Snikendeugle skrev:Aok skrev:Olav K skrev:En kamerat av meg (som er kjekk og grei) hadde en Kawa Z750, registert som A" men sperringen ligger vel i ECUen, så han hadde mekket en bryter slik at han kunne veksle mellom A og A2 med et klikk.
Funka som f det :)
Hmm, hvis sykkelen er A registrert, hva skal man med bryter da?
Snikendeugle skrev:thewiz skrev:Men nå skal det sies at det hender det er full kontroll av sykler på veien med politi og Vegvesenet hvor de også kobler seg på ECU og titter på om det er tuklet med eller ikke.
Men hva vil konsekvensen være?
Pålegg for at sykkelen ikke har samme spesifikasjoner som vognkortet regner jeg med?
Og om det er en fulleffekt sykkel som er A2 registrert kjører du også ulovlig på veien, så det blir sikkert litt svidd lommebok der også.
Muligens et par som venter i spenning;
"Politiet stoppet søndag kveld to motorsyklister på E14 ved Evja i retning mot Stjørdal sentrum.
De kjørte fortere enn det som var tillat på strekningen, og politiet mistenkte samtidig at plomberingen på de to motorsyklene også var fjernet.
- De to motorsyklene er i klasse A2, som skal være plombert på maks 34 hestekrefter. Vi mistenker at denne plomberingen er fjernet, sier operasjonsleder ved Nord-Trøndelag politidistrikt, Rune Reinsborg.
Fratatt førerkortet
Den ene av sjåførene ble fratatt førerkortet på stedet, og er anmeldt for en rekke forhold.
- For det første var hastigheten langt over det tillatte. Videre kjørte vedkommende uten gyldig førerkort, samt at vi har mistanke om at plomberingen er brutt. For den andre vil vi opprette sak på kjøring med ugyldig førerkort og for høy hastighet. Den sjåføren ble målt til 93 km/t i 70-sonen, fortsetter Reinsborg.
De to motorsyklistene som ble stoppet er to unge menn hjemmehørende i Sør-Trøndelag.
Begge motorsyklene ble beslaglagt av politiet og tatt med inn for nærmere undersøkelser. "
(
http://www.bladet.no/nyheter/article7535027.ece" onclick="window.open(this.href);return false; )