Verkstedpriser - bytte av kjede og drev
-
- Innlegg: 785
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: BMW 1250
- Sted: Vestfold
Verkstedpriser - bytte av kjede og drev
Har i dette finværet som er nå om dagen mer lyst til å kjøre enn å skru sykkel på fritiden... Idag rundet jeg 300 mil på kjørelengden så langt i år .
Så til saken. Kjede og drev må skiftes ganske snart...
Hørte med et annerkjent verksted idag på tilbud på den jobben. 2 Timers jobb var svaret... først... Og jeg spurte så hvor mye for timen ? Kr 980,- var svaret... Det var jo ikke helt rimelig sa jeg.. Foresten sa verkstedet vi har fast pris for denne jobben. Den er på kr 1780,- sa verkstedet...
Er dette grei pris for en slik jobb ?
Vel det blir jo bra timebetaling for meg selv om jeg gjør det selv da.. En dag det striregner....
Så til saken. Kjede og drev må skiftes ganske snart...
Hørte med et annerkjent verksted idag på tilbud på den jobben. 2 Timers jobb var svaret... først... Og jeg spurte så hvor mye for timen ? Kr 980,- var svaret... Det var jo ikke helt rimelig sa jeg.. Foresten sa verkstedet vi har fast pris for denne jobben. Den er på kr 1780,- sa verkstedet...
Er dette grei pris for en slik jobb ?
Vel det blir jo bra timebetaling for meg selv om jeg gjør det selv da.. En dag det striregner....
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6977
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Verktstedpriser
Timepris på en 1000-lapp inkl mva er helt greit det. Slik er det bare.Solo-rider skrev:Har i dette finværet som er nå om dagen mer lyst til å kjøre enn å skru sykkel på fritiden... Idag rundet jeg 300 mil på kjørelengden så langt i år .
Så til saken. Kjede og drev må skiftes ganske snart...
Hørte med et annerkjent verksted idag på tilbud på den jobben. 2 Timers jobb var svaret... først... Og jeg spurte så hvor mye for timen ? Kr 980,- var svaret... Det var jo ikke helt rimelig sa jeg.. Foresten sa verkstedet vi har fast pris for denne jobben. Den er på kr 1780,- sa verkstedet...
Er dette grei pris for en slik jobb ?
Vel det blir jo bra timebetaling for meg selv om jeg gjør det selv da.. En dag det striregner....
Jeg kjenner ikke sykkelen din, men antar at jobben innebærer bytte av endeløs kjede og begge drev. Det betyr i de fleste tilfeller at svingarmen må av.
I denne jobben som utføres av verkstedet får du også en kontroll av svingarmsforinger, smøring av disse og montering med justering. Da vet du at dette er i orden også
Men for all del...tar du jobben selv en regnværsdag har du jo godt betalt...dersom du vet hva du gjør!
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Verktstedpriser
Svingarmen trenger man ikke ta av, men man trenger en "riveter" for å drive ut låsesplinten. Så kobler man bare den nye på den gamle kjeden og drar den rundt og linker endene sammen.. Til slutt må man klinke låsingen/låsepinnen. Jeg bruker denne, og selv om det er biltema, så funker faktisk verktøyet :)
http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkst ... -MC-82358/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkst ... -MC-82358/" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Verktstedpriser
DrGreve skrev:Svingarmen trenger man ikke ta av, men man trenger en "riveter" for å drive ut låsesplinten. Så kobler man bare den nye på den gamle kjeden og drar den rundt og linker endene sammen.. Til slutt må man klinke låsingen/låsepinnen. Jeg bruker denne, og selv om det er biltema, så funker faktisk verktøyet :)
http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkst ... -MC-82358/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg bruker den samme, senest her om dagen på Jr sin lett MC. Funker helt greit etter man lærer å bruke det :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Verktstedpriser
Skal man ha noe gratis, så må man dra til Frelsesarmeen..
1000lappen inkludert mva er vell rundt standarden i mer urbane strøk ja. Men det er vell billigere enn de fleste bilverksted f.eks? Noen som har hatt bil på verksted i det siste?
2t for bytte av drev og kjede høres kurrant ut. Nå kjenner jeg ikke din sykkel, men bakhjul og nav må jo også demonteres.
1000lappen inkludert mva er vell rundt standarden i mer urbane strøk ja. Men det er vell billigere enn de fleste bilverksted f.eks? Noen som har hatt bil på verksted i det siste?
2t for bytte av drev og kjede høres kurrant ut. Nå kjenner jeg ikke din sykkel, men bakhjul og nav må jo også demonteres.
