Har byttet alle tennpluggene, fremdeles død sylinder. Sykkelen har oppført seg merkelig i det siste, og sylinderen kunne plutselig slutte å fungere under kjøring. Men den aktiverte seg igjen ved kjøring på høyt turtall. Men nå er den bare helt kaputt. Sykkelen sviver fint, men bare på 3 sylindere. Jeg har nylig fjernet plomberingen (skiver) i forgasseren, det var en liten stund etter dette den kun gikk på 3 sylindere. Kan det være feil påmontering av forgasser? Syns det lukter bensin når motoren sviver også, men ser ingen synlig lekkasje.
Problemet gjelder suzuki bandit 600
Død sylinder
-
- Motorsykkelen din: Bandit 600
Re: Død sylinder
Vet du hvilken sylinder det gjelder?
Kryssbytt coilene og se om problemet flytter seg til en annen sylinder.
Kryssbytt coilene og se om problemet flytter seg til en annen sylinder.
-
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
For å finne ut hvilken sylinder som ikke tenner, kjør den 2 min. og kjenn på eksosrørene. Kanskje litt enklere å gå videre derfra, når du vet hvilken (sylinder) det dreier seg om?
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Eldre Suzukier er kjent for coilhavarier. Mål hvor mange ohm du har mellom plugghette på syl 1-4 og 2-3. Den skal ligge på mellom 20-30 K ohm.
Og når blei ventilene justert sist?
Og når blei ventilene justert sist?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Motorsykkelen din: Bandit 600
Glemte å skrive hvilken sylinder. Gjelder sylinder nr2. Har bare hatt sykkelen i 1 år, kan ikke svare på når ventilene sist ble justert. Skal få målt å se om årsaken ligger der. Sykkelen startet ikke når jeg byttet på coilene.