Rett lufttrykk - MCsidens store dekktrykk-tråd
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Sjekke lufttrykk
Hvis du stikker innom Bilxtra, NAF butikken, eller en av mc-sjappene i Bergen, så finner du deg en helt kurant måler til under 200 kr.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- //cbr900rr//
- Innlegg: 36
- Registrert: 08 feb 2011, 13:16
- Motorsykkelen din: Honda cbr 900rr 1997
- Bosted: Skien
Re: Sjekke lufttrykk
La om nye dekk i vinter. Men har ikke sjekke trykket ennå
Tror jeg får ta en tur på stasjon for en sjekk. Takk for tipset om disse ventilhettene de er kjøpt inn
Selv om jeg er litt skeptisk til nøyaktigheten. Men de sikkert bedre enn ingen ting

Tror jeg får ta en tur på stasjon for en sjekk. Takk for tipset om disse ventilhettene de er kjøpt inn

Selv om jeg er litt skeptisk til nøyaktigheten. Men de sikkert bedre enn ingen ting

- GSF
- Innlegg: 161
- Registrert: 30 apr 2010, 20:38
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
- Bosted: Lier
Re: Sjekke lufttrykk
For de som ønsker å kjøpe fra Norge: http://magasi.net/catalog/index.php?cPath=29_454" onclick="window.open(this.href);return false;Dexter skrev:Her kjøpte jeg mine. Bare å sette i kommentarfeltet når du kjøper hvilket lufttrykk du skal ha foran å bak så får du f.eks i dette tilfelle 2 av hver, men du kan kjøpe pakke med bare 2, og sikkert noen andre alternativer.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Aircheck ... 515wt_1165" onclick="window.open(this.href);return false;

- rayongracer
- Innlegg: 74
- Registrert: 11 aug 2009, 19:57
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
- Bosted: Dirdal
Re: Sjekke lufttrykk
Jeg sjekker luften hver gang jeg tar en tur, ikke pendling til jobb da sjekker jeg hver gang jeg fyller bensin på stasjonen.
Det blir ikke helt rett på stasjonen hvertfall ikke på varme dekk, så det er noe å tenke på. Stasjonen jeg fyller på ved pendling ligger 150 meter nede i veien så det er ikke nok til å få dekkene varme da jeg kjører veldig forsiktig til motoren er varm anyway.
Jeg bruker en analog måler som funker helt greit, har sjekket den mot digital og jeg ser ikke noen forskjell på resultatene.
Husk også at det er ikke samme trykk om du kjører alene eller med passasjer...
Jeg er muligens noe freak å sjekke sykkelen mye, det er en vane jeg la til meg og det gir meg en god følelse å gjøre dette. Om det er nødvendig å sjekke trykket like ofte vet ikke jeg, bare en vane jeg har lagt til meg som er lett å overholde.
Det blir ikke helt rett på stasjonen hvertfall ikke på varme dekk, så det er noe å tenke på. Stasjonen jeg fyller på ved pendling ligger 150 meter nede i veien så det er ikke nok til å få dekkene varme da jeg kjører veldig forsiktig til motoren er varm anyway.
Jeg bruker en analog måler som funker helt greit, har sjekket den mot digital og jeg ser ikke noen forskjell på resultatene.
Husk også at det er ikke samme trykk om du kjører alene eller med passasjer...
Jeg er muligens noe freak å sjekke sykkelen mye, det er en vane jeg la til meg og det gir meg en god følelse å gjøre dette. Om det er nødvendig å sjekke trykket like ofte vet ikke jeg, bare en vane jeg har lagt til meg som er lett å overholde.
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Sjekke lufttrykk
Husker en gang det kom et kvinnfolk med lite luft i fordekket til butikken jeg jobbet. Dette var i begynnelsen av juni.
Da fikk jeg huden full av kjeft,
for hun hadde hatt sykkelen på service hos oss i september (året før)!
Hun synes vi hadde gjort dårlig jobb....

Da fikk jeg huden full av kjeft,

Hun synes vi hadde gjort dårlig jobb....

Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 444
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Bosted: Vestsida
Rett lufttrykk - MCsidens store dekktrykk-tråd
Har en 2006 modell, Suzuki Bandit gsf 650 bandit med 120/70 17 fordekk og 160/60 17 bakdekk. På sykkelen står det samme trykk foran og bak, dvs 36 psi.
Bør jeg som bil legge på noe trykk da jeg ikke får sjekket med kalde hjul og evt hvor mye? Er det slik at dette trykket er "riktig" uansett?
Bør jeg som bil legge på noe trykk da jeg ikke får sjekket med kalde hjul og evt hvor mye? Er det slik at dette trykket er "riktig" uansett?
I don`t care about little things.....
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Riktig lufttrykk Suzuki Bandit 650
Kjøp deg en sånn billig digital lufttrykkmåler. Og så kan du kjøpe deg en sånn kompressor som kobles til 12V til å pumpe opp dekkene med. Kommer vel på rundt 250Kr totalt. Da kan du sjekke dekktrykket før du kjører hjemmefra. 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Kris
- Innlegg: 124
- Registrert: 10 aug 2010, 12:42
- Motorsykkelen din: Triumph Daytona 675
- Bosted: Vikersund
Re: Riktig lufttrykk Suzuki Bandit 650
Søker du litt på google vil du få opp milioner av meninger ang lufttrykk, har tatt meg 5 år og finne min personlige favorit, hehe
Normal kjøring har jeg 32/34 i mine, er det varmt i lufta og jeg vet det blir noen nedlegg
dropper jeg de til 30/30, noen ganger så lavt som 26/28
Bruker denne og den fungerer utmerket: http://www.clasohlson.com/no/Digital-lu ... r351710000" onclick="window.open(this.href);return false;


Normal kjøring har jeg 32/34 i mine, er det varmt i lufta og jeg vet det blir noen nedlegg

Bruker denne og den fungerer utmerket: http://www.clasohlson.com/no/Digital-lu ... r351710000" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Riktig lufttrykk Suzuki Bandit 650
Hva med å kalle denne tråden for "Rett lufttrykk - MCsidens store dekktrykk-tråd" ?
Kan jo være greit å samle de fleste meninger, spørsmål, erfaringer, dokumentasjon (fra f.eks. brukermanualer/verkstedhåndbøker) osv. om nettopp lufttrykk / dekktrykk uavhengig av MCmerke og modell, i én tråd, vil jeg tro...?
Vi prøver og ser hvordan det utvikler seg
Hm...
Tenker jeg også slår sammen tidligere tråder om mye av det samme med denne...
Kan jo være greit å samle de fleste meninger, spørsmål, erfaringer, dokumentasjon (fra f.eks. brukermanualer/verkstedhåndbøker) osv. om nettopp lufttrykk / dekktrykk uavhengig av MCmerke og modell, i én tråd, vil jeg tro...?
Vi prøver og ser hvordan det utvikler seg

Hm...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Hvor mye dekktrykk som funksjon av vekten?
For hver 20 kg over de 75 kg som er beregnet på fører skal du øke med 0,1 bar bak, og 0,05 bar foran er tommelfingerregelen. Dette fikk jeg vite da jeg var på "Inspirasjonskveld" hos MC-deler på Vartdal i fjor. Der var det en kar fra Michelin som holdt foredrag om dekk.tagesk skrev:Noen som vet hvor mye luft skal skal være i et dekk?
Svaret er ikke "Det står i håndboken"! Det eneste som er grensen her er hva som er maksimalt
trykk i dekket (og det står på dekket, ikke i håndboken).
Point in case: Jeg kjører rundt med 60 kg mer på sykkelen enn Registrert Totalvekt. Det aller meste er over bakhjulet.
En god del er i toppkuffert og sidevesker bak bakhjulet.
Så spørsmålet er: Hvordan skal jeg beregne dekktrykket?
I gamle dager (med bil) brukte vi at 100 kg på dekket måtte kompenseres med omlag 0.5 bar.
[TaSK]

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: Rett lufttrykk - MCsidens store dekktrykk-tråd
Jeg fyller på til pumpa gir seg jeg... Har aldri hatt noen problemer med det!