- MrPitlane
- Innlegg: 624
- Registrert: 01 feb 2011, 22:26
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Sted: Eidsvoll
- Kontakt:
Re: Verktstedpriser
Har man verktøy og litt tid til overs, er det alltid lønnsomt å skru litt selv.
Men man bør vite hva man driver med, hvis ikke kan det bli dyrt. Ikke noe rocket science å klinke et kjede, men fort gjort å ødelegge kjedet om man ikke gjør det rett.
2 timers fastpris er ikke helt galt, da det kan være endel demontering som kreves for å bytte begge drev og kjedet. :-)å
Mange gode videoer på Youtube som gir gode råd og tips.
Men man bør vite hva man driver med, hvis ikke kan det bli dyrt. Ikke noe rocket science å klinke et kjede, men fort gjort å ødelegge kjedet om man ikke gjør det rett.
2 timers fastpris er ikke helt galt, da det kan være endel demontering som kreves for å bytte begge drev og kjedet. :-)å
Mange gode videoer på Youtube som gir gode råd og tips.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Verktstedpriser
Det mest vanlige er kjede med klinket lås. Jeg gjør dette selv på mine sykler.Amatør i egen garasje uten mye spesialverktøy. Tidsestimat: vinkelsliper, kutte og fjerne gammelt kjede 2 min. Demontere bakhjul 10 min. Skifte bakdrev 15 min. Montere bakhjul 10 min. Fjerne deksel fremdrev 15 min. Skru av drev 5 min. Skru på drev 5 min. Montere og klinke kjede 15 min(har did klinkeverktøy). Deksel på 10 min. Stramme kjede 5 min. Et verksted med faglært mekaniker, erfaring, løftebukk og riktig verktøy bør gjøre dette på 1 time. Maks 1.15 med litt rengjøring. Timeprisen er som den er.
For 6 år siden gjorde jeg alt selv bortsett fra klinkejobben. Mc Oslo klinket mens jeg ventet. De tok 600 for 10 min jobb, og det var siste gangen.
For 6 år siden gjorde jeg alt selv bortsett fra klinkejobben. Mc Oslo klinket mens jeg ventet. De tok 600 for 10 min jobb, og det var siste gangen.
Re: Verktstedpriser
Kjede og drev tok en drøy time hos verksted mens jeg ventet. Ikke helt sikker, men tror det var 1600 for jobben og litt mer i deler. (Dette var ifjor)
Spesifiserte ikke at jeg ville ha klinket lås da jeg antok at det var normalen på verksted, men det ble utført med klipslås gitt...
Neste gang blir det enten å kjøpe klinkeverktøy og gjøre det selv, eller avtale på forhånd at jeg vil ha klinket "master link" hvis jeg leverer den på verksted.
Spesifiserte ikke at jeg ville ha klinket lås da jeg antok at det var normalen på verksted, men det ble utført med klipslås gitt...
Neste gang blir det enten å kjøpe klinkeverktøy og gjøre det selv, eller avtale på forhånd at jeg vil ha klinket "master link" hvis jeg leverer den på verksted.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: Verktstedpriser
Sevfølgelig dyrt nok for bare 10min jobb, men på en annen side synes jeg ikke det var verst. For et firma/verksted kan jo ikke ta betalt pr. minutt.. Vanlig å ta betalt for påbegynt time, evt halvtime. :-)cannon skrev:Det mest vanlige er kjede med klinket lås. Jeg gjør dette selv på mine sykler.Amatør i egen garasje uten mye spesialverktøy. Tidsestimat: vinkelsliper, kutte og fjerne gammelt kjede 2 min. Demontere bakhjul 10 min. Skifte bakdrev 15 min. Montere bakhjul 10 min. Fjerne deksel fremdrev 15 min. Skru av drev 5 min. Skru på drev 5 min. Montere og klinke kjede 15 min(har did klinkeverktøy). Deksel på 10 min. Stramme kjede 5 min. Et verksted med faglært mekaniker, erfaring, løftebukk og riktig verktøy bør gjøre dette på 1 time. Maks 1.15 med litt rengjøring. Timeprisen er som den er.
For 6 år siden gjorde jeg alt selv bortsett fra klinkejobben. Mc Oslo klinket mens jeg ventet. De tok 600 for 10 min jobb, og det var siste gangen.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
Re: Verktstedpriser
Detter kan du ikke mene? Hvis det ikke er kjedelås er det klinket kjede.kjellv skrev:Timepris på en 1000-lapp inkl mva er helt greit det. Slik er det bare.Solo-rider skrev:Har i dette finværet som er nå om dagen mer lyst til å kjøre enn å skru sykkel på fritiden... Idag rundet jeg 300 mil på kjørelengden så langt i år .
