er rett eller feil. Spørsmålet er hva du ønsker å oppnå med innkjøringen.
De som leser tråden til Eirik Garberg på bike.no om bygging av banesykkel (ny CBR1000RR som akkurat nå er på jomfrutur på Cartagena/Spania), kan lære litt om racingvarianten. Eirik har definitivt peiling, både som RR-fører og som racing-mekaniker. Han bygde sykkelen som vant Superbike NM i fjor (også en CBR1000RR). Sykkelen fra i fjor er til salgs, og den er definitivt ikke daukjørt....