Re: Rett lufttrykk - MCsidens store dekktrykk-tråd
er vanskelig å si eksakt riktig luft i dekket mener jeg for det har litt å gjøre med kjørestil, litt å gjøre med vekten på sykkelen + vekten til føreren + eventuell bagasje i det aktuelle tilfellet, temperatur ute. osv.
Som regel får man mer grep og mindre varighet på dekket når man holder seg på lavt trykk. Men det kommer jo til et punkt hvor dekket kan gå for vamt og da kan det bli farlig.
man skal som regel ha mindre luft foran enn bak. Nettopp på grunn av at grep er viktigere foran enn bak.
Har man mye vekt bak på grunn av pasasjer og koffert så burde man kompensere litt med å øke trykket på bakdekket.
Til syvende og sist er det profilen på dekket der det møter asfalten som endres når man endrer lufttrykk og faktorene endres når variablene over endres. Derfor et det ikke et eksakt lufttrykk som passer. Det kan være bikkjekaldt ute og du kan være en mcfører på 110kg med masse bagasje eller det kan være 30+ og du er en fører på 70kg og du kan kjøre samme sykkelen uten bagasje , da kan du sikkert slippe ut 3-4psi
for meg har det fungert bra med 32 foran og 34 bak på beynnelsen og slutten av sesongen når jeg helst vil ha litt mer grep på grunn av kulda. og på midtsommern liker jeg 34 foran og 38bak. sitter det en person bakpå og jeg skal på langur øker jeg bak til 39. Men for alt jeg vet kan det være riv røskende gale :)
Som regel får man mer grep og mindre varighet på dekket når man holder seg på lavt trykk. Men det kommer jo til et punkt hvor dekket kan gå for vamt og da kan det bli farlig.
man skal som regel ha mindre luft foran enn bak. Nettopp på grunn av at grep er viktigere foran enn bak.
Har man mye vekt bak på grunn av pasasjer og koffert så burde man kompensere litt med å øke trykket på bakdekket.
Til syvende og sist er det profilen på dekket der det møter asfalten som endres når man endrer lufttrykk og faktorene endres når variablene over endres. Derfor et det ikke et eksakt lufttrykk som passer. Det kan være bikkjekaldt ute og du kan være en mcfører på 110kg med masse bagasje eller det kan være 30+ og du er en fører på 70kg og du kan kjøre samme sykkelen uten bagasje , da kan du sikkert slippe ut 3-4psi
for meg har det fungert bra med 32 foran og 34 bak på beynnelsen og slutten av sesongen når jeg helst vil ha litt mer grep på grunn av kulda. og på midtsommern liker jeg 34 foran og 38bak. sitter det en person bakpå og jeg skal på langur øker jeg bak til 39. Men for alt jeg vet kan det være riv røskende gale :)
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Rett lufttrykk - MCsidens store dekktrykk-tråd
Samme her. Fyller til jeg er sikker på at det er nok..Bjønnavind skrev:Jeg fyller på til pumpa gir seg jeg... Har aldri hatt noen problemer med det!![]()
Advarsel.. Litt OT

Jeg hadde for noen år siden en Dodge Ram 3500 pick up, med masse mod. Noe i nærheten av 500 gamp (diesel). Husker ikke annet om dekkdimensjonen enn at de var 375 brede. Men når det kom til riktig trykk sleit jeg. Den lokale bensinstasjonen (den eneste innenfor en times kjøring, bodde nordpå da) sleit med å levere nok. Løsningen ble å starte fylling av luft, tape fast "påfyllingsknappen", gå å ta seg en kaffe kopp hos personalet, en røyk på baksiden, og fortelle noen skrøner. Alt mens kompressoren jobbet som en gal. Etter et kvarters tid var trykket nesten der det skulle være, og vi kom til at det fikk holde...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Sjekke lufttrykk
oG ----- DET VAR DU KANSKJE IKKE ENIG I? :-)åKjellrf skrev:Husker en gang det kom et kvinnfolk med lite luft i fordekket til butikken jeg jobbet. Dette var i begynnelsen av juni.
Da fikk jeg huden full av kjeft,for hun hadde hatt sykkelen på service hos oss i september (året før)!
Hun synes vi hadde gjort dårlig jobb....