Så til saken. Kjede og drev må skiftes ganske snart...
Hørte med et annerkjent verksted idag på tilbud på den jobben. 2 Timers jobb var svaret... først... Og jeg spurte så hvor mye for timen ? Kr 980,- var svaret... Det var jo ikke helt rimelig sa jeg.. Foresten sa verkstedet vi har fast pris for denne jobben. Den er på kr 1780,- sa verkstedet...
Er dette grei pris for en slik jobb ?
Vel det blir jo bra timebetaling for meg selv om jeg gjør det selv da.. En dag det striregner....
Jeg kjenner ikke sykkelen din, men antar at jobben innebærer bytte av endeløs kjede og begge drev. Det betyr i de fleste tilfeller at svingarmen må av.
I denne jobben som utføres av verkstedet får du også en kontroll av svingarmsforinger, smøring av disse og montering med justering. Da vet du at dette er i orden også
Men for all del...tar du jobben selv en regnværsdag har du jo godt betalt...dersom du vet hva du gjør!
Har kjørt sykkel i snart 30 år og aldri fått "endeløst kjede".
Og verkstedet sjekker svingarmsforinger? og montering med justering av hva? kjede? som jeg regner med at er en del av jobben?
Ta av svingarmen? Nei det trenger du ikke siden du allerede har tatt av bakhjulet og kan bare sette kjede rett på om det skulle være "endeløst".
Du kan gjerne utdype din fremgangsmåte for bytte av kjede siden jeg synes dette er totalt bak mål og ikke ser hvorfor du skal ha svingarmen av.
Trodde du jobbet på mc verksted?
Å bytte kjede og drev er ikke noen heksekunst og krever ikke noen spesielle egenskaper i det hele tatt og selv folk som ikke vet hva de gjør for dette til.
Nei her er vi totalt uenige ser jeg.
Prisen er vel hva du må forvente av verkstedpriser det.
Ikke urimelig, men som med ALT ANNET dyrere enn å gjøre det selv.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Verktstedpriser
Noen Ducati-kjeder kommer ferdi klinket og er "endeløse", f.eks til ST2/3/4. Men de monteres uten å ta av svingarma.simpson skrev:Detter kan du ikke mene? Hvis det ikke er kjedelås er det klinket kjede.kjellv skrev:Timepris på en 1000-lapp inkl mva er helt greit det. Slik er det bare.Solo-rider skrev:Har i dette finværet som er nå om dagen mer lyst til å kjøre enn å skru sykkel på fritiden... Idag rundet jeg 300 mil på kjørelengden så langt i år .
Så til saken. Kjede og drev må skiftes ganske snart...
Hørte med et annerkjent verksted idag på tilbud på den jobben. 2 Timers jobb var svaret... først... Og jeg spurte så hvor mye for timen ? Kr 980,- var svaret... Det var jo ikke helt rimelig sa jeg.. Foresten sa verkstedet vi har fast pris for denne jobben. Den er på kr 1780,- sa verkstedet...
Er dette grei pris for en slik jobb ?
Vel det blir jo bra timebetaling for meg selv om jeg gjør det selv da.. En dag det striregner....
Jeg kjenner ikke sykkelen din, men antar at jobben innebærer bytte av endeløs kjede og begge drev. Det betyr i de fleste tilfeller at svingarmen må av.
I denne jobben som utføres av verkstedet får du også en kontroll av svingarmsforinger, smøring av disse og montering med justering. Da vet du at dette er i orden også
Men for all del...tar du jobben selv en regnværsdag har du jo godt betalt...dersom du vet hva du gjør!
Har kjørt sykkel i snart 30 år og aldri fått "endeløst kjede".
Og verkstedet sjekker svingarmsforinger? og montering med justering av hva? kjede? som jeg regner med at er en del av jobben?
Ta av svingarmen? Nei det trenger du ikke siden du allerede har tatt av bakhjulet og kan bare sette kjede rett på om det skulle være "endeløst".
Du kan gjerne utdype din fremgangsmåte for bytte av kjede siden jeg synes dette er totalt bak mål og ikke ser hvorfor du skal ha svingarmen av.
Trodde du jobbet på mc verksted?
Å bytte kjede og drev er ikke noen heksekunst og krever ikke noen spesielle egenskaper i det hele tatt og selv folk som ikke vet hva de gjør for dette til.
Nei her er vi totalt uenige ser jeg.
Prisen er vel hva du må forvente av verkstedpriser det.
Ikke urimelig, men som med ALT ANNET dyrere enn å gjøre det selv.
