kjellv skrev:Solo-rider skrev:Har i dette finværet som er nå om dagen mer lyst til å kjøre enn å skru sykkel på fritiden... Idag rundet jeg 300 mil på kjørelengden så langt i år

.
Så til saken. Kjede og drev må skiftes ganske snart...
Hørte med et annerkjent verksted idag på tilbud på den jobben. 2 Timers jobb var svaret... først... Og jeg spurte så hvor mye for timen

? Kr 980,- var svaret... Det var jo ikke helt rimelig sa jeg.. Foresten sa verkstedet vi har fast pris for denne jobben. Den er på kr 1780,- sa verkstedet...
Er dette grei pris for en slik jobb ?
Vel det blir jo bra timebetaling for meg selv om jeg gjør det selv da.. En dag det striregner....

Timepris på en 1000-lapp inkl mva er helt greit det. Slik er det bare.
Jeg kjenner ikke sykkelen din, men antar at jobben innebærer bytte av endeløs kjede og begge drev. Det betyr i de fleste tilfeller at svingarmen må av.
I denne jobben som utføres av verkstedet får du også en kontroll av svingarmsforinger, smøring av disse og montering med justering. Da vet du at dette er i orden også
Men for all del...tar du jobben selv en regnværsdag har du jo godt betalt...dersom du vet hva du gjør!
Detter kan du ikke mene? Hvis det ikke er kjedelås er det klinket kjede.
Har kjørt sykkel i snart 30 år og aldri fått "endeløst kjede".
Og verkstedet sjekker svingarmsforinger? og montering med justering av hva? kjede? som jeg regner med at er en del av jobben?
Ta av svingarmen? Nei det trenger du ikke siden du allerede har tatt av bakhjulet og kan bare sette kjede rett på om det skulle være "endeløst".
Du kan gjerne utdype din fremgangsmåte for bytte av kjede siden jeg synes dette er totalt bak mål og ikke ser hvorfor du skal ha svingarmen av.
Trodde du jobbet på mc verksted?
Å bytte kjede og drev er ikke noen heksekunst og krever ikke noen spesielle egenskaper i det hele tatt og selv folk som ikke vet hva de gjør for dette til.
Nei her er vi totalt uenige ser jeg.
Prisen er vel hva du må forvente av verkstedpriser det.
Ikke urimelig, men som med ALT ANNET dyrere enn å gjøre det selv.