Dette vil vel få følger på tre områder:
- har føreren førerkort for "A2" vil det bli anmeldelse (bot/prikker osv.)
- yter ikke motorsykkelen i henhold til vognkortet må den omregistreres (heft og penger)
- yter motorsykkelen mer enn det er betalt HK-avgift for kommer det tilleggsregning
God tur videre
"Sykkelen er registrert som mellomklasse, men yter max"
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: "Sykkelen er registrert som mellomklasse, men yter max"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Re: "Sykkelen er registrert som mellomklasse, men yter max"
Blir vel muligens noen prikker for "trimming" også?
Tror ikke nødvendigvis det er verdt det. Jeg ville aldri tatt i en nedregget sykkel som er justert opp ..
Tror ikke nødvendigvis det er verdt det. Jeg ville aldri tatt i en nedregget sykkel som er justert opp ..
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Re:
Muligens et par som venter i spenning;Snikendeugle skrev:Pålegg for at sykkelen ikke har samme spesifikasjoner som vognkortet regner jeg med?Aok skrev:Hmm, hvis sykkelen er A registrert, hva skal man med bryter da?Olav K skrev:En kamerat av meg (som er kjekk og grei) hadde en Kawa Z750, registert som A" men sperringen ligger vel i ECUen, så han hadde mekket en bryter slik at han kunne veksle mellom A og A2 med et klikk.
Funka som f det :)
Men hva vil konsekvensen være?Snikendeugle skrev:thewiz skrev:Men nå skal det sies at det hender det er full kontroll av sykler på veien med politi og Vegvesenet hvor de også kobler seg på ECU og titter på om det er tuklet med eller ikke.
Og om det er en fulleffekt sykkel som er A2 registrert kjører du også ulovlig på veien, så det blir sikkert litt svidd lommebok der også.
"Politiet stoppet søndag kveld to motorsyklister på E14 ved Evja i retning mot Stjørdal sentrum.
De kjørte fortere enn det som var tillat på strekningen, og politiet mistenkte samtidig at plomberingen på de to motorsyklene også var fjernet.
- De to motorsyklene er i klasse A2, som skal være plombert på maks 34 hestekrefter. Vi mistenker at denne plomberingen er fjernet, sier operasjonsleder ved Nord-Trøndelag politidistrikt, Rune Reinsborg.
Fratatt førerkortet
Den ene av sjåførene ble fratatt førerkortet på stedet, og er anmeldt for en rekke forhold.
- For det første var hastigheten langt over det tillatte. Videre kjørte vedkommende uten gyldig førerkort, samt at vi har mistanke om at plomberingen er brutt. For den andre vil vi opprette sak på kjøring med ugyldig førerkort og for høy hastighet. Den sjåføren ble målt til 93 km/t i 70-sonen, fortsetter Reinsborg.
De to motorsyklistene som ble stoppet er to unge menn hjemmehørende i Sør-Trøndelag.
Begge motorsyklene ble beslaglagt av politiet og tatt med inn for nærmere undersøkelser. "
( http://www.bladet.no/nyheter/article7535027.ece" onclick="window.open(this.href);return false; )
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6982
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: "Sykkelen er registrert som mellomklasse, men yter max"
Stoppet av politiet er nok likevel ikke den alvorligste konsekvensen.
Havner man i en ulykke med en slik, og det blir avslørt at sykkelen er tuklet med/yter mer enn A2, får man merke resten av livet konsekvensene av å være forsikringsløs...
Havner man i en ulykke med en slik, og det blir avslørt at sykkelen er tuklet med/yter mer enn A2, får man merke resten av livet konsekvensene av å være forsikringsløs...