Re: Verktstedpriser
Vet du kan faa det, men det er ikke slik at alle kjeder til ST2 osv kommer ferdig klinket.
Det kommer helt ann paa leverandoren og hva du ber om.
Det kommer helt ann paa leverandoren og hva du ber om.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Verktstedpriser
Jeg skrev Ducati-kjeder, alltså de som kommer orginalt fra Ducati. Det er jo en standard 525-kjede, så ingenting spesielt, bortsett fra at de kommer ferdi klinket i rett lengde.simpson skrev:Vet du kan faa det, men det er ikke slik at alle kjeder til ST2 osv kommer ferdig klinket.
Det kommer helt ann paa leverandoren og hva du ber om.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Verktstedpriser
Ja det er nok vanlig. Dessverre. Jeg ser ingen grunn til at verksted skal ha betalt for påbegynt time. Det burde være medgått tid + et fast lite påslag for "dropin"-tjenester, fordi dropin betyr et avbrudd i en annen jobb. Håper det ikke blir vanlig å ta betalt for full bensintank uansett hvor mange liter man får plass til...biker7 skrev:Sevfølgelig dyrt nok for bare 10min jobb, men på en annen side synes jeg ikke det var verst. For et firma/verksted kan jo ikke ta betalt pr. minutt.. Vanlig å ta betalt for påbegynt time, evt halvtime. :-)cannon skrev:Det mest vanlige er kjede med klinket lås. Jeg gjør dette selv på mine sykler.Amatør i egen garasje uten mye spesialverktøy. Tidsestimat: vinkelsliper, kutte og fjerne gammelt kjede 2 min. Demontere bakhjul 10 min. Skifte bakdrev 15 min. Montere bakhjul 10 min. Fjerne deksel fremdrev 15 min. Skru av drev 5 min. Skru på drev 5 min. Montere og klinke kjede 15 min(har did klinkeverktøy). Deksel på 10 min. Stramme kjede 5 min. Et verksted med faglært mekaniker, erfaring, løfttebukk og riktig verktøy bør gjøre dette på 1 time. Maks 1.15 med litt rengjøring. Timeprisen er som den er.
For 6 år siden gjorde jeg alt selv bortsett fra klinkejobben. Mc Oslo klinket mens jeg ventet. De tok 600 for 10 min jobb, og det var siste gangen.
Ang. Endeløst kjede: hvis man får et sånt kjede og det krever demontering av svingarm så er det vel mest fornuftig å kappe/klinke det fremfor å demontere svingarm.
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: Verktstedpriser
Påbegynt time er litt drøyt for slike småjobber, men påbegynt halvtime synes jeg er helt ok. Blir jo alltid litt heft før og etter selve jobben, og et firma med flere ansatte er neimen ikke gratis å drive.. :-)cannon skrev:Ja det er nok vanlig. Dessverre. Jeg ser ingen grunn til at verksted skal ha betalt for påbegynt time. Det burde være medgått tid + et fast lite påslag for "dropin"-tjenester, fordi dropin betyr et avbrudd i en annen jobb. Håper det ikke blir vanlig å ta betalt for full bensintank uansett hvor mange liter man får plass til...biker7 skrev:Sevfølgelig dyrt nok for bare 10min jobb, men på en annen side synes jeg ikke det var verst. For et firma/verksted kan jo ikke ta betalt pr. minutt.. Vanlig å ta betalt for påbegynt time, evt halvtime. :-)cannon skrev:Det mest vanlige er kjede med klinket lås. Jeg gjør dette selv på mine sykler.Amatør i egen garasje uten mye spesialverktøy. Tidsestimat: vinkelsliper, kutte og fjerne gammelt kjede 2 min. Demontere bakhjul 10 min. Skifte bakdrev 15 min. Montere bakhjul 10 min. Fjerne deksel fremdrev 15 min. Skru av drev 5 min. Skru på drev 5 min. Montere og klinke kjede 15 min(har did klinkeverktøy). Deksel på 10 min. Stramme kjede 5 min. Et verksted med faglært mekaniker, erfaring, løfttebukk og riktig verktøy bør gjøre dette på 1 time. Maks 1.15 med litt rengjøring. Timeprisen er som den er.
For 6 år siden gjorde jeg alt selv bortsett fra klinkejobben. Mc Oslo klinket mens jeg ventet. De tok 600 for 10 min jobb, og det var siste gangen.
Ang. Endeløst kjede: hvis man får et sånt kjede og det krever demontering av svingarm så er det vel mest fornuftig å kappe/klinke det fremfor å demontere svingarm.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)