Sist redigert av Duville den 29 apr 2012, 22:01, redigert 1 gang totalt.
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: Rett lufttrykk - MCsidens store dekktrykk-tråd
Følger boka ,36 psi forann og 42 bak 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
-
- Innlegg: 444
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Bosted: Vestsida
Re: Rett lufttrykk - MCsidens store dekktrykk-tråd
Ja da har jeg fått sjekket dekktrykk og det var ganske så lavt i forhold til anbefalt....fylte i og merket faktisk forskjell. Spesielt i bykjøringa ble det en forskjell.....så jeg tror jeg skal bli noe flinkere til dette.....
I don`t care about little things.....
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Hvor mye dekktrykk som funksjon av vekten?
OK, då kan eg i allefall plusse på ca 0,15 bar bakSnikkeren skrev:For hver 20 kg over de 75 kg som er beregnet på fører skal du øke med 0,1 bar bak, og 0,05 bar foran er tommelfingerregelen. Dette fikk jeg vite da jeg var på "Inspirasjonskveld" hos MC-deler på Vartdal i fjor. Der var det en kar fra Michelin som holdt foredrag om dekk.tagesk skrev:Noen som vet hvor mye luft skal skal være i et dekk?
Svaret er ikke "Det står i håndboken"! Det eneste som er grensen her er hva som er maksimalt
trykk i dekket (og det står på dekket, ikke i håndboken).
Point in case: Jeg kjører rundt med 60 kg mer på sykkelen enn Registrert Totalvekt. Det aller meste er over bakhjulet.
En god del er i toppkuffert og sidevesker bak bakhjulet.
Så spørsmålet er: Hvordan skal jeg beregne dekktrykket?
I gamle dager (med bil) brukte vi at 100 kg på dekket måtte kompenseres med omlag 0.5 bar.
[TaSK]

Re: Rett lufttrykk - MCsidens store dekktrykk-tråd
En kompis prøvekjørte Bandit'en min før jeg kjøpte den. Han måtte "bryte" den ned i svingene. Da vi sjekket lufttrykket var det 12 pund i bakdekket ! Det viste seg at det satt en liten spiker i dekket. Jeg lærte jo litt av det, men hadde glemt det da jeg selv prøvde en annen sykkel. Den hadde også minimalt med luft i bakdekket ! "Litt" over fartsgrensen med lite luft i dekket er ikke å anbefale ! Rådet er å sjekke lufttrykk og andre viktige ting før en prøver en ukjent sykkel !!!
Nå har jeg skaffet meg både kompressor og dig. lufttrykksmåler.

Nå har jeg skaffet meg både kompressor og dig. lufttrykksmåler.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Rett lufttrykk - MCsidens store dekktrykk-tråd
På Ducatien min skal det være 2,4 foran og mellom 2,4 - 2,6 bak.... vet ikke hva det blir i psi!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Rett lufttrykk - MCsidens store dekktrykk-tråd
Bruke denne så finner du det kjapt ut, ska' du se...LordShaft skrev:På Ducatien min skal det være 2,4 foran og mellom 2,4 - 2,6 bak.... vet ikke hva det blir i psi!

