Bestemte meg for å bytte olje, oljefilter i helga tiltross for at sykkelen ble solgt til meg med nettopp gjennomført 18000 km service ( den hadde gått 16500km), stempel i boka og en ekte Kawasakiforhandler hadde gjort jobben i Tyskland, Jeg vil bare si at jeg har opplevd det samme med Bike i Trollhettan i Sverige med Hondaen, og jeg har opplevd det med bilen her i Norge...Luftfilteret er den smarteste måten å se om de virkelig gjør jobben
Ta det som en advarsel, be om å få se de gamle delene etter service
Når jeg tappa olja av sykkelen inkl filter synes jeg at jeg fikk av for lite olje enda den tross alt bare hadde gått 50 mil, den var også i overkant svart for så kort kjøring så jeg ble litt vaktsom. Siden det regna idag tok jeg jobben med luftfilterer på ZZRen istedenfor å kjøre meg en tur, ganske smart løsning, filteret sitter inni moncoque ramma, men det var litt kåpedeler og avmontere først...Jeg er glad jeg kan skru sjøl, og jeg er også glad jeg ALLTID bytter OLJE sjøl, uansett hva andre sier de har gjort..jeg er konsekvent på 5000km ink filter, og bestandig når jeg har handla meg meg ny brukt sykkel.
Slik så filteret ut etter 50 mil....
Neppe bytta siden 12000 km servicen eller 6000 ...gud veit...mail er sendt til tidligere eier med bilde av olje og filter