ojda skrev:Busa Trond skrev:
Har du noen få ord om denne KTMen, gikk bra vil jeg tro
Følger det med kjedekutter fra Biltema

Ja du kan spørre du
Busa`n
Først av alt, man kutter ikke kjeden! Setter kun sykkelen i 1. og slipper clutchen.
Så er det bare å montere det nye kjedet
Å ja, den gikk godt. Det kan man ikke nekte for, men jeg begynner virkelig
å sette pris på trippelen, og for hver nye sykkel jeg prøver blir jeg
mer og mer fornøyd med tidligere valg.
Det er somsagt veldig nok av krefter på KTM`n, men det brukandes
turtallsområdet er både høyere og kortere. Det begynte vel ikke å
skje stort før 4,500 o/min, og derfra til gearshifteren lyste var det (bare et lite vrikk på gassen)
Men mye positivt å nevne også: Først opplevd vekt, hadde de ikke sagt noe kunne jeg trodd det var en 600 jeg satt på.
GS`n er tungmanøvrert i kryp i forhold, den er smidig som få, og med litt fart på doningen er den nydelig nøytral
men alikevel "selvopprettende"? på en positiv måte. Dempingen? Nå har jeg aldrig fått prøvet Sky-hooken
til
JRO (Han er litt kjip sånn) 
Men av beskrivelse vil jeg tro det er noe tilsvarende. Fartsdumper ble
faktisk en vits

og svelgingen av ugjevnheter i vegen var upåklagelig
Noen cm høyere var den også, men elgen nådde greit ned til bakken
Fullt justerbar vindskjerm, både vinkel og høyde. Bra vindbeskyttelse, ikke plagsom turbulens
på den lille 20 min turen jeg foretok. Skal dog sies at jeg ikke kjørte veldig fort med denne
Neste var bremsene. Brembo, å det er vel egentlig nok sagt. Fantastisk følelse å klemme til.
Kunne forresten beholde abs kun på forhjul + etpar andre alternativer
Smal sykkel (for oss som kjører elefant til daglig, og flott å stå og kjøre.
Tar jeg ikke helt feil overføres gass-impulsene med en slik gammeldags jærnvaier

og derav ingen cruicecontrol
Alt i alt en flott sykkel, men jeg har somsagt funnet motoroppsett jeg liker bedre en dette
Å ja, en ting til. Alt, abs-tc-dempere også forspenn kan justeres på rullende hjul
Nei, nå får det være nok. Kom deg ut å prøv en sjæl
P.S. Det var ganske mye vibrasjon i fothvilerne, men nesten fraværende i styret
