Død sylinder

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
TurtleJuice
Innlegg: 11
Registrert: 14 des 2012, 14:44
Motorsykkelen din: Bandit 600

Død sylinder

Legg inn av TurtleJuice »

Har byttet alle tennpluggene, fremdeles død sylinder. Sykkelen har oppført seg merkelig i det siste, og sylinderen kunne plutselig slutte å fungere under kjøring. Men den aktiverte seg igjen ved kjøring på høyt turtall. Men nå er den bare helt kaputt. Sykkelen sviver fint, men bare på 3 sylindere. Jeg har nylig fjernet plomberingen (skiver) i forgasseren, det var en liten stund etter dette den kun gikk på 3 sylindere. Kan det være feil påmontering av forgasser? Syns det lukter bensin når motoren sviver også, men ser ingen synlig lekkasje.
Problemet gjelder suzuki bandit 600

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Død sylinder

Legg inn av FJZZR »

Vet du hvilken sylinder det gjelder?

Kryssbytt coilene og se om problemet flytter seg til en annen sylinder.

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Død sylinder

Legg inn av Anaxim »

For å finne ut hvilken sylinder som ikke tenner, kjør den 2 min. og kjenn på eksosrørene. Kanskje litt enklere å gå videre derfra, når du vet hvilken (sylinder) det dreier seg om?

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Død sylinder

Legg inn av Kjellrf »

Eldre Suzukier er kjent for coilhavarier. Mål hvor mange ohm du har mellom plugghette på syl 1-4 og 2-3. Den skal ligge på mellom 20-30 K ohm.

Og når blei ventilene justert sist?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

TurtleJuice
Innlegg: 11
Registrert: 14 des 2012, 14:44
Motorsykkelen din: Bandit 600

Re: Død sylinder

Legg inn av TurtleJuice »

Glemte å skrive hvilken sylinder. Gjelder sylinder nr2. Har bare hatt sykkelen i 1 år, kan ikke svare på når ventilene sist ble justert. Skal få målt å se om årsaken ligger der. Sykkelen startet ikke når jeg byttet på coilene.

Svar