http://www.convert-me.com/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dekktrykk (gamle poster slettet ved en feil...).
Sjekka dekksiden på Michelin Anakee3 dekkene hvor det sto det samme på for- og bakdekket, nemlig 42 PSI (2.9 bar).
I instruksjonboka til Stelvio'en står det at fordekket skal ha 36 PSI (2.5 bar), mens bakdekket skal ha 42 PSI. Dekket som er oppgitt er Pirelli Scorpion Trail.
Michelin fordekket ser mer slitt ut enn bakdekket. Og kjennes mer ujevnt slitt ut på den buede dekkflaten enn bakdekket . Pga. av for lavt dekktrykk
?
Antakelig...
Jeg kommer til å følge rådet fra tagesk og kjøre maksimalt trykk anbefalt av nettopp Michelin.
Noen flere med samme erfaring?
I instruksjonboka til Stelvio'en står det at fordekket skal ha 36 PSI (2.5 bar), mens bakdekket skal ha 42 PSI. Dekket som er oppgitt er Pirelli Scorpion Trail.
Michelin fordekket ser mer slitt ut enn bakdekket. Og kjennes mer ujevnt slitt ut på den buede dekkflaten enn bakdekket . Pga. av for lavt dekktrykk

Antakelig...
Jeg kommer til å følge rådet fra tagesk og kjøre maksimalt trykk anbefalt av nettopp Michelin.
Noen flere med samme erfaring?
tagesk skrev:Jeg kjører med det maksimale trykket som produsenten (av dekket) oppgir.
Det vil si 3.0 bak og 2.9 foran.
Produsenten av sykkelen vet ingenting om dekk (i forhold til produsenten av dekket).
Maksimalt trykk gir maksimal levetid på dekket.
For ordens skyld: På en bil er det viktig at trykket er nøye balansert med vekten.
Det er fordi dekket ruller flatt mot bakken.
På motorsykler, som har runde dekk, er ikke dette relevant.
[TaSK]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Dekktrykk.
Høyt dekktrykk gir ofte bedre levetid, skarpere styring og mer lastevne, men gir dårligere grep, tregere oppvarming og dårlige offroad egenskaper.
Hvis du ikke kjører med 2 pers og mye bagasje ville jeg fulgt manualen
Hvis du ikke kjører med 2 pers og mye bagasje ville jeg fulgt manualen

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Bosted: Grue i Hedmark
Re: Dekktrykk.
Erfaring tilsier vel som forrige skriver at høyt trygg gir lengre levetid. Men en teori som gjelder bredere dekk, da gjerne bil: For lavt trykk vil tradisjonellt gi slitasje på skuldre, men pga G-kreftene slynges banen utover og vi gi mer slitasje på midten, slik som vi lørte før ved for høyt trykk. Gjelder vel neppe for MC..
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dekktrykk.
Men er det ikke slik at dekkprodusenten vet best om sitt eget produktMH434 skrev:Høyt dekktrykk gir ofte bedre levetid, skarpere styring og mer lastevne, men gir dårligere grep, tregere oppvarming og dårlige offroad egenskaper.
Hvis du ikke kjører med 2 pers og mye bagasje ville jeg fulgt manualen

Og er det ikke slik at ulike dekkfabrikanter kan operere med ulikt dekktrykk? 36 PSI for Pirelli Scorpion Trail, som Stelvio originalt ble levert med, mens nyutviklede Michelin Anakee3 er konstruert for høyere trykk, 42 PSI, for optimale kjøreegenskaper og best slitestyrke.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dekktrykk (gamle poster slettet ved en feil...).
Her tabba jeg meg ut, gitt...
:-)å
Skulle splitte emnet og var helt sikker på at det var det gjorde.
Men så viser det seg dessverre at jeg kom i skade for å slette tidligere poster i "Dekktrykk"-tråden...
Ikke spør om hvordan jeg fikk til det...
Synd, men sånt kan fort skje. Var noen interessante poster som forsvant ut i det store intet der, dessverre.
Får bare være glad for at dette ikke var den viktigste tråden her inne...

Skulle splitte emnet og var helt sikker på at det var det gjorde.
Men så viser det seg dessverre at jeg kom i skade for å slette tidligere poster i "Dekktrykk"-tråden...
Ikke spør om hvordan jeg fikk til det...

Synd, men sånt kan fort skje. Var noen interessante poster som forsvant ut i det store intet der, dessverre.
Får bare være glad for at dette ikke var den viktigste tråden her inne...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.