Sendte deg en tanke da jeg kjørte forbi biltilsynet i 08.30 tia i dag.
Dette er visst et prøveprosjekt i b.l.a Østfold, hvis jeg forstod svv rett.Epylypzon skrev:Gratulerer!
Men, spør igjen.
Dette med oppkjøring del 1 og del 2, er dette en praksis som ikke blir fulgt likt over hele landet?
En kammerat av meg har oppkjøring 20. mai. Da er alt med engang. Slik var det også for meg og alle andre jeg kjenner som har tatt lappen de siste 5-6 åra.
Nå har det seg vel slik at det er enda flere typer mennesker som kjører sykkel, en det finnes sykkeltyper (Veloverveid påstand)Bjerknez skrev:
har ikke helt skjønt poenget med å kjøre motorsykkel, for så og "bure" seg inne bak en stor vindskjerm. Jeg vil føle på kroppen hver eneste kilometer jeg kjører og skulle jeg bli sliten, så er det jo bare å stoppe og ta seg en kaffe :)
Hva man setter pris p¨å selv er jo en smakssak, og selv om jeg ikek har kjørt voldsomt langt selv, så har jeg vertfall ligget i ca. 30 minutter på E6 i Østfold i hastigheter mellom 100-120km/t og selv om man kjenner en relativt massiv luftmotstand (med min sykkel vertfall) så synes jeg ikke det gjør noe, da jeg faktisk liker det.Myst skrev:Høres ganske fornuftig egentlig, gjøre seg ferdig med banedelen selv om man ikke har tatt sikkerhetskurset på vei enda. Kanskje jeg burde også bestille time i Østfold?![]()
![]()
Du sier noe der ang bruk av vindskjerm eller ikke. I lave hastigheter (50-60) er det ganske fint å føle vinden mot seg, men i høyere hastigheter kan den kanskje virke forstyrrende og gi motstand? Med vindskjerm blir vinden jevnet ut til sidene så man ikke får den rett på kroppen, spørs selvsagt hvor mye aerodynamikk man vil ha. Tillegg også beskytte fra steinsprut og andre ting.
Hei hei... ikke missforstå meg her nå da... :)ojda skrev:Nå har det seg vel slik at det er enda flere typer mennesker som kjører sykkel, en det finnes sykkeltyper (Veloverveid påstand)Bjerknez skrev:
har ikke helt skjønt poenget med å kjøre motorsykkel, for så og "bure" seg inne bak en stor vindskjerm. Jeg vil føle på kroppen hver eneste kilometer jeg kjører og skulle jeg bli sliten, så er det jo bare å stoppe og ta seg en kaffe :)I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring
3/4 av årets månter. Det er mulig du ikke fårstår vitsen med å mildne litt på naturpåvirkningene der det er mulig,
men det er det veldig mange andre som forstårKjør gjerne med skjerm/uten skjerm, lav eller høy, sotet eller blank.
Men ikke blås av andres ønsker basert på erfaringer over hundretusenvis av kilometer