Slurv og bedrag

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Slurv og bedrag

Legg inn av Barbarozza »

:evil

Bestemte meg for å bytte olje, oljefilter i helga tiltross for at sykkelen ble solgt til meg med nettopp gjennomført 18000 km service ( den hadde gått 16500km), stempel i boka og en ekte Kawasakiforhandler hadde gjort jobben i Tyskland, Jeg vil bare si at jeg har opplevd det samme med Bike i Trollhettan i Sverige med Hondaen, og jeg har opplevd det med bilen her i Norge...Luftfilteret er den smarteste måten å se om de virkelig gjør jobben

Ta det som en advarsel, be om å få se de gamle delene etter service

Når jeg tappa olja av sykkelen inkl filter synes jeg at jeg fikk av for lite olje enda den tross alt bare hadde gått 50 mil, den var også i overkant svart for så kort kjøring så jeg ble litt vaktsom. Siden det regna idag tok jeg jobben med luftfilterer på ZZRen istedenfor å kjøre meg en tur, ganske smart løsning, filteret sitter inni moncoque ramma, men det var litt kåpedeler og avmontere først...Jeg er glad jeg kan skru sjøl, og jeg er også glad jeg ALLTID bytter OLJE sjøl, uansett hva andre sier de har gjort..jeg er konsekvent på 5000km ink filter, og bestandig når jeg har handla meg meg ny brukt sykkel.

Slik så filteret ut etter 50 mil....

Neppe bytta siden 12000 km servicen eller 6000 ...gud veit...mail er sendt til tidligere eier med bilde av olje og filter
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Re: Slurv og bedrag

Legg inn av Snikendeugle »

Filteret er jo greit nok at sikkert var gammelt, men når det gjelder olje så skal det veldig få mil til før den blir svart, ihvertfall på sykkelen min.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Barbarozza

Legg inn av Barbarozza »

Jada og det betyr at olja gjør jobben sin...men 50 mil....da burde den være svart gyllen...og ikke som på dieselbilen min. Poenget er at jeg ikke tror den har fått service...og at vi blir lurt fra tid til annen. Det er jo ikke et ukjent fenomen her hjemme heller. NAF har jo noen ganger merket deler som skal byttes, og sendt biler på verksted med nedslående resultat noen ganger...Tror desverre at dette skjer noen ganger i MC bransjen også. Heldigvis finnes det gode verksteder også..
Memento mori

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Hmmm....lurt å skifte sjøl ja, en får følla me!

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Oljen på GTR'en min tar utrolig lang tid før blir svart.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev:Oljen på GTR'en min tar utrolig lang tid før blir svart.
Det er også min erfaring med Stelvio'en. Opptil flere tusen km. før den begynner å mørkne.

Brukeravatar
Barbarozza

Legg inn av Barbarozza »

var samme på Hondaen, tok litt tid før den ble svart...men NÅ er det NY olje, og vaska og støvsugd filter til jeg får tak i nytt til uka...Mest skremmende er jo at sykkelen eller bilen ikke får det ettersynet den skal ha...Så å velge verksted med omhu er greit..eller hvis du kan...skru litt selv, i alle fall bytte olja og filterne selv..tok litt tid idag, ny sykkel og skru på..uvant, men takk til verdensveven, alltid noen som legger ut bilder og forklarer,originalmanualen er bare så som så
Memento mori

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

Skal en ha noe gjort må en gjøra det sjæl for det er ingen som gjør det for deg!

Høres ut til å være et sluskete verksted det der.

Hadde min ZZR på service i Lauenbruck, bare gode erfaringer der.
Hadde konto'n vært full i kroner hadde jeg vært å henta den 2013 modellen de har til demo. Fikk et meget godt tilbud på'n (har handla&vært med å handla sykkel der flere ganger så jeg får stadig tilbud)
Reg 03/13 ferdig på norske skilt med org akrapovic slipon og fullt veskesett fra sw-motech&givi, tankveske og mra db kåpeglass for 225' ække gæærnt..

Bra du har fått skilta sykkelen men er XX'n solgt enda??
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Voodoodoo

Legg inn av Voodoodoo »

Barbarozza skrev:var samme på Hondaen, tok litt tid før den ble svart...men NÅ er det NY olje, og vaska og støvsugd filter til jeg får tak i nytt til uka...Mest skremmende er jo at sykkelen eller bilen ikke får det ettersynet den skal ha...Så å velge verksted med omhu er greit..eller hvis du kan...skru litt selv, i alle fall bytte olja og filterne selv..tok litt tid idag, ny sykkel og skru på..uvant, men takk til verdensveven, alltid noen som legger ut bilder og forklarer,originalmanualen er bare så som så
ZZR'n er jo lettskrudd da. Lite som kan gå i ball der.
Litt kukete plassering av batteriet er vel det mest irriterende jeg kan komme på.

Brukeravatar
Barbarozza

Legg inn av Barbarozza »

Jada CBRen ble solgt, måtte ned litt under 70 lapper, og det var greit nok, den hadde gått langt..

Kukete ja....fant IKKE batteriet med en gang, lurte jo når det ikke lå under setet men tenkte jo det måtte være nede i eller under ramma..., og midt i ramma lå det :knegg litt køddent med den stanga foran og jeg synes +- kabelen ligger altfor nære så har lagt på ekstra strømper og tape.

Men i alle fall, nå er den ship shape, og skal brukes på jobb og tur hele uka, må få kjørt inn ræva for setet er ikke like behagelig som XX, men til gjengjeld har jeg beina bedre i bakken.

Den er også i stiveste laget, aner ikke om det er gjort noe men dama som eide den var ganske feit(vi snakker ikke tjukk, men bælfeit), kakebaker som hun var...så mulig det er andre fjærer, i alle fall må jeg justere litt en av dagene... Hun solgte den jo pga at maven kom i veien og hadde kjøpt seg en helt ny Z1000 2013

Jeg vil IKKE ha service der igjen enda jeg fikk godt inntrykk av stedet og folka ...sykkelen sto i kommisjon men jeg handla direkte med eier, og jeg er ganske sikker på at hun er lurt for kvitteringa har jeg jo på alle servicene

Det andre jeg har merka meg er at alle skruer satt i overkant løst på paneler, kåper osv så fikk stramma det opp også.

Eneste moddinga jeg har gjort til nå er 25 mm styreforhøyere som også flytter styret 15 mm bakover. Har bare fått drøye 50 mil...det styrtregna idag ...så ga F, men skal svirre rundt til kunder ganske langt i morra så blir minst 30 mil
Memento mori

Brukeravatar
Voodoodoo

Legg inn av Voodoodoo »

Du kan jo bare spørre henne om det er bytta fjærer, du har jo kontakt nok til å klage på fluer i suppen aka luftfilteret :lol

